Nube skrev 2021-08-14 21:18:13 följande:
Hej! Kul med en till som väntar sitt tredje! Hur gamla är dina andra barn? Hur går tankarna inför liver som tre barns mamma? Mina två är 3 och 1.5 så vi får alla tre ganska tätt vilket är både kul och jobbigt :D
Okej så du har också gått över tiden.. min kropp signalerar också att nåt är på gång och bebisen är redan redo och fixerad men min barnmorska sa att jag inte ska ha några förväntningar om att bebisen ska komma tidigare än planerat.. så det är bara att vänta! Jag har dock bf den 10 september så det börjar närma sig vilket är ganska skönt. Längtar efter att må lite bättre och orka mer även om jag är medveten om att detta blir min sista graviditet så ska också försöka njuta av den här sista tiden med sparkarna i magen :)
Där skiljer vi oss åt. Jag har två äldre grabbar på 7 och 9 så det här blir en liten sladdis och en liten flicka denna gång som det verkar. Återstår att se om vi minns hur det var att ha små barn :)
Tack för påminnelsen om att ändå försöka njuta, det här blir sista graviditeten för mig med och just nu är fokuset på allt jobbigt, inte minst eftersom jag tycker att det skiljer från tidigare två graviditeter... längtar också efter att 'få tillbaka' min kropp igen och förhoppningsvis bli kvitt åderbråck, halsbränna, ömma fogar, andningen mm mm.
Åh 10 september är ju snart, härligt. Då gör ju en ev för tidig förlossning inte något men det finns väl en poäng med att inte hoppas för mycket på det. Ser det som en stor risk att bli besviken. Har man gått över tiden med två är väl ändå sannolikheten störst att det blir så även med nummer tre.