• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Diosali
    socute skrev 2021-02-24 22:25:34 följande:

Beklagar! Får en klump i magen av att läsa. Blir såklart även orolig själv. Måste få fråga er,har livmodern ändå fortsatt att växa trots att fostret varit dött ett tag? Hur har ni känt av livmodern?

Låter så hemskt att kroppen inte förstår och fortsätter som en vanlig graviditet.

Mina hinnsäckar var deformerade i alla fall! Jag hade molvärk ibland, men i övrigt kände jag på mig att något inte stämde. Kände mig väldigt ogravid! Håller tummarna för er alla <3
  • Juney
    socute skrev 2021-02-24 22:35:40 följande:

Vi får hålla tummarna ! Jag har också UL på fredag.

Håller tummarna för oss! <3
  • skaviblifyra
    socute skrev 2021-02-24 22:25:34 följande:

Beklagar! Får en klump i magen av att läsa. Blir såklart även orolig själv. Måste få fråga er,har livmodern ändå fortsatt att växa trots att fostret varit dött ett tag? Hur har ni känt av livmodern?

Låter så hemskt att kroppen inte förstår och fortsätter som en vanlig graviditet.

min mage växte på inget ont. mådde lite mindre illa men annars inget annat. men googlade MA veckan innan så ngn liten känsla hade jag ändå
  • Juney
    socute skrev 2021-02-24 22:35:40 följande:

Vi får hålla tummarna ! Jag har också UL på fredag.

Hur har det gått för dig? :)

På väg hem från mitt UL, superpigg bebis som visat alla sina sidor och sina fingrar o tår <3 nu känns allt mer "verkligt" på något sätt! Och fick konkret se och uppleva att dom plötsliga "hugg" av illamående jag haft sista veckan kommer när bebis skjuter ifrån med fötterna i livmoderväggen xD så häftigt att se!

Fick samma BF som innan 1/9 :)

Några andra som gjort UL nyligen?
  • socute
    Juney skrev 2021-02-26 12:54:01 följande:

Hur har det gått för dig? :)

På väg hem från mitt UL, superpigg bebis som visat alla sina sidor och sina fingrar o tår <3 nu känns allt mer "verkligt" på något sätt! Och fick konkret se och uppleva att dom plötsliga "hugg" av illamående jag haft sista veckan kommer när bebis skjuter ifrån med fötterna i livmoderväggen xD så häftigt att se!

Fick samma BF som innan 1/9 :)

Några andra som gjort UL nyligen?

Grattis vad härligt att höra! Jag också hem nyligen med positiva besked :D

Allt såg superfint ut och jag behåller också mitt troliga datum fram till RUL.
    Theo 05-10-27
  • Juney
    socute skrev 2021-02-26 13:18:04 följande:

Grattis till dig med! :D :D
  • Juney
    socute skrev 2021-02-26 13:18:04 följande:

Grattis till dig med! :D :D
  • hurvex

Hej alla!

Hoppar in här lite senare än många, har planerad bf 6/9 så har vetat om graviditeten ett tag nu, men har haft i princip noll ?symptom? förutom mer trött än vanligt. Har varit orolig att det inte varit något eller att det avstannat utan att jag märkt något, men känns som att jag kan börja slappna av lite mer och att det blir mer verkligt först nu efter att vi gjort KUB och TUL och vi fick se en frisk och sprattlar bebis där inne :)

Första barnet för oss så mycket nytt, men känns fantastiskt!

Är även helt ny här på forumet, men känns lite ?tryggt? att kunna dela erfarenheter med er andra framöver :)

• Juney
    hurvex skrev 2021-03-05 10:07:07 följande:

Hej alla!

Hoppar in här lite senare än många, har planerad bf 6/9 så har vetat om graviditeten ett tag nu, men har haft i princip noll ?symptom? förutom mer trött än vanligt. Har varit orolig att det inte varit något eller att det avstannat utan att jag märkt något, men känns som att jag kan börja slappna av lite mer och att det blir mer verkligt först nu efter att vi gjort KUB och TUL och vi fick se en frisk och sprattlar bebis där inne :)

Första barnet för oss så mycket nytt, men känns fantastiskt!

Är även helt ny här på forumet, men känns lite ?tryggt? att kunna dela erfarenheter med er andra framöver :)

Välkommen! :)
  • Lina90

Hej! Jag kikar in här jag också :) vi väntar vårt andra barn med BF 23/9. Jag var på VUL och såg hjärtat slå i vecka 8+1 och nästa vecka har jag tid för KUB UL, jag är så orolig/nervös. Jag är så rädd att hjärtat slutat slå, ju mer jag tänker på det ju mer googlar jag och läser om olika tragiska händelser.

Känner någon igen denna oron? Hur har ni hanterat den? :(

Svar på tråden BF September 2021