• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Frida123123

Jag är på ruvardag 1 och givetvis även nu förkyld. Så nu googlar man för fullt om det kan vara dåligt i samband för embryot att fästa, men det verkar vara lite olika bud.

• Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-08-31 20:14:31 följande:

Välkommen tillbaka! Vart i processen är du?

Hej! jag väntar på tid för operation. Hysteroskopi så får vi se om de hittar nå fel. Sen efter det har jag inplanerat min sista FET landstingsfianiserad..
  • Truuly
    Frida123123 skrev 2021-08-31 20:22:50 följande:

Jag är på ruvardag 1 och givetvis även nu förkyld. Så nu googlar man för fullt om det kan vara dåligt i samband för embryot att fästa, men det verkar vara lite olika bud.

Jag fick feber på rd 1. Den varade bara i 12h och sen mådde jag precis som vanligt igen, lite märkligt ändå. Hade dock inte så hög feber men kände mig väldigt febrig och hade frossa halva natten. Jag var oxå lite orolig över att bli sjuk direkt efter återföring, men det gick ju bra :D Har sedan länge misstänkt om min oförklarligt barnlöshet kan beror på mitt starka immunförsvar som gör att kroppen stöter bort främmande.. Jag kan umgås med sjuka personer utan att bli smittad medan andra blir det, och är sjuk typ en gång vartannat år. Om ens det.

Nu är jag i v.6 och har blivit sjuk igen..

Så kanske kan det vara bra en bra grej?:)
  • Frida123123
    Truuly skrev 2021-08-31 20:48:00 följande:

Jag fick feber på rd 1. Den varade bara i 12h och sen mådde jag precis som vanligt igen, lite märkligt ändå. Hade dock inte så hög feber men kände mig väldigt febrig och hade frossa halva natten. Jag var oxå lite orolig över att bli sjuk direkt efter återföring, men det gick ju bra :D Har sedan länge misstänkt om min oförklarligt barnlöshet kan beror på mitt starka immunförsvar som gör att kroppen stöter bort främmande.. Jag kan umgås med sjuka personer utan att bli smittad medan andra blir det, och är sjuk typ en gång vartannat år. Om ens det.

Nu är jag i v.6 och har blivit sjuk igen..

Så kanske kan det vara bra en bra grej?:)

Åh, vad roligt! Då är det vul på gång som nästa steg då. Jag har alltid haft låg temperatur, 35,5-36,5. Ligger inte över 37. Så ingen feber, men varm, ont i halsen etc. Tack för att du skrev och tog bort min oro lite. Uppskattar det.
  • endotjej92
    Inalina skrev 2021-08-31 11:09:26 följande:

hejsan! och hur mår du? du måste ju kommit ett par veckor i graviditeten nu? när är VUL bokat?

ja precis, innan de återför embryot så 'doppar' de den i embryoglue (typ ett klister) man får se det på ultraljudet när de gör återföringen på min klinik.  det är tydligen något ämne i som gör att det lättare ska fastna i livmodern. 

Jag mår bra tack bara konstant orolig och otroliga humörsvängningar, de kanske är för att jag är så orolig.. enligt kliniken är jag 5+6 gången nu, det känns så overkligt gör mig att ens tänka så... fick tid för vul 13e vilket känns som en evighet haha men försöker vara glad men det är så svårt då jag inte alls vet hur vanligt de är att de kanske inte går vägen och det känns så otroligt vanligt tyvärr:/

Hur mår du nu med alla mediciner i kroppen? Jag kände inget av gonal-f men däremot synarela var hemsk, vist hade du båda också eller var det bara gonal-f?

Gud va coolt med de medlet! Känner rent spontant att det borde vara en grej man alltid ska göra? För att maxa chanserna att embryot ska fastna för alla? Håller tummarna för er alla här:)
  • CarroAnd
    Frida123123 skrev 2021-08-30 19:04:09 följande:

Lycka till med Äggplock på onsdag!!

Nu är det snart dags. Hur går det för dig?
  • CarroAnd
    Amelia84 skrev 2021-08-30 20:12:19 följande:

Tack fina för peppen! Det kommer nog gå bra, det är ju bortom min kontroll, så nu ska jag bara försöka slappna av!

Åh så spännande med både plock och återföring denna vecka. Hur känner du dig? Då tar du ovitrelle ikväll?

Hej!

Hur gick ditt äggplock? Ja, jag tid otrivelle i måndags. Det ska bli skönt att sluta med sprutorna. Mina byxor är för små i midjan då jag tror jag lagt på mig vatten eller att äggen breder ut sig ;). Eller så kanske jag har ätit för mycket i höst ;).

Hur går det för dig? När har du insättning?
  • Frida123123
    CarroAnd skrev 2021-09-01 05:20:01 följande:

Nu är det snart dags. Hur går det för dig?

Jag hade återföring av fryst 5 dagars embryo i måndags. Så jag är på ruvardag 2. Det kommer gå bra idag! Det är en bra dag idag för dig, ett steg närmare målet.
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-08-31 20:20:25 följande:

Skönt att höra!! Jag har gjort Äggplock 3 ggr. Dom är så professionella och duktiga på vad dom gör då oftast är det hanterbart. Dock, Tredje gången fick jag extra syre ha ha. Hyperventilerade tydligen lite. Spännande tider. Uppdatera oss gärna!

Ja, men verkligen. De är så grymma på alla sätt. Man blir så väl omhändertagen. Hehe, ja, men jag tror det är vänligt. Min BM som var med gjorde typ andningsövningar med mig då hon märkte att jag började andas snabbare.

Men RD1, vad spännande! Mindre kul med febern. Har också funderat mycket på det där. Om kroppen fokuserar på att ta hand om febern, så att embryot kan fästa i lugn och ro. Hoppas hoppas hoppas. När har du testdag?
  • Amelia84
    CarroAnd skrev 2021-09-01 05:23:03 följande:

Hej!

Hur gick ditt äggplock? Ja, jag tid otrivelle i måndags. Det ska bli skönt att sluta med sprutorna. Mina byxor är för små i midjan då jag tror jag lagt på mig vatten eller att äggen breder ut sig ;). Eller så kanske jag har ätit för mycket i höst ;).

Hur går det för dig? När har du insättning?

Hehe, känner verkligen igen det där med byxorna :D Det gick bra, var lagom nervös innan, sen när jag fick lugnande kändes ju allt toppen. De fick ut 17 ägg! Några säkert omogna, då jag hade 11 på VULet i fredags. Planerad insättning är imorgon! Så det känns ju spännande! Så nu håller jag tummarna att några blivit befruktade och klarat sig över natten.

Lycka till idag! Uppdatera oss sen hur det gick!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021