• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-08-30 14:15:07 följande:

Låter bra, bara att ta det som finns möjlighet att få för att öka chanserna {#emotions_dlg.flower} 

Är det starkare än lutinus då altså?

Ja men precis, vad gör man inte liksom...

Jag vet inte hur starkt Lutinus är som ni får, men det är väl en dos på xx och jag kommer att få en dos på 600mg (?) progesteron om dagen. 6 tabletter som man stoppar upp..Skäms
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-08-31 08:23:14 följande:
    Ja men precis, vad gör man inte liksom...

Jag vet inte hur starkt Lutinus är som ni får, men det är väl en dos på xx och jag kommer att få en dos på 600mg (?) progesteron om dagen. 6 tabletter som man stoppar upp..Skäms

Verkligen, man gör allt!

Tror Lutinus är på 100x3 om dagen. Fy för att behöva göra det ännu oftare haha

Jag fick samtal från läkaren igår angående mina blodkärl som spricker och gjort det sen förra IVF i april, då berättar han att jag ska utredas för nån immunologisk sjukdom då det visat sig att jag har vaskulit? Inflammation i blodkärlen. Min första tanke - då kanske jag kan få kortisontabletter eller annat immunhämmande, hoppas till lagom för nästa IVF Drömmer

Tror inte jag vågar nämna det för RMC ifall de tycker man ska avvakta med IVFen..

• Inalina
    Dibella skrev 2021-08-31 10:46:39 följande:

Verkligen, man gör allt!

Tror Lutinus är på 100x3 om dagen. Fy för att behöva göra det ännu oftare haha

Jag fick samtal från läkaren igår angående mina blodkärl som spricker och gjort det sen förra IVF i april, då berättar han att jag ska utredas för nån immunologisk sjukdom då det visat sig att jag har vaskulit? Inflammation i blodkärlen. Min första tanke - då kanske jag kan få kortisontabletter eller annat immunhämmande, hoppas till lagom för nästa IVF Drömmer

Tror inte jag vågar nämna det för RMC ifall de tycker man ska avvakta med IVFen..

Ja men just det ja, det minns jag att du skrev innan sommaren! Kanske är det immunologisk orsak som ligger bakom att ni inte fått bebis naturligt..? Ja kortisontabletter är ju rätt vanligt vid sådana sjukdomar, ska de starta utredningen nu direkt så du fick en tid?

men nja du ska nog inte behöva avvakta med IVFen, och som sagt, vi är ju en del som kör kortisontabletter under behandlingen ändå så det ska nog inte skada ;) 
    nu har jag lyckats boka mina flyg och hotell inför äggplock, sen blir det ju spännande att se hur det går för embryona med befruktningen för jag åker hem till schweiz morgonen efter ÄP för att sedan åka tillbaka så fort de säger att jag ska ha återföring, så nästa vecka blir minst sagt hektisk...Förvånad
  • Inalina
    endotjej92 skrev 2021-08-30 17:54:33 följande:
    Hej!! Va kul att du är igång nu och 11 låter ju som jätte bra resultat! Spännande att höra hur många det väl blir sen!

Läste att du får embryoglue, appliceras detta på själva blastocysten eller hur funkar de? Är det någon tablett du äter? Lycka till<3
    hejsan! och hur mår du? du måste ju kommit ett par veckor i graviditeten nu? när är VUL bokat?Solig
    ja precis, innan de återför embryot så 'doppar' de den i embryoglue (typ ett klister) man får se det på ultraljudet när de gör återföringen på min klinik.  det är tydligen något ämne i som gör att det lättare ska fastna i livmodern. Drömmer
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-08-31 10:58:31 följande:
    Ja men just det ja, det minns jag att du skrev innan sommaren! Kanske är det immunologisk orsak som ligger bakom att ni inte fått bebis naturligt..? Ja kortisontabletter är ju rätt vanligt vid sådana sjukdomar, ska de starta utredningen nu direkt så du fick en tid?

men nja du ska nog inte behöva avvakta med IVFen, och som sagt, vi är ju en del som kör kortisontabletter under behandlingen ändå så det ska nog inte skada ;) 
    nu har jag lyckats boka mina flyg och hotell inför äggplock, sen blir det ju spännande att se hur det går för embryona med befruktningen för jag åker hem till schweiz morgonen efter ÄP för att sedan åka tillbaka så fort de säger att jag ska ha återföring, så nästa vecka blir minst sagt hektisk...Förvånad

Man har ju sina teorier definitivt, känns som att mitt låga AMH inte bör vara enda orsaken. Så hade vart "skönt", om man kunde hitta något sådant så kanske man kan sätta in lite bättre inriktad vård vid IVFerna för att öka chanserna något.  

De på hudmottagningen som jag blev remitterad till ska ta massa fler blodprover nu för att börja utesluta och utreda vad symtomen kommer ifrån. Tar nog lite tid att få svar. Sambon tänker att det kanske inte är värt att "slösa" ett IVF försök om det nu skulle vara något immunologiskt, så man kan få bättre vård. Jag är för otålig för att vänta dock, man vet aldrig hur lång tid sånt tar inom sjukvården. Får väga för och eventuella nackdelar inför att säga något och hoppas på kortison eller att de hotar med att avbryta försöket Drömmer

Oj det blir mycket flängande fram och tillbaka för dig den veckan! speciellt eftersom man inte alltid vet om det blir insättning dag 2 eller 5 beroende på hur många man får ut. får hoppas det kommer gå smidigt för er {#emotions_dlg.flower}

• Always choklad

Hej hoppas man kan hoppa in här även om man inte startat 2021 utan 2020. Är så ensamt i tråden från 2020, här verkar det vara lite flera och en del bekanta namn.

• Inalina
    Always choklad skrev 2021-08-31 18:24:31 följande:

Hej hoppas man kan hoppa in här även om man inte startat 2021 utan 2020. Är så ensamt i tråden från 2020, här verkar det vara lite flera och en del bekanta namn.

Hej!! Ja här är vi väldigt aktiva just nu :) eller har egentligen varit sedan tråden startade!

Roligt att du också kom hit, förstår att du ska göra hystoskopi (eller vad det heter) innan nästa ivf, har du hört något om när det kan bli? Vet att flera i denna tråden gjort det också tidigare och bland annat Annna84 blev gravid på sin insättning direkt efter!
  • Amelia84

En liten uppdatering från mig. Idag gjorde jag ju mitt första äggplock. Lite nervöst men det gick ju faktiskt mycket bättre än jag trodde. Det kändes absolut, men med lite extra smärtstillande så gick det bra! De fick ut 17 stycken ägg. Trodde jag inte efter senaste VUL, men tror dock många kan vara omogna. Är prelbokad för ET på torsdag. Så får vi hoppas att några blivit befruktade och klarat sig.

Hur går det för er andra?

• Frida123123
    Always choklad skrev 2021-08-31 18:24:31 följande:

Välkommen tillbaka! Vart i processen är du?
  • Frida123123
    Amelia84 skrev 2021-08-31 20:13:34 följande:

En liten uppdatering från mig. Idag gjorde jag ju mitt första äggplock. Lite nervöst men det gick ju faktiskt mycket bättre än jag trodde. Det kändes absolut, men med lite extra smärtstillande så gick det bra! De fick ut 17 stycken ägg. Trodde jag inte efter senaste VUL, men tror dock många kan vara omogna. Är prelbokad för ET på torsdag. Så får vi hoppas att några blivit befruktade och klarat sig.

Hur går det för er andra?

Skönt att höra!! Jag har gjort Äggplock 3 ggr. Dom är så professionella och duktiga på vad dom gör då oftast är det hanterbart. Dock, Tredje gången fick jag extra syre ha ha. Hyperventilerade tydligen lite. Spännande tider. Uppdatera oss gärna!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021