• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Amelia84 skrev 2021-08-30 14:35:01 följande:
    Åh vilket bra resultat! Vad spännande! Har du fått datum för äggplock? Håller alla tummar för att det ska gå bra denna gång! Vad används embryoglue till förresten? :)

Själv håller jag på att peppa igång mig själv inför mitt första äggplock imorgon. Spännande men så nervöst. Är så rädd för att äggen ska hinna släppa i förtid!
    hejsan! tack jodå jag hoppas det ska bli bra, har ingen direkt toppenhistorik av att få många blastisar men har kört långa protokollet denna gången så hoppas på bättre befruktning.. embryoglue ska få embryot att fastna bättre helt enkelt, men vet inte hur mkt studier det finns på det där egentligen..

jag har inte fått datum för äggplock men skulle tro det blir på lördag eller ev nästa måndag.. får se hur det utvecklas fram till onsdag när jag förmodar att nästa VUL blir! 
    spännande med äggplock imorgon, det är väldigt sällsynt att de släpper för tidigt (som tur är) så försök att ionte oroa dig (man kan ändå inte själv göra något åt det....) stort lycka till imorogn{#emotions_dlg.flower}
  • endotjej92
    Inalina skrev 2021-08-30 11:52:04 följande:

Hej alla! kom hem från första VUL nu på dag 8 och jag hade 11 äggblåsor i hyfsat lika stl.

Tar ju väldigt hög dos Gonal F (350ie) men verkar ju omöjligt att bli överstimulerad ändå så det är ju bra.

Är ganska nöjd över resultatet, måtte det nu bli en bebis av en av dessa!!! Lycka till ni andra mitt i processen, har förstått att det är en del återföringar och ÄP denna veckan så nu händer det grejer! Jag har skickat in resultatet till min klinik så jag hoppas jag får ett prel. datum för äggplock nu så jag kan boka min resa till Prag! Kram på er alla kämpar

Hej!! Va kul att du är igång nu och 11 låter ju som jätte bra resultat! Spännande att höra hur många det väl blir sen!

Läste att du får embryoglue, appliceras detta på själva blastocysten eller hur funkar de? Är det någon tablett du äter? Lycka till<3
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-08-29 14:01:06 följande:

Låter bra att mensen kom, och synd man aldrig blir klokare på hur ens kropp fungerar!

då får du börja räkna ner nu! 

jag har nog haft ALLA teorier om varför det inte blir några barn naturligt hos oss men alla verkar liksom falla med varje behandling vi gör. jag lyckades ju få några st befruktade med 'vanlig' IVF i våras när jag trodde att mina ägg o makens simmare helt enkelt inte tyckte om varann, och sen att mitt immunförsvar varit boven - men senaste året har jag vart sjuk rätt mkt. En annan teori att båda mina äggledare är blockerade, men enligt en operation 2018 var det genomgång fint i åtminstone ena, vilket ska räcka. så just nu är jag väl inne på att kroppen släpper omogna ägg vid ÄL som därför inte befruktas (med tanke på hur dålig befrukting jag haft på senaste IVF) så nu är det nog äggkvaliten ändå.. men det återstår ju att se efter nästa ÄP som blir nästa vecka nångång.

vad är din teori med dig och din partner? vet ju att du också äter en del tillskott så äggkvaliten där med kanske?

Kram!

Hej alla! kom hem från första VUL nu på dag 8 och jag hade 11 äggblåsor i hyfsat lika stl.

Tar ju väldigt hög dos Gonal F (350ie) men verkar ju omöjligt att bli överstimulerad ändå så det är ju bra.

Är ganska nöjd över resultatet, måtte det nu bli en bebis av en av dessa!!! Lycka till ni andra mitt i processen, har förstått att det är en del återföringar och ÄP denna veckan så nu händer det grejer! Jag har skickat in resultatet till min klinik så jag hoppas jag får ett prel. datum för äggplock nu så jag kan boka min resa till Prag! Kram på er alla kämpar

Låter bra med 11 och att de är hyfsat jämnstora. :) Då håller vi tummarna för äggplock inom kort och en smidig resa till och från Prag.

Jag har egentligen inte några teorier om det. Men fick perfekt ägglossning 7 månader med Letrozole utan en tillstymmelse till plus och nu har jag blivit gravid på 3 av 5 återföringar. Så gissningsvis är det flera saker som samspelar varav äggkvalitet kan vara en. Fick fler befruktade sist men då bytte jag ju också till Menopur. Svårt att veta helt enkelt.

Kram!
  • Frida123123
    Inalina skrev 2021-08-30 14:06:14 följande:

hejsan!! hur gick det idag???

Hej, WOW det gick bra. Vår 5-dagars blastocyst klarade upptiningen galant och vid återföring kunde man se att den utvecklats ytterligare!! Yeah, jag är så glad och lättad nu. Så nu är jag åter en ruvare!! Nu inleds nästa fas, givetvis en viktigare fas, att bli gravid. Men i den här processen är ju alla faser lika viktiga. Lycka till för dig nu? Visst var det på onsdag! Spännande!
  • Frida123123
    CarroAnd skrev 2021-08-30 15:25:35 följande:

Det kommer gå jättebra! Är du nervös, så be om lugnande, det gjorde jag. Sen sa jag till de att inte snåla med morfinet, haha. Bara obehagligt, precis som gynundersökningar är. Lycka till! Jag har på plock på onsdag och förmodligen får jag tillbaks på fredag.

Lycka till med Äggplock på onsdag!!
  • Amelia84
    CarroAnd skrev 2021-08-30 15:25:35 följande:

Det kommer gå jättebra! Är du nervös, så be om lugnande, det gjorde jag. Sen sa jag till de att inte snåla med morfinet, haha. Bara obehagligt, precis som gynundersökningar är. Lycka till! Jag har på plock på onsdag och förmodligen får jag tillbaks på fredag.

Tack fina för peppen! Det kommer nog gå bra, det är ju bortom min kontroll, så nu ska jag bara försöka slappna av!

Åh så spännande med både plock och återföring denna vecka. Hur känner du dig? Då tar du ovitrelle ikväll?
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-08-30 15:49:58 följande:

hejsan! tack jodå jag hoppas det ska bli bra, har ingen direkt toppenhistorik av att få många blastisar men har kört långa protokollet denna gången så hoppas på bättre befruktning.. embryoglue ska få embryot att fastna bättre helt enkelt, men vet inte hur mkt studier det finns på det där egentligen..

jag har inte fått datum för äggplock men skulle tro det blir på lördag eller ev nästa måndag.. får se hur det utvecklas fram till onsdag när jag förmodar att nästa VUL blir! 

spännande med äggplock imorgon, det är väldigt sällsynt att de släpper för tidigt (som tur är) så försök att ionte oroa dig (man kan ändå inte själv göra något åt det....) stort lycka till imorogn

Jag förstår, men då blir det ju spännande att se om det blir någon skillnad nu med långa protokollet. Ah, ok, låter ju helt klart smart med embryoglue! Hoppas verkligen det funkar! Ska bli spännande att följa :)

Ja men precis, har googlat mycket på spontan ägglossning innan äggplock, och det verkar ju ytterst sällsynt. Blir ju bara så nojig, när ägglossningssmärtorna dragit igång. Känner alltid av min ägglossning i vanlig cykel, och nu under eftermiddagen känns det precis som det gör då! Men som du säger, finns inget att göra åt det ändå. Så nu ska jag bara fokusera på att tänka positivt! Stort tack för peppen :)
  • Inalina
    Amelia84 skrev 2021-08-30 20:21:08 följande:
    Jag förstår, men då blir det ju spännande att se om det blir någon skillnad nu med långa protokollet. Ah, ok, låter ju helt klart smart med embryoglue! Hoppas verkligen det funkar! Ska bli spännande att följa :)

Ja men precis, har googlat mycket på spontan ägglossning innan äggplock, och det verkar ju ytterst sällsynt. Blir ju bara så nojig, när ägglossningssmärtorna dragit igång. Känner alltid av min ägglossning i vanlig cykel, och nu under eftermiddagen känns det precis som det gör då! Men som du säger, finns inget att göra åt det ändå. Så nu ska jag bara fokusera på att tänka positivt! Stort tack för peppen :)
    Lycka till på ÄP nu på morgonen!! skriv o berätta sen hur det gickGlad!

jag vet, har också haft ordentliga ÄLsmärtor innan mina äggplock men aldrig lyckats släppa i väg dem i förtid. denna gången kommer jag få ÄP på dag 15 vilket känns väldigt sent (så kommer väl vara EXTRA oroilig...) men tror de på kliniken är rädda för att äggen inte kommer vara mogna annars!
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-08-30 18:55:11 följande:
    Hej, WOW det gick bra. Vår 5-dagars blastocyst klarade upptiningen galant och vid återföring kunde man se att den utvecklats ytterligare!! Yeah, jag är så glad och lättad nu. Så nu är jag åter en ruvare!! Nu inleds nästa fas, givetvis en viktigare fas, att bli gravid. Men i den här processen är ju alla faser lika viktiga. Lycka till för dig nu? Visst var det på onsdag! Spännande!
    hej! men åh det låter ju toppen ju!!! nu är det guldäggets turHjärta Roligt att vara ruvare!

jag är fortfarande hyfsat tidigt i processen och det blir ÄP på måndag, jag verkar ganska svårstimulerad och har nog haft en del omogna ägg de senaste plocken så för att undvika det så verkar de maxa tiden med sprutdagar här... tack för lycka till!
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-08-30 18:15:17 följande:

Låter bra med 11 och att de är hyfsat jämnstora. :) Då håller vi tummarna för äggplock inom kort och en smidig resa till och från Prag.

Jag har egentligen inte några teorier om det. Men fick perfekt ägglossning 7 månader med Letrozole utan en tillstymmelse till plus och nu har jag blivit gravid på 3 av 5 återföringar. Så gissningsvis är det flera saker som samspelar varav äggkvalitet kan vara en. Fick fler befruktade sist men då bytte jag ju också till Menopur. Svårt att veta helt enkelt.

Kram!
    Ja 11 blir nog bra om de mognar till sig allihopa.. kör äggplocket på måndag så har en hel vecka kvar vilket känns som en evighet..

resa till prag verkar väl bli sådär smidig, jag skulle boka igår och hittade jättebra direktflyg, men då jag ville kolla med mannen först så fick jag gå in igen och då hade de höjt priset 200%Skrikandes så jag hoppas de sänker priserna idag igen... så har inte lyckats boka nåt än.. i värsta fall går det ju någon nattbuss eller tåg också men känns ju jobbigt när man bara vill snabbt dit o hem...suck! har också testat letrozole etc och har tydlig ÄL så ja vi får nog aldrig veta varför det inte funkar naturligt helt enkelt, lika bra att förlika sig med den tanken.Hjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021