• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-16 10:21:21 följande:

Ja precis, jag är hemma och väntar. Barnmorskan har skickat remissen för igångsättning så det blir förmodligen nästa vecka om inget händer innan dess. I början på nästa vecka ska jag först till 41+0 ultraljudet.

Hoppas medicinerna hjälper nu då och att du kan vila lite innan allt kommer igång på riktigt!

Hoppas de kommer igång för dig då iaf!

Hade ingen aning om att de var så svårt med en igång sättning, man lär sig alltid något nytt! Har iaf fått mediciner med 2 timmars mellanrum sen kl 6 imorssse tills nu, fortfarande inget.. Frustrerande.
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-16 12:55:49 följande:

Hoppas de kommer igång för dig då iaf!

Hade ingen aning om att de var så svårt med en igång sättning, man lär sig alltid något nytt! Har iaf fått mediciner med 2 timmars mellanrum sen kl 6 imorssse tills nu, fortfarande inget.. Frustrerande.

Hoppas det har hänt nåt nu under dagen! Berätta gärna hur det går :)
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-16 22:52:42 följande:

Hoppas det har hänt nåt nu under dagen! Berätta gärna hur det går :)

Vid ca 15 tiden började jag få mina första regelbunda ONDA värkar väldigt tight under några timmar. Det visade sig att jag hade öppnat mig 1 cm åtminstonde :)

Sent på kvällen blev värkarna färre och färre , nu känner jag inget alls, men kanske lika bra så det blir lättare att sova, kan ju behövas :) men man vet ju aldrig om de kommer igång inatt redan igen.

Sakta men säkert åt rätt håll antar jag:) Jag uppdaterar senare, berätta gärna du också :)
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-16 23:01:16 följande:

Vid ca 15 tiden började jag få mina första regelbunda ONDA värkar väldigt tight under några timmar. Det visade sig att jag hade öppnat mig 1 cm åtminstonde :)

Sent på kvällen blev värkarna färre och färre , nu känner jag inget alls, men kanske lika bra så det blir lättare att sova, kan ju behövas :) men man vet ju aldrig om de kommer igång inatt redan igen.

Sakta men säkert åt rätt håll antar jag:) Jag uppdaterar senare, berätta gärna du också :)

Sakta men säkert då :) Har de provat någon annan metod nu istället för mediciner?

Här händer det inget :/
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-17 09:14:42 följande:

Sakta men säkert då :) Har de provat någon annan metod nu istället för mediciner?

Här händer det inget :/

Förlossningsläkaren undersökte nyss. Samma som igår, 1 cm öppen men inte mer.. Huvudet är så långt ner hom bara kan ha de så rätt väg iaf haha :) har inte haft en enda värk på hela natten eller morgonen.

Nu får jag samma medicin men större dos direkt insatt där nere, läkaren tror att det är vad som behövs nj. Hoppas verkligen..

Å måste kännas frustrerande för dig också :(
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-17 10:13:27 följande:

Förlossningsläkaren undersökte nyss. Samma som igår, 1 cm öppen men inte mer.. Huvudet är så långt ner hom bara kan ha de så rätt väg iaf haha :) har inte haft en enda värk på hela natten eller morgonen.

Nu får jag samma medicin men större dos direkt insatt där nere, läkaren tror att det är vad som behövs nj. Hoppas verkligen..

Jo, det är frustrerande men nu har jag fått en tid på sjukhuset för undersökning och planering om ev. igångsättning så det känns bra.

Hur har dagen varit för dig? Hoppas att värkarna har kommit igång nu!
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-17 20:50:37 följande:

Jo, det är frustrerande men nu har jag fått en tid på sjukhuset för undersökning och planering om ev. igångsättning så det känns bra.

Håller tummarna för att du kommer igång innan! Men säkert skönt att få veta att tid finns för ev igångsättning.

Jag började få extrema värkar idag tidigt ikväll, det var sånna som höll i sig hela tiden tillslut , gick liksom inte över alls. Tydligen biverkning av att man lägger in medicin där nere.. Fick tillslut smärtstillande med spruta, gjorde mig lite arg att dom gav paracetamol först, jag personligen tycker inte att paracetamol hjälper för någon värk alls, inte ens vanlig huvudvärk. Men ja , de gjorde det inte nu heller såklart och dom såg ju de tillslut. Oj vilken befrielse de var med sprutan!

Men är bara öppen ca 1,5 cm .. hela 0,5 cm mer än igår haha... aja 4:e dagen imorgon, hoppas verkligen det kommer igång snart!
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-17 10:13:27 följande:

Kvinna1989 skrev 2021-09-17 21:02:56 följande:

Håller tummarna för att du kommer igång innan! Men säkert skönt att få veta att tid finns för ev igångsättning.

Jag började få extrema värkar idag tidigt ikväll, det var sånna som höll i sig hela tiden tillslut , gick liksom inte över alls. Tydligen biverkning av att man lägger in medicin där nere.. Fick tillslut smärtstillande med spruta, gjorde mig lite arg att dom gav paracetamol först, jag personligen tycker inte att paracetamol hjälper för någon värk alls, inte ens vanlig huvudvärk. Men ja , de gjorde det inte nu heller såklart och dom såg ju de tillslut. Oj vilken befrielse de var med sprutan!

Men är bara öppen ca 1,5 cm .. hela 0,5 cm mer än igår haha... aja 4:e dagen imorgon, hoppas verkligen det kommer igång snart!

Ok vad du får vänta! Starkt jobbat ändå! Har läkarna sagt om att prova något annat nu för att det ska gå framåt lite mer? Jobbigt också att ha värkar men att det inte resulterar i så mycket mer... kanske idag då? :) håller tummarna!
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-17 21:02:56 följande:

Hur går det för dig?
  • SkumGrönBanan

10 dagar till BF. Sammandragningarna har ändrat karaktär, nu kommer de med som mensvärk i ländryggen... frågan är om det bara är förvärkar eller om det är latensfasen som smyger sig på... Hur vet man?

Borde väl bara vara det förstnämnda för jag räknar med att gå över tiden den här gången med...

Svar på tråden BF September 2021