• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Sockerikaffet
    SkumGrönBanan skrev 2021-08-18 21:32:53 följande:

Det verkar ju vara väldigt olika för olika personer men för mig var det såhär:

Första: vaknade av en sjuk värk i ryggen på morgonen vid 8 men det dröjde fram till eftermiddagen runt fem-sex innan de var mer regelbundna och oftare, så då åkte vi in. Strax innan tio var han ute.

Andra: vaknade vid halv sex av värkar som inte tog slut så åkte in vid sex och tio i sju var grabb två ute.

Jag är på helspänn över den nu kommande förlossningen och nästan lite rädd att även denna ska gå snabbt, även om vi har rätt nära till sjukhuset.

Ja, jag har förstått att det är väldigt olika. Det är mitt första och jag hoppas att vi kommer ha tid på oss, de flesta hinner ju ändå in med god marginal. Men det är ändå lite nervös. Jag är inte så pepp på att ta taxi själv, eller behöva be någon annan om hjälp. Men vi får väl bara vänta och se.
  • September1518
    Sockerikaffet skrev 2021-08-17 22:53:52 följande:

Vad spännande det är att läsa om era graviditeter och även tidigare erfarenheter.

Jag har bf 11/9 och har precis slutat jobba för att hinna vila ordentligt. Men en sak som stressar mig lite är att mannen fortfarande jobbar och kommer jobba fram till förlossningen. Han jobbar ca en timme bort och vi har också ca en timme att köra till förlossningen. Ni som har barn sen tidigare, hur lång tid innan kände ni att förlossningen var på gång att starta? Jag börjar bli nervös över att ev behöva ta taxi till sjukhuset för att mannen inte hinner hem från jobbet, även fast jag vet att det inte är troligt att det ska gå så fort att han inte hinner hem.

Jag tror, efter allt jag läst på nätet, att det är extremt ovanligt med en störtförlossning för en förstagångsföderska. Självklart kan det ske men det går inte heller att utgå från alla katastrofscenarion. En bekant till mig fick första barnet på 6 timmar från första värk, det ansågs snabbt, andra barnet på 1 timma men då var hon lite beredd på det.

För mig började det med värkar 5 på morgonen som kändes väldigt mycket i ryggen och tryck ner i rumpan så trodde jag behövde gå bara. Tog 3 såna innan jag insåg att det kanske var på g. Bf+8. 9 timmar senare trodde jag att jag skulle dö av värkarna för de gjorde så ont! Då fick vi åka in. 15 timmar senare kom han. Totalt 24 timmar från första värk. Så det tog sin tid av tydliga, smärtsamma värkar. Tror inte du behöver oroa dig men kan du prata med någon bekant som bor väldigt nära att vara redo om det behövs? Kanske inte går att få tag i taxi heller med kort varsel. Du kan alltid ringa ambulans i värsta fall. Oavsett kommer det lösa sig och mest troligt går det inte så snabbt :)
  • Sockerikaffet

Nu börjar det bli spännande! Vattnet gick för några timmar sen så nu ligger jag med en handduk mellan benen och försöker sova lite. Bf är 11/9 så det är två veckor tidigt, men inom normaltiden. Inga värkar än, men jag ska in på en bedömning under dagen imorgon.

• Kvinna1989
    Sockerikaffet skrev 2021-08-27 03:52:40 följande:

Nu börjar det bli spännande! Vattnet gick för några timmar sen så nu ligger jag med en handduk mellan benen och försöker sova lite. Bf är 11/9 så det är två veckor tidigt, men inom normaltiden. Inga värkar än, men jag ska in på en bedömning under dagen imorgon.

Åå spännande! Hur gick ditt vatten, gjirde du något speciellt? Uppdatera gärna hur de går!
  • Plutten90
    Sockerikaffet skrev 2021-08-27 03:52:40 följande:

Lycka till
  • Sockerikaffet
    Kvinna1989 skrev 2021-08-27 06:17:45 följande:

Åå spännande! Hur gick ditt vatten, gjirde du något speciellt? Uppdatera gärna hur de går!

Hurra! Ungen är ute nu!

Allt gick bra och vi är så glada. Lite tidigt, men så skönt att slippa gå över tiden.

Vattnet gick på natten. Jag kände hur det bubblade till där nere och det blev väldigt blött. Sen fortsatte det att droppa/rinna när jag stod upp eller rörde mig. Förlossningen gick också bra och barnet är underbart.

Lycka till och framgång till alla som ska få barn nu i september, det är nära nu :)
  • Kvinna1989
    Sockerikaffet skrev 2021-08-29 19:14:31 följande:

Hurra! Ungen är ute nu!

Allt gick bra och vi är så glada. Lite tidigt, men så skönt att slippa gå över tiden.

Vattnet gick på natten. Jag kände hur det bubblade till där nere och det blev väldigt blött. Sen fortsatte det att droppa/rinna när jag stod upp eller rörde mig. Förlossningen gick också bra och barnet är underbart.

Lycka till och framgång till alla som ska få barn nu i september, det är nära nu :)

Åå grattis!! Vad underbart :') Njut allt du bara kan nu!

Tack, längtar så så nu att de finns inte ord för de!
  • Plutten90
    Sockerikaffet skrev 2021-08-29 19:14:31 följande:

Hurra! Ungen är ute nu!

Här gick vattnet I fredagskväll, och på natten till lördag föddes min lilla. Här gick allt också bra och bebise är helt underbar.

Lycka till alla ni andra som väntar september barn.
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-08-29 20:19:40 följande:

Här gick vattnet I fredagskväll, och på natten till lördag föddes min lilla. Här gick allt också bra och bebise är helt underbar.

Å vad underbart, stort grattis till dig också! Blir tårögd :') haha.
  • Sockerikaffet
    Plutten90 skrev 2021-08-29 20:19:40 följande:

Grattis och framförallt bra jobbat!
Svar på tråden BF September 2021