Clemmentina skrev 2021-08-28 08:03:24 följande:
Åh förstår! Vi kör ju också icsi även om det egentligen inte finns någon anledning till det men fått så få befruktade utan det. Verkar som mensen kommer nu. :) Ska meddela kliniken det! Hehe, precis. Hoppet är det sista som överger än. Man undrar ju vad felet är ändå!
Låter underbart med resa till solen i oktober. :) Perfekt inför hösten/vintern. Förhoppningsvis är du ju gravid då! Men är det inte alltid så att man börjar planera nästa semester så snart den förra är slut, haha.
Låter bra att mensen kom, och synd man aldrig blir klokare på hur ens kropp fungerar!
då får du börja räkna ner nu!
jag har nog haft ALLA teorier om varför det inte blir några barn naturligt hos oss men alla verkar liksom falla med varje behandling vi gör. jag lyckades ju få några st befruktade med 'vanlig' IVF i våras när jag trodde att mina ägg o makens simmare helt enkelt inte tyckte om varann, och sen att mitt immunförsvar varit boven - men senaste året har jag vart sjuk rätt mkt. En annan teori att båda mina äggledare är blockerade, men enligt en operation 2018 var det genomgång fint i åtminstone ena, vilket ska räcka. så just nu är jag väl inne på att kroppen släpper omogna ägg vid ÄL som därför inte befruktas (med tanke på hur dålig befrukting jag haft på senaste IVF) så nu är det nog äggkvaliten ändå.. men det återstår ju att se efter nästa ÄP som blir nästa vecka nångång.
vad är din teori med dig och din partner? vet ju att du också äter en del tillskott så äggkvaliten där med kanske?
Kram!