Junojune skrev 2021-03-20 07:30:20 följande:
Klurig fråga. Själva är vi bjudna 21/8 till bröllop och har bf 15/9. För mig själv har jag tänkt att vi bokar avbokningsbart hotell och siktar in oss på att åka. Om jag inte mår bra eller har krämpor så kan vi avboka. Vi informerar även brudparet om situationen. Jag menar det kan ju alltid hända att en gäst blir sjuk. Men jag har inte alls tänkt på det här med att karantäna... hur länge bör man göra det?
Jag vet inte hur jag hade gjort om det var så nära inpå bf. Tror jag hade bokat hotell, många hotell kan ju avbokas t.o.m. på ankomstdagen. Men då har jag inte funderat på karantän... du kanske kan gå på första men inte andra :)
Ja, vi kanske ska prata med brudparen och se om det är ok att ev avboka sent. Hotellen brukar inte vara något problem som du säger. Vi vet ju inte om karantän kommer behövas innan förlossningen, det beror ju på hur smittspridningen ser ut då. Om många är vaccinerade kanske smittspridningen i samhället är så låg att även ovaccinerade kan röra sig bland folk. Men det vet ju ingen nu.
Om smittspridningen fortfarande är hög i augusti kanske bröllopen ändå måste bokas om, så det kanske egentligen är en icke-fråga?