• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-08-27 20:02:30 följande:
    Tack! Ja, jag hoppas ju verkligen. Jag kommer ihåg när vi skulle på vårt första ( och enda) vul vid graviditet. Min pojkvän trodde nog att allt skulle vara okej, jag försökte förbereda honom på att det kan hända att hjärtat inte slår etc. Och det gjorde det inte. Jag hoppas på det bästa nu men i min ålder ( 41 ) är det svårt, och det ska mycket till för att allt ska fungera. Jag hoppas, hoppas men samtidigt måste jag ha med mig-kommer embryot klara upptining/klara ej/fäster/fäster ej/ bibehållen graviditet. Givetvis är jag förväntansfull och glad. Försöker hålla mig till det.
    Ja det är så otroligt orättvist att ni ska både behöva kämpa med IVF och sen dessutom får man MF eller MA. nu är det verkligen eran tur för bebis, även om allt känns som ett lotteri och inte någon rättvis kö direkt.. förstår att man inte vill ha för höga förhoppningar men ni försöker ju i alla fall med allt ni kan bidra med så får vi hoppas att lilla snöflingan fastnar och växer! Kram{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-08-28 08:03:24 följande:
    Åh förstår! Vi kör ju också icsi även om det egentligen inte finns någon anledning till det men fått så få befruktade utan det. Verkar som mensen kommer nu. :) Ska meddela kliniken det! Hehe, precis. Hoppet är det sista som överger än. Man undrar ju vad felet är ändå!

Låter underbart med resa till solen i oktober. :) Perfekt inför hösten/vintern. Förhoppningsvis är du ju gravid då! Men är det inte alltid så att man börjar planera nästa semester så snart den förra är slut, haha.
    Låter bra att mensen kom, och synd man aldrig blir klokare på hur ens kropp fungerar!
    då får du börja räkna ner nu! 

jag har nog haft ALLA teorier om varför det inte blir några barn naturligt hos oss men alla verkar liksom falla med varje behandling vi gör. jag lyckades ju få några st befruktade med 'vanlig' IVF i våras när jag trodde att mina ägg o makens simmare helt enkelt inte tyckte om varann, och sen att mitt immunförsvar varit boven - men senaste året har jag vart sjuk rätt mkt. En annan teori att båda mina äggledare är blockerade, men enligt en operation 2018 var det genomgång fint i åtminstone ena, vilket ska räcka. så just nu är jag väl inne på att kroppen släpper omogna ägg vid ÄL som därför inte befruktas (med tanke på hur dålig befrukting jag haft på senaste IVF) så nu är det nog äggkvaliten ändå.. men det återstår ju att se efter nästa ÄP som blir nästa vecka nångång.

vad är din teori med dig och din partner? vet ju att du också äter en del tillskott så äggkvaliten där med kanske?
    Kram!
  • Frida123123
    Inalina skrev 2021-08-29 13:54:07 följande:

Ja det är så otroligt orättvist att ni ska både behöva kämpa med IVF och sen dessutom får man MF eller MA. nu är det verkligen eran tur för bebis, även om allt känns som ett lotteri och inte någon rättvis kö direkt.. förstår att man inte vill ha för höga förhoppningar men ni försöker ju i alla fall med allt ni kan bidra med så får vi hoppas att lilla snöflingan fastnar och växer! Kram

Tack. Vad snällt av dig. Är så nervös. Hur ska man kunna fokusera på jobbet på förmiddagen?
  • Inalina

Hej alla! kom hem från första VUL nu på dag 8 och jag hade 11 äggblåsor i hyfsat lika stl.

Tar ju väldigt hög dos Gonal F (350ie) men verkar ju omöjligt att bli överstimulerad ändå så det är ju bra.
    Är ganska nöjd över resultatet, måtte det nu bli en bebis av en av dessaBaby!!! Lycka till ni andra mitt i processen, har förstått att det är en del återföringar och ÄP denna veckan så nu händer det grejer! Jag har skickat in resultatet till min klinik så jag hoppas jag får ett prel. datum för äggplock nu så jag kan boka min resa till Prag! Kram på er alla kämparHjärta

• Dibella
    Inalina skrev 2021-08-30 11:52:04 följande:

Hej alla! kom hem från första VUL nu på dag 8 och jag hade 11 äggblåsor i hyfsat lika stl.

Tar ju väldigt hög dos Gonal F (350ie) men verkar ju omöjligt att bli överstimulerad ändå så det är ju bra.
    Är ganska nöjd över resultatet, måtte det nu bli en bebis av en av dessaBaby!!! Lycka till ni andra mitt i processen, har förstått att det är en del återföringar och ÄP denna veckan så nu händer det grejer! Jag har skickat in resultatet till min klinik så jag hoppas jag får ett prel. datum för äggplock nu så jag kan boka min resa till Prag! Kram på er alla kämparHjärta

Åh, låter som bra resultat! Blir det ICSI och embryoglue på dessa förhoppningsvis fina ägg? Hjärta

• Inalina
    Dibella skrev 2021-08-30 13:07:20 följande:

Åh, låter som bra resultat! Blir det ICSI och embryoglue på dessa förhoppningsvis fina ägg? Hjärta

ja precis, det blir det! (bra du påminde mig, måste ju säga till kliniken om embryoglue..) och även något som heter Embryoscope så de kan se hela tiden hur embryona utvecklas utan att ta dem utanför labbet.. Min läkare skulle nog skriva ut Prednison också (kortison) då jag fick det förra gången när det gick vägen, skadar inte heller så värst mkt har jag förstått! Sen får man ganska starka doser med Progesteron från min klinik men det shoppar jag på mig när jag är i Prag..
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-08-29 17:55:33 följande:
    Tack. Vad snällt av dig. Är så nervös. Hur ska man kunna fokusera på jobbet på förmiddagen?
    hejsan!! hur gick det idag???Glad
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-08-30 13:34:57 följande:
    ja precis, det blir det! (bra du påminde mig, måste ju säga till kliniken om embryoglue..) och även något som heter Embryoscope så de kan se hela tiden hur embryona utvecklas utan att ta dem utanför labbet.. Min läkare skulle nog skriva ut Prednison också (kortison) då jag fick det förra gången när det gick vägen, skadar inte heller så värst mkt har jag förstått! Sen får man ganska starka doser med Progesteron från min klinik men det shoppar jag på mig när jag är i Prag..

Låter bra, bara att ta det som finns möjlighet att få för att öka chanserna {#emotions_dlg.flower} 

Är det starkare än lutinus då altså?

• Amelia84
    Inalina skrev 2021-08-30 11:52:04 följande:

Är ganska nöjd över resultatet, måtte det nu bli en bebis av en av dessa!!! Lycka till ni andra mitt i processen, har förstått att det är en del återföringar och ÄP denna veckan så nu händer det grejer! Jag har skickat in resultatet till min klinik så jag hoppas jag får ett prel. datum för äggplock nu så jag kan boka min resa till Prag! Kram på er alla kämpar

Åh vilket bra resultat! Vad spännande! Har du fått datum för äggplock? Håller alla tummar för att det ska gå bra denna gång! Vad används embryoglue till förresten? :)

Själv håller jag på att peppa igång mig själv inför mitt första äggplock imorgon. Spännande men så nervöst. Är så rädd för att äggen ska hinna släppa i förtid!
  • CarroAnd
    Amelia84 skrev 2021-08-27 15:33:33 följande:

Ja, vi håller tummarna för att guldägget finns där! Och det är ju några dagar kvar, det kanske hinner mogna på några fler ägg innan onsdag :)

Det gick bra, hade 11 ägg. 5 på höger och 6 på vänster så är bokad för äggplock på tisdag. Nu börjar jag bli riktigt nervös men känns också skönt att snart få slippa sprutorna!

Det kommer gå jättebra! Är du nervös, så be om lugnande, det gjorde jag. Sen sa jag till de att inte snåla med morfinet, haha. Bara obehagligt, precis som gynundersökningar är. Lycka till! Jag har på plock på onsdag och förmodligen får jag tillbaks på fredag.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021