Inalina skrev 2021-08-31 10:58:31 följande:
Ja men just det ja, det minns jag att du skrev innan sommaren! Kanske är det immunologisk orsak som ligger bakom att ni inte fått bebis naturligt..? Ja kortisontabletter är ju rätt vanligt vid sådana sjukdomar, ska de starta utredningen nu direkt så du fick en tid?
men nja du ska nog inte behöva avvakta med IVFen, och som sagt, vi är ju en del som kör kortisontabletter under behandlingen ändå så det ska nog inte skada ;)
nu har jag lyckats boka mina flyg och hotell inför äggplock, sen blir det ju spännande att se hur det går för embryona med befruktningen för jag åker hem till schweiz morgonen efter ÄP för att sedan åka tillbaka så fort de säger att jag ska ha återföring, så nästa vecka blir minst sagt hektisk...

Man har ju sina teorier definitivt, känns som att mitt låga AMH inte bör vara enda orsaken. Så hade vart "skönt", om man kunde hitta något sådant så kanske man kan sätta in lite bättre inriktad vård vid IVFerna för att öka chanserna något.
De på hudmottagningen som jag blev remitterad till ska ta massa fler blodprover nu för att börja utesluta och utreda vad symtomen kommer ifrån. Tar nog lite tid att få svar. Sambon tänker att det kanske inte är värt att "slösa" ett IVF försök om det nu skulle vara något immunologiskt, så man kan få bättre vård. Jag är för otålig för att vänta dock, man vet aldrig hur lång tid sånt tar inom sjukvården. Får väga för och eventuella nackdelar inför att säga något och hoppas på kortison eller att de hotar med att avbryta försöket 
Oj det blir mycket flängande fram och tillbaka för dig den veckan! speciellt eftersom man inte alltid vet om det blir insättning dag 2 eller 5 beroende på hur många man får ut. får hoppas det kommer gå smidigt för er