• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    endotjej92 skrev 2021-08-31 23:43:26 följande:
    Jag mår bra tack bara konstant orolig och otroliga humörsvängningar, de kanske är för att jag är så orolig.. enligt kliniken är jag 5+6 gången nu, det känns så overkligt gör mig att ens tänka så... fick tid för vul 13e vilket känns som en evighet haha men försöker vara glad men det är så svårt då jag inte alls vet hur vanligt de är att de kanske inte går vägen och det känns så otroligt vanligt tyvärr:/

Hur mår du nu med alla mediciner i kroppen? Jag kände inget av gonal-f men däremot synarela var hemsk, vist hade du båda också eller var det bara gonal-f?

Gud va coolt med de medlet! Känner rent spontant att det borde vara en grej man alltid ska göra? För att maxa chanserna att embryot ska fastna för alla? Håller tummarna för er alla här:)
    Ok, jo jag känner till oron innan vul, men precis som med oro för det mesta - är det ingenting som 'hjälper' en själv utan jag tycker man ska låta sig själv vara glad nu att du äntligen fått ditt första plus!

Jag själv gick och oroade mig otroligt mkt i början av min graviditet för några år sen så till slut fick jag bestämma mig helt enkelt för att vara tacksam, glad och hoppfull för det är ju precis detta man alltid har drömt om, det är ett mirakel ja, men också något som kvinnor i hela världen går igenom hela tiden så nu är det faktiskt din tur också! det gick faktiskt bättre efter att jag bestämde mig för att ändra mitt tänk från katastrof till hopp -  hoppas du också kan hitta en väg ut ur oronHjärta de allra flesta går det faktiskt bra för{#emotions_dlg.flower}

Jag tog en nedregleringsspruta istället för den där nässprayen jag har hört om, den ska vara väldigt effektiv och man kan inte 'råka glömma´ att ta den liksom ;) så det känns skönt att endast behöva ta Gonal F nu, inte heller de där stopp-sprutorna man måste ta annars. ÄP på måndag för mig och mitt andra VUL i morgon! 
    Kram!
  • Inalina
    Truuly skrev 2021-08-31 20:48:00 följande:
    Jag fick feber på rd 1. Den varade bara i 12h och sen mådde jag precis som vanligt igen, lite märkligt ändå. Hade dock inte så hög feber men kände mig väldigt febrig och hade frossa halva natten. Jag var oxå lite orolig över att bli sjuk direkt efter återföring, men det gick ju bra :D Har sedan länge misstänkt om min oförklarligt barnlöshet kan beror på mitt starka immunförsvar som gör att kroppen stöter bort främmande.. Jag kan umgås med sjuka personer utan att bli smittad medan andra blir det, och är sjuk typ en gång vartannat år. Om ens det.

Nu är jag i v.6 och har blivit sjuk igen..

Så kanske kan det vara bra en bra grej?:)
    Hej!! jag vet inte om jag skrivit grattis till dig ännu, minns inte om du skrivit här i tråden att du plussat?? PlusSolig

så spännande med v 6, när har du fått tid för första VUL?? känner du några symptom redan? (förutom att du råkar vara sjuk nu igen då...)Förvånad
  • Frida123123
    Amelia84 skrev 2021-09-01 07:34:50 följande:

Ja, men verkligen. De är så grymma på alla sätt. Man blir så väl omhändertagen. Hehe, ja, men jag tror det är vänligt. Min BM som var med gjorde typ andningsövningar med mig då hon märkte att jag började andas snabbare.

Men RD1, vad spännande! Mindre kul med febern. Har också funderat mycket på det där. Om kroppen fokuserar på att ta hand om febern, så att embryot kan fästa i lugn och ro. Hoppas hoppas hoppas. När har du testdag?

Nästa söndag är testdag. Ska försöka hålla mig till iaf tidigast lördag, kanske fredag ha ha
  • Inalina
    Amelia84 skrev 2021-09-01 07:40:06 följande:
    Hehe, känner verkligen igen det där med byxorna :D Det gick bra, var lagom nervös innan, sen när jag fick lugnande kändes ju allt toppen. De fick ut 17 ägg! Några säkert omogna, då jag hade 11 på VULet i fredags. Planerad insättning är imorgon! Så det känns ju spännande! Så nu håller jag tummarna att några blivit befruktade och klarat sig över natten.

Lycka till idag! Uppdatera oss sen hur det gick!
    oj men så bra med 17 ägg!Glad måste ju ge hopp om att få blastocyster till frysen också tänker jag :) ! är det någon speciell anledning att de väljer att sätta tillbaka på dag 2 hos dig? jag vet att kliniker väljer dag 2,3 eller 5, spännande att höra om du får reda på befruktningsgraden idag!
  • Truuly
    Inalina skrev 2021-09-01 08:27:39 följande:

Hej!! jag vet inte om jag skrivit grattis till dig ännu, minns inte om du skrivit här i tråden att du plussat?? 

så spännande med v 6, när har du fått tid för första VUL?? känner några symptom redan? (förutom att du råkar vara sjuk nu igen då...)

Tack snälla du!! <3

Jag fick tid den 17e. När jag fick tiden var det hela fyra veckor dit! Evig väntan och dagarna går så långsamt. Värre än ruvardagarna haha.

Mina symtom är ömma bröstvårtor (nu nyligen började även brösten ömma lätt), molvärk, sömnsvårigheter (som har blivit lite bättre nu), hungrig fortare men sämre aptit, magen är svullen och spänd/öm vissa kvällar, lite tröttare än vanligt men inte så extremt. Kissenödig oftare men jag har alltid kissat ofta och mkt hehe. Vissa symtom kommer och går , och i olika styrkor.

Efter tidiga mf förra omgången så är jag extra orolig. Speciellt när jag hittills har fått små små blödningar 3-4 ggr. Usch det har varit hemskt!! Men just nu är jag liite lugnare och försöker tänka positivt och ta en dag i taget. Tänker att det inte är något jag kan påverka. Men är ändå lite orolig och nervös över vad vul kommer visa. Men antar att man kommer vara orolig mer eller mindre hela tiden framöver nu??

Vad skönt att du äntligen är igång nu och att det har löst sig så bra med all planering osv. Jag hänger kvar här ett tag i bakgrunden och håller tummarna så mkt för er alla!
  • Inalina
    Truuly skrev 2021-09-01 09:56:11 följande:
    Tack snälla du!! <3

Jag fick tid den 17e. När jag fick tiden var det hela fyra veckor dit! Evig väntan och dagarna går så långsamt. Värre än ruvardagarna haha.

Mina symtom är ömma bröstvårtor (nu nyligen började även brösten ömma lätt), molvärk, sömnsvårigheter (som har blivit lite bättre nu), hungrig fortare men sämre aptit, magen är svullen och spänd/öm vissa kvällar, lite tröttare än vanligt men inte så extremt. Kissenödig oftare men jag har alltid kissat ofta och mkt hehe. Vissa symtom kommer och går , och i olika styrkor.

Efter tidiga mf förra omgången så är jag extra orolig. Speciellt när jag hittills har fått små små blödningar 3-4 ggr. Usch det har varit hemskt!! Men just nu är jag liite lugnare och försöker tänka positivt och ta en dag i taget. Tänker att det inte är något jag kan påverka. Men är ändå lite orolig och nervös över vad vul kommer visa. Men antar att man kommer vara orolig mer eller mindre hela tiden framöver nu??

Vad skönt att du äntligen är igång nu och att det har löst sig så bra med all planering osv. Jag hänger kvar här ett tag i bakgrunden och håller tummarna så mkt för er alla!
    haha ja jag tyckte hela min graviditet gick rätt långsamt faktiskt, man väntar liksom hela tiden på nästa steg ;) jag blev rätt rejält illamående i v 7 minns jag - fram till v 11 ungefär, hoppas du slipper det...Flört 

vår och er historia låter lite liknande, jag fick också ett tidigt MF efter första insättningen 2018 när man äntligen fick sitt första plus någonsin, medan det gick med FET istället som blev min dotter några månader senare! 

roligt att ni som är gravida också hänger kvar i tråden tycker jag, kan tänka mig att man gärna vill heja på alla andra som fortfarande kämpar! ja det känns bra att vara igång nu och jag hoppas jag ska hålla mig frisk nu fram till ÄP och återföring i Prag nästa vecka, dottern kommer hem med diverse förkylningar och ögoninflammationer etc från förskolan hela tiden så visst nojar man över det mestaFlört ser fram emot att åka till Prag och bo på fint hotell mitt i stan och få lite egentid också ;) älskar verkligen den stan och kan verkligen rekommendera alla att åka dit!{#emotions_dlg.flower}
  • IVF2021

Vad många vi blivit efter sommaren! Vi är några få som varit aktiva här under sommaren då våra kliniker varit öppna. Jag gjorde min första FET i somras men det blev inget.

Nu är det nya tag. Börjat med ägglossningstest och hoppas på insättning i mitten av september.

Mår inte alls bra. Mycket sämre än jag kunnat tro. Sämre nu än min första IVF där det inte ens blev ett enda litet ägg befruktat. Är ledsen och otroligt trött. Har två blastocyster i frysen, men det var precis som att den misslyckade insättningen fick mig att förstå att det kanske inte kommer gå.

• Truuly
    Inalina skrev 2021-09-01 10:24:52 följande:

haha ja jag tyckte hela min graviditet gick rätt långsamt faktiskt, man väntar liksom hela tiden på nästa steg ;) jag blev rätt rejält illamående i v 7 minns jag - fram till v 11 ungefär, hoppas du slipper det... 

vår och er historia låter lite liknande, jag fick också ett tidigt MF efter första insättningen 2018 när man äntligen fick sitt första plus någonsin, medan det gick med FET istället som blev min dotter några månader senare! 

roligt att ni som är gravida också hänger kvar i tråden tycker jag, kan tänka mig att man gärna vill heja på alla andra som fortfarande kämpar! ja det känns bra att vara igång nu och jag hoppas jag ska hålla mig frisk nu fram till ÄP och återföring i Prag nästa vecka, dottern kommer hem med diverse förkylningar och ögoninflammationer etc från förskolan hela tiden så visst nojar man över det mesta ser fram emot att åka till Prag och bo på fint hotell mitt i stan och få lite egentid också ;) älskar verkligen den stan och kan verkligen rekommendera alla att åka dit!

Illamående låter väldigt jobbigt, men ibland känner jag nästan att jag gärna tar emot alla symtom som finns, för då kanske jag känner mig lugnare haha. Även om det såklart inte är någon garanti heller. Man är så konstig!

Åh hoppas det går lika bra för mig som det gick för dig förra gången! :)

Hoppas verkligen att du lyckas hålla dig frisk! Så nära nu. Låter härligt med egentid ;)
    IVF2021 skrev 2021-09-01 10:48:42 följande:

Vad många vi blivit efter sommaren! Vi är några få som varit aktiva här under sommaren då våra kliniker varit öppna. Jag gjorde min första FET i somras men det blev inget.

Nu är det nya tag. Börjat med ägglossningstest och hoppas på insättning i mitten av september.

Mår inte alls bra. Mycket sämre än jag kunnat tro. Sämre nu än min första IVF där det inte ens blev ett enda litet ägg befruktat. Är ledsen och otroligt trött. Har två blastocyster i frysen, men det var precis som att den misslyckade insättningen fick mig att förstå att det kanske inte kommer gå.

Får du göra nästa FET direkt efter till slut? Så bra ju!!

Åh kan förstå känslan. Alla dessa känslor man får i den här karusellen. Men två blasto kvar är jättebra! Jag tror och hoppas att åtminstone ett av dem kommer leda till en bebis!

Det går upp o ner, och på nåt sätt lyckas man få upp hoppet igen. Få aldrig sluta hoppas och tro. NÅNGÅNG måste det ju ske!
  • IVF2021
    Truuly skrev 2021-09-01 11:06:11 följande:

Får du göra nästa FET direkt efter till slut? Så bra ju!!

Åh kan förstå känslan. Alla dessa känslor man får i den här karusellen. Men två blasto kvar är jättebra! Jag tror och hoppas att åtminstone ett av dem kommer leda till en bebis!

Det går upp o ner, och på nåt sätt lyckas man få upp hoppet igen. Få aldrig sluta hoppas och tro. NÅNGÅNG måste det ju ske!

Ja, tack gode gud får jag göra FET direkt igen. Har ju satt in i helt naturlig cykel utan läkemedel varken före eller efter. Så de sa ok utan att ens ifrågasätta! Så glad över det, men ändå ledsen liksom. Mixade känslor.

Någon gång. Ja, någon gång kanske det går. Det är bara det att allt tar så lång tid eftersom jag måste vänta 2 cykler mellan allt de gör och att de ska håla flyttstängt snart. Får försöka våga hoppas på denna insättning!
  • Inalina
    Truuly skrev 2021-09-01 11:06:11 följande:
    Illamående låter väldigt jobbigt, men ibland känner jag nästan att jag gärna tar emot alla symtom som finns, för då kanske jag känner mig lugnare haha. Även om det såklart inte är någon garanti heller. Man är så konstig!

Åh hoppas det går lika bra för mig som det gick för dig förra gången! :)

Hoppas verkligen att du lyckas hålla dig frisk! Så nära nu. Låter härligt med egentid ;)
    IVF2021 skrev 2021-09-01 10:48:42 följande:

jo jag vet, man vill gärna ha alla symptom man kan få där i början för att vara 'säker'... Drömmer jag tycker dock jag läser om väldigt många som faktiskt inte har några symptom alls vilket ju borde vara helt fantastiskt... håller tummarna att allt ser fint ut för dig!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021