• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-11-08 09:06:34 följande:
    Min blödning har FORTFARANDE inte kommit så kanske blir det inget för oss med stimulering och ÄP denna månadenObestämd känner mig väldigt besviken... jag kan inte vänta hur länge som helst, både pga av att min svörmor kommer o hälsar på första v i december men också för att när man tagit den här sprutan som jag har - så verkar den endast i en månad och då kan det bli för sent för äggplocket... suck.   

Nej vad segt, men den har två dagar till på sig att komma? Eller måste den ha kommit innan för att du ska kunna börja spruta den 10e? Tråkigt när kroppen inte riktigt vill samarbeta Hjärta

• Inalina
    Dibella skrev 2021-11-08 09:49:52 följande:

Nej vad segt, men den har två dagar till på sig att komma? Eller måste den ha kommit innan för att du ska kunna börja spruta den 10e? Tråkigt när kroppen inte riktigt vill samarbeta Hjärta

ja det känns så himla jobbigt :(

jo den ska ju egentligen ha kommit och 'blödit färdigt' innan sprutstart enligt min klinik.

jag får väl höra av mig till dem i morgon om det inte hänt något. skulle den komma på onsdag exempelvis kanske jag kan starta med sprutorna tors eller fre möjligen, men då blir ju äggplocket inte förrän typ 15 dagar efter det, dvs fre-lö 26-27 nov, och då blir det ju rätt hetsigt med svärmor som kommer söndagen den 28 nov. (som då inte vet något om hela vår resa etc)

jag kan ju ev stanna kvar i Prag till mån eller tis den veckan och får hitta på att jag är i Sverige eller något på något jobbmöte men tja vet inte...Obestämd
  • Jill92
    Inalina skrev 2021-11-08 09:06:34 följande:

Ok skönt att höra att din blödning kom igång :)!

Min blödning har FORTFARANDE inte kommit så kanske blir det inget för oss med stimulering och ÄP denna månaden känner mig väldigt besviken... jag kan inte vänta hur länge som helst, både pga av att min svörmor kommer o hälsar på första v i december men också för att när man tagit den här sprutan som jag har - så verkar den endast i en månad och då kan det bli för sent för äggplocket... suck.   

Åh vad segt för dig, så påfrestande att bara vänta och vänta på blödning. Vet hur det är..

Ja man har ju ett liv ?utanför? IVF-bubblan också att ta hänsyn till. Knepigt. Håller tummarna för att den dyker upp. Styrkekramar!
  • Inalina
    Jill92 skrev 2021-11-08 12:50:19 följande:
    Åh vad segt för dig, så påfrestande att bara vänta och vänta på blödning. Vet hur det är..

Ja man har ju ett liv ?utanför? IVF-bubblan också att ta hänsyn till. Knepigt. Håller tummarna för att den dyker upp. Styrkekramar!
    tack för stöd, vad fint av dig att skrivaHjärta hur går det med ruvandet? minns inte ritkigt vilken RD du är på? Och fick ni även till frysen?Glad
  • Jill92
    Inalina skrev 2021-11-08 13:40:05 följande:

tack för stöd, vad fint av dig att skriva hur går det med ruvandet? minns inte ritkigt vilken RD du är på? Och fick ni även till frysen?

Vi fick en blastocyst insatt idag! Vet inte vilken ruvardag man är på då, det är ju ÄP+5 iallafall? :) vi har inte fått besked än om de var någon mer som klarade sig till frysen, de vet imorn sa hon :)
  • Lewaize
    Jill92 skrev 2021-11-08 16:18:33 följande:

Vi fick en blastocyst insatt idag! Vet inte vilken ruvardag man är på då, det är ju ÄP+5 iallafall? :) vi har inte fått besked än om de var någon mer som klarade sig till frysen, de vet imorn sa hon :)

Härligt!! Hoppas att den vill stanna!

Insättning är Ruvardag 0, imån blir RD1 :)
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Fogeln
    Frida123123 skrev 2021-11-07 20:33:58 följande:

Heja embryot!

Hur mår du? Vi har ett till fryst embryo. Så vi kommer att försöka med det så snart mensen kommer, ev nästa vecka. Sedan ska man ju invänta ägglossning osv. Men om allt går som det ska så beräknar jag att det blir en insättning i slutet av november/ början av december.

Åh! Håller verkligen tummarna för att ni får ett embryo tillbaka som planerat och att det vill fastna! Världens bästa julklapp med positivt test kanske?

Jag mår bra under ruvningen. Är illamående, har molvärk i magen och till viss del i ryggen och lite pirrningar i brösten men förstår ju att det troligen beror på cyclogesten. Tog ett tjuvtest idag pga planeringsmöten med läkare på onsdag inför byte av klinik om det inte tar sig. Vill gärna få en hint innan istället för att kanske bli överrumplad om de gör ett vul.

Tjuvtestet kanske kanske har en svag skugga (rd5) så nu har jag ett väldigt litet men ändå skönt hopp. Håller tummarna ????????
  • Frida123123
    Fogeln skrev 2021-11-08 18:58:00 följande:

Åh! Håller verkligen tummarna för att ni får ett embryo tillbaka som planerat och att det vill fastna! Världens bästa julklapp med positivt test kanske?

Jag mår bra under ruvningen. Är illamående, har molvärk i magen och till viss del i ryggen och lite pirrningar i brösten men förstår ju att det troligen beror på cyclogesten. Tog ett tjuvtest idag pga planeringsmöten med läkare på onsdag inför byte av klinik om det inte tar sig. Vill gärna få en hint innan istället för att kanske bli överrumplad om de gör ett vul.

Tjuvtestet kanske kanske har en svag skugga (rd5) så nu har jag ett väldigt litet men ändå skönt hopp. Håller tummarna ????????

Ja men du, det låter lovande ju! Förstår det, skönt att veta inför mötet kanske, och som du skriver att man är lite förberedd. Ja, tänk om det kunde ta sig hela vägen bara. Detta var vår andra graviditet på det raken. Så vårt tredje ivf var iaf en bra omgång.
  • Frida123123
    Jill92 skrev 2021-11-08 16:18:33 följande:

Grattis! Du måste ha fått riktigt bra resultat. Såg att du fick 13 ägg. hur många blev befruktade? Om du fått en blastocyst insatt idag så är det riktigt lovande. Blastocyster är ju starka rackare ha ha.
  • Frida123123
    Always choklad skrev 2021-11-07 21:03:07 följande:

Hej! Jo en jobbig resa för kropp och knopp och parrelationer. Men klarar man av detta klarar man väl typ av allt. Har klart med att det blir FET nästa tors. Då är det bara nedräkning tills dess.

Åh, stort lycka till nu på torsdag med FET. Det kommer gå strålande men är absolut alltid jättenervös innan. Såg ditt inlägg i en annan tråd. Bra skrivet. Om du förstår vad jag menar så kan den där kaninen ta och skutta iväg..sorgligt
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021