• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-03 15:13:21 följande:

Okej vad spännande! Då har du bara några dagar kvar innan igångsättning, om inget händer nu under helgen alltså. Hur känns det? Men du har ju en del känningar så man vet aldrig när det händer :)

Jag har bf om en vecka exakt, den 10 september. Men jag har gått över tiden med båda mina barn så troligen går jag över tiden nu också.. har tid hos min barnmorska några dagar efter bf för hinnsvepning så vi får se om det kommer att hjälpa. Jag har dock aldrig behövt bli igångsatt och hoppas att förlossningen börjar spontant nu också. Detta är alltså min tredje graviditet och märker att jag har lite mer besvär än vid första och att magen är större. Det blir inte så mycket vila heller med två små barn hemma :D

Stort lycka till nu! Berätta sedan hur allt gått!

Ja jag hoppas att det är tecken jag känner. Detta är mitt första så allt är så nytt! :) känslan just nu är att jag finner inga ord för hur mycket jag längtar efter förlossning och bebis, är konstigt nog inte ens nervös för förlossningen, men de kanske kommer.

Måste säga att hela graviditeten har vart helt annorlunda än jag hade förväntat, men på ett possitivt sätt. Antar att jag har haft en lätt graviditet och är tacksam över de . :)

Ja för din del med två små hemma blir de nog inte mycket vila :D Berätta gärna hur allt går för dig med, håller tummarna! Stort lycka till! :)
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-03 15:34:03 följande:

Ja jag hoppas att det är tecken jag känner. Detta är mitt första så allt är så nytt! :) känslan just nu är att jag finner inga ord för hur mycket jag längtar efter förlossning och bebis, är konstigt nog inte ens nervös för förlossningen, men de kanske kommer.

Måste säga att hela graviditeten har vart helt annorlunda än jag hade förväntat, men på ett possitivt sätt. Antar att jag har haft en lätt graviditet och är tacksam över de . :)

Ja för din del med två små hemma blir de nog inte mycket vila :D Berätta gärna hur allt går för dig med, håller tummarna! Stort lycka till! :)

Tack så mycket! Och stort lycka till imorgon om inget har hänt nu under helgen. Du har en fantastisk tid framför dig :)
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-05 22:37:15 följande:

Tack så mycket! Och stort lycka till imorgon om inget har hänt nu under helgen. Du har en fantastisk tid framför dig :)

Tack! :)

Nej inget har hänt. Har haft väldigt onda värkar samt ständig ond "mensverk" ca 3-5 timmar i sträck då och då men, det har plötsligt avtagit. Bebisen är jätte vild i magen just nu, så antar att de inte är något på g,tyvärr haha.
  • Anonym3323

Bf idag och ligger däckad i en aggressiv förkylning. Känns långt ifrån att bebis ska komma. Hoppas verkligen detta går över fort så kroppen vill föda barn istället! <3

• Anonym3323

Grattis till er som fått era små bebisar! <33

• Kvinna1989

Inget har hänt här.. Tanken var att jag skulle bli igångsatt senast idag den 8:e. Var på kontroll den 6:e, inte öppen det minsta lilla, livmodertappen var mjuk och blivit kortare än den var för 1,5 veckor sedan (finns de då något hopp?) . Fick tid till igångsättning den 15:e, dvs exakt om en vecka idag. Bebisen mår bra, det är ju viktigast och rör sig väldigt mycket, 2 dagar i rad nu utan värkar/sammandragningar så antar att hon inte har tankar på att komma ut på naturlig väg, inga tecken alls..

Grattis till alla som redan fått sin bebis, är sååå avis! Njut! :) <3

• Anonym3323
    Kvinna1989 skrev 2021-09-08 14:03:57 följande:

Inget har hänt här.. Tanken var att jag skulle bli igångsatt senast idag den 8:e. Var på kontroll den 6:e, inte öppen det minsta lilla, livmodertappen var mjuk och blivit kortare än den var för 1,5 veckor sedan (finns de då något hopp?) . Fick tid till igångsättning den 15:e, dvs exakt om en vecka idag. Bebisen mår bra, det är ju viktigast och rör sig väldigt mycket, 2 dagar i rad nu utan värkar/sammandragningar så antar att hon inte har tankar på att komma ut på naturlig väg, inga tecken alls..

Grattis till alla som redan fått sin bebis, är sååå avis! Njut! :) <3

Du är inte ensam, exakt samma här.. också tid för igångsättning 15/9. Inga känningar alls på att lillan har planer på att komma ut just nu iaf ..
  • Kvinna1989
    Anonym3323 skrev 2021-09-09 22:16:44 följande:

Du är inte ensam, exakt samma här.. också tid för igångsättning 15/9. Inga känningar alls på att lillan har planer på att komma ut just nu iaf ..

Jobbigt eller hur.. Önskar så att det kom igång naturligt, har dumt nog läst för mycket "skräckhistorier" om igångsättning, skulle inte googlat..

Förlossningsläkaren sa att hon tycker medicin, tabletter genom munnen med 2 timmars mellanrum kan funka bra för mig. Har du fått veta hur dom sätter igång dig?

Allt detta är så nytt för mig..

Har sprungit i trappor upp å ner idag, men börjar nog inse på riktigt att de är en myt eller att de funkar inte för alla iaf att få igång förlossning, desperat jag vet..
  • Anonym3323
    Kvinna1989 skrev 2021-09-09 22:26:40 följande:

Jobbigt eller hur.. Önskar så att det kom igång naturligt, har dumt nog läst för mycket "skräckhistorier" om igångsättning, skulle inte googlat..

Förlossningsläkaren sa att hon tycker medicin, tabletter genom munnen med 2 timmars mellanrum kan funka bra för mig. Har du fått veta hur dom sätter igång dig?

Allt detta är så nytt för mig..

Har sprungit i trappor upp å ner idag, men börjar nog inse på riktigt att de är en myt eller att de funkar inte för alla iaf att få igång förlossning, desperat jag vet..

Jaa, samma här. Vill verkligen inte bli igångsatt heller, första barnet skulle jag oxå bli igångsatt men det hann dra igång dagen innan och han föddes samma dag som igångsättningen skulle gjorts. 13/9 är det bf +5 som sonen föddes, så kommer bli besviken om inget har hänt innan dess. Igår trodde jag det var på gång, var hos BM igår och var 2 cm öppen, tappen mjuk men bakåtlutad fortfarande. Hon trodde bebis innan veckan är slut. Hoppas det stämmer! Jag har inte fått veta mer än att jag ska ringa BB 15/9 på morgonen om när vi ska komma in. De ska undersöka innan vilket metod som blir bäst. Läkaren sa dock när jag fick tiden att jag borde inte behöva ha den, och trodde jag skulle föda innan. Ber verkligen för att det startar nu bara!! :)
  • Kvinna1989
    Anonym3323 skrev 2021-09-11 16:26:22 följande:

Jaa, samma här. Vill verkligen inte bli igångsatt heller, första barnet skulle jag oxå bli igångsatt men det hann dra igång dagen innan och han föddes samma dag som igångsättningen skulle gjorts. 13/9 är det bf +5 som sonen föddes, så kommer bli besviken om inget har hänt innan dess. Igår trodde jag det var på gång, var hos BM igår och var 2 cm öppen, tappen mjuk men bakåtlutad fortfarande. Hon trodde bebis innan veckan är slut. Hoppas det stämmer! Jag har inte fått veta mer än att jag ska ringa BB 15/9 på morgonen om när vi ska komma in. De ska undersöka innan vilket metod som blir bäst. Läkaren sa dock när jag fick tiden att jag borde inte behöva ha den, och trodde jag skulle föda innan. Ber verkligen för att det startar nu bara!! :)

Jag har läst en del om att många vart med om att bebisen kommer ut dagen/natten innan igångsättningen är tånkt, hoppas de stämmer för mig med haha.

Hur startade din första förlossning? Hade du några som hellst symtom/känningar?

Håller tummarna för dig, och uppdatera gärna om hur de går!! :)

Jag tycker se känns så konstigt men lite komiskt att jag har liksom haft jätte mycket sammandragningar/värkar sedan vecka 24+ typ, men dom försvann nästan helt nu senaste två veckorna, när man vill ha dom liksom, konstigt..

Min kondition har till å med blivit bättre nu helt på slutet, kan springa i trappor , upp å ner utan att de ens känns, är det normalt undrar man ju.. Förut blev jag anfådd och de kändes så tungt , nu känns de inte tungt ens..
Svar på tråden BF September 2021