• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Kvinna1989

Den 18:e September (dag 4 på igångsättning) kom min älskade bebis äntligen ut! <3 Hela förlossningen när vattnet gått osv tog ca 15 timmar men när jag väl var öppen helt tog det bara 15 minuter att krysta för att få ut henne! Är så lycklig och känns fortfarande så overkligt.

Hur går de för er alla?

Lycka till alla ! :)

• Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-20 02:31:17 följande:

Den 18:e September (dag 4 på igångsättning) kom min älskade bebis äntligen ut! <3 Hela förlossningen när vattnet gått osv tog ca 15 timmar men när jag väl var öppen helt tog det bara 15 minuter att krysta för att få ut henne! Är så lycklig och känns fortfarande så overkligt.

Hur går de för er alla?

Lycka till alla ! :)

Stort stort grattis!! Skönt att allt gått bra och att du äntligen har din bebis. Njut nu :)
  • Nube
    SkumGrönBanan skrev 2021-09-19 21:47:42 följande:

10 dagar till BF. Sammandragningarna har ändrat karaktär, nu kommer de med som mensvärk i ländryggen... frågan är om det bara är förvärkar eller om det är latensfasen som smyger sig på... Hur vet man?

Borde väl bara vara det förstnämnda för jag räknar med att gå över tiden den här gången med...

Är det riktiga värkar blir dom ju starkare med tiden, det märker man :D Hur känns det nu? Vore det skönt om det kommer igång innan bf?
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-20 10:47:31 följande:

Stort stort grattis!! Skönt att allt gått bra och att du äntligen har din bebis. Njut nu :)

Åå tack! Jag njuter till 100% (börjar gråta nästan varje gång jag tänker på detta, av lycka då ! Hormoner? Hhaha)

Uppdatera jätte gärna hur de går för dig :)
  • SkumGrönBanan
    Nube skrev 2021-09-20 10:49:11 följande:

Är det riktiga värkar blir dom ju starkare med tiden, det märker man :D Hur känns det nu? Vore det skönt om det kommer igång innan bf?

Tsck! Nej de har inte blivit värre så det var helt klart bara sammandragningar. För alla krämpor jag lider av får det gärna dra igång så snart som möjligt men jag har saker kvar på jobbet till bf så av den anledningen kan det vänta.

Hur går det för dig Nube?

Grattis till dig Kvinna 1989, skönt att du får känna glädje och inte så mycket baby blues-tårar <3
  • levisen

Hej ! Ny här i tråden :) jag är 31 och väntar mitt andra barn. Är just nu på 38+4. Har enbart sammandragningar som inte gör ont. Dagligen. I lördags var det väldigt regelbundet och avslutades alltid med en stark ilning i bäckenbotten slm gjorde ont. Men det avtog. Har en hinnsvepning imorgon kl 08. Fick inte det förra grav.

Vad är era effekter av hinnsvepning? :)

• Nube

Hej alla. Vår septermber bebis är här nu! Förlossningen startades spontant till slut och allt gick jättebra. Är så glad och nöjd med honom.och förlossningen :)

Hpppas ni andra mår bra också!

• Nube
    levisen skrev 2021-09-21 11:54:40 följande:

Hej ! Ny här i tråden :) jag är 31 och väntar mitt andra barn. Är just nu på 38+4. Har enbart sammandragningar som inte gör ont. Dagligen. I lördags var det väldigt regelbundet och avslutades alltid med en stark ilning i bäckenbotten slm gjorde ont. Men det avtog. Har en hinnsvepning imorgon kl 08. Fick inte det förra grav.

Vad är era effekter av hinnsvepning? :)

Jag gjorde tre hinnsvepningar med mitt andra barn innan det gav effekt och nu två gånger.. men jag hade redan gått över tiden och var liksom ganska mogen vilket säkert hjälpte. Hur har det gått för dig?
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-23 05:32:34 följande:

Hej alla. Vår septermber bebis är här nu! Förlossningen startades spontant till slut och allt gick jättebra. Är så glad och nöjd med honom.och förlossningen :)

Hpppas ni andra mår bra också!

Å grattis! Njut njut njut! :)
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-23 07:07:10 följande:

Å grattis! Njut njut njut! :)

Tack så mycket :) Det är fantastiskt!
Svar på tråden BF September 2021