• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Fogeln

Hej på er!

Tjuvtestade imorse på rd6 och fick ett svagt men ändå tydligt positivt på cb early. Håller så väldigt mycket tummarna för att lillfrysisen nu vill stanna kvar <3

• Inalina
    Fogeln skrev 2021-11-09 07:21:57 följande:

Hej på er!

Tjuvtestade imorse på rd6 och fick ett svagt men ändå tydligt positivt på cb early. Håller så väldigt mycket tummarna för att lillfrysisen nu vill stanna kvar <3

åh så härligt!!! =) grattis till plus!!! klart den är här för att stanna, håller alla tummar!!!Hjärta
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-11-08 10:37:33 följande:
    ja det känns så himla jobbigt :(

jo den ska ju egentligen ha kommit och 'blödit färdigt' innan sprutstart enligt min klinik.

jag får väl höra av mig till dem i morgon om det inte hänt något. skulle den komma på onsdag exempelvis kanske jag kan starta med sprutorna tors eller fre möjligen, men då blir ju äggplocket inte förrän typ 15 dagar efter det, dvs fre-lö 26-27 nov, och då blir det ju rätt hetsigt med svärmor som kommer söndagen den 28 nov. (som då inte vet något om hela vår resa etc)

jag kan ju ev stanna kvar i Prag till mån eller tis den veckan och får hitta på att jag är i Sverige eller något på något jobbmöte men tja vet inte...Obestämd

Blir ju såklart väldigt tajt och stressigt, men hoppas det kan lösas på något sätt ändå. Du får "jobbresa" lite och hoppas på förståelse från sväris och inte en massa följdfrågor. Stannar hon en vecka? Hur länge kan det ta innan blödningen kommer? Kliniken bör ju vilja att det flyter på med såklart. Men vi håller tummarna för blödning idag eller imon! Hjärta

Fogeln skrev 2021-11-09 07:21:57 följande:

Hej på er!

Grattis, hoppas det fortsätter bli starkare i dagarna framöver {#emotions_dlg.flower}

• Inalina
    Jill92 skrev 2021-11-08 16:18:33 följande:
    Vi fick en blastocyst insatt idag! Vet inte vilken ruvardag man är på då, det är ju ÄP+5 iallafall? :) vi har inte fått besked än om de var någon mer som klarade sig till frysen, de vet imorn sa hon :)
    vad roligt med ruvning nu då, RD 1 idag!Glad hoppas du får något till frysen också, man brukar kunna känna sig lite lugnare då{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-11-07 21:03:07 följande:
    Hej! Jo en jobbig resa för kropp och knopp och parrelationer. Men klarar man av detta klarar man väl typ av allt. Har klart med att det blir FET nästa tors. Då är det bara nedräkning tills dess.
    Ja det är jobbigt, hade ett bra samtal med min man igår också där vi funderar på olika alternativ framåt om detta inte skulle funka nu. båda känner ju att vi gärna vill ha ett barn till, men vill inte tappa bort det fina liv man har på vägen dit heller. Skönt man har en vettig person att prata med det om här hemma också (förutom er fina tjejer i trådenKyss). stort lycka till på torsdag!! 
  • Steeph

Hej på er!

Hur gör jag om jag börjat blöda på ruvardag 9 med en 5 dagars och testdag är om 3 dagar? Kan jag ringa in till kliniken och berätta som det är, eller måste jag vänta till testdagen och meddela?

Vi kan eventuellt få göra återföring igen efter bortfallsblödningen.

• Inalina
    Dibella skrev 2021-11-09 08:20:01 följande:

Blir ju såklart väldigt tajt och stressigt, men hoppas det kan lösas på något sätt ändå. Du får "jobbresa" lite och hoppas på förståelse från sväris och inte en massa följdfrågor. Stannar hon en vecka? Hur länge kan det ta innan blödningen kommer? Kliniken bör ju vilja att det flyter på med såklart. Men vi håller tummarna för blödning idag eller imon! Hjärta

hej, tack för hejjandetGlad! hoppas det hjälper, har fortfarande inte kommit någon blödning.

Talade dock med svärmor innan idag som fått lite problem med sin flygbiljett (tack SAS för det haha!) så ev. kanske vi kan skjuta upp hennes resa till januari och slippa stress med allt nu.. jag svamlade lite om att vi ev. åker på någon skidresa istället då, och hon var rätt snabb med att säga att det är INGA problem att boka om hehe.

Har mailat min klinik för att se vad de råder mig till, har bokat om VUL till på torsdag än så länge. tappar inte hoppet totalt ännu...

hur går det för dig? väntar du på ÄL? Kom mensen som den skulle denna månaden?
  • Dibella
    Steeph skrev 2021-11-09 11:50:09 följande:

Hej på er!

Hur gör jag om jag börjat blöda på ruvardag 9 med en 5 dagars och testdag är om 3 dagar? Kan jag ringa in till kliniken och berätta som det är, eller måste jag vänta till testdagen och meddela?

Vi kan eventuellt få göra återföring igen efter bortfallsblödningen.

Brukar bero på klinik tror jag. Privat klinik har inte godtagit att jag meddelat minus innan testdag, men RMC på Sahlgrenska godtog att man tagit ett minus vid blödning (mens). Tråkigt att det inte gick vägen för er denna gången Hjärta, men ni fick till frysen och har möjlighet att göra FET har jag för mig?

Inalina skrev 2021-11-09 13:06:52 följande:
    hej, tack för hejjandetGlad! hoppas det hjälper, har fortfarande inte kommit någon blödning.

Talade dock med svärmor innan idag som fått lite problem med sin flygbiljett (tack SAS för det haha!) så ev. kanske vi kan skjuta upp hennes resa till januari och slippa stress med allt nu.. jag svamlade lite om att vi ev. åker på någon skidresa istället då, och hon var rätt snabb med att säga att det är INGA problem att boka om hehe.

Har mailat min klinik för att se vad de råder mig till, har bokat om VUL till på torsdag än så länge. tappar inte hoppet totalt ännu...

hur går det för dig? väntar du på ÄL? Kom mensen som den skulle denna månaden?

Det hade ju kanske varit något att kunna skjuta upp och kanske göra något roligt i januari istället! Plus något att se fram emot! Hoppas du får något vettigt svar av kliniken, man kan inte köra alls utan blödning? Man kanske inte anses som nedreglerad då ioförsig...

Jag har ingen aning om vad som hände med ÄL denna månaden, misstänker att jag inte riktigt fick utslag på stickorna pga hormonstörningar efter IVFen, men så antingen fick jag ÄL innan utslag på stickorna då jag hade ÄL-smärtor och "symtom" dagen innan glad smiley.

Eller så kom ÄL efter utslag på stickorna "som det sig bör", men där alla ÄL symtom redan hade gått över, eller så fick jag inte ÄL alls denna månaden.

Troligtvis så lär mens komma till helgen dock om jag tror på att ÄL smärtan är mest troliga dagen för att ÄL egentligen skedde trots att kroppen var lite knas. Litar nog mer på det än på ÄL testerna denna månaden faktiskt. Sen vid CD 9-10 börjar jakten på ett lite mer spännande ÄL Solig

• Mina pojkar 2

Hej tjejer!

Idag var jag på första ultraljudet på dag 6 hon kunde se 15 äggblåsor på ena sidan och 12 på den andra. Dom var bara 10 mm. Slemhinnan var bara på 4mm, men mensen slutade idag. Läkaren ville att jag ska fortsätta med samma dos på gonal-f. Nytt ultraljud på fredag.

Brukar äggblåsorna vara så små? Hur stora var era äggblåsor på första ultraljudet?

• Steeph
    Dibella skrev 2021-11-09 13:51:40 följande:

Brukar bero på klinik tror jag. Privat klinik har inte godtagit att jag meddelat minus innan testdag, men RMC på Sahlgrenska godtog att man tagit ett minus vid blödning (mens). Tråkigt att det inte gick vägen för er denna gången , men ni fick till frysen och har möjlighet att göra FET har jag för mig?

Åh då avvaktar jag någon mer dag innan jag ringer in. Tack!

Ja, men jag var ändå inställd på det. Det känns okej.

Vi har 5 i frysen så vi behöver inte starta igång med stimulering eller något äggplock nu det är jag väldigt tacksam för!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021