• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Kvinna1989
    socute skrev 2021-06-05 22:10:12 följande:

Halloj. Länge sen nu! Vi väntar en liten tjej. Å herregud vad aktiv hon är. Det är 4e barnet för mig men 1a för min sambo. Jag har 3 pojkar sedan tidigare så det ska bli så underbart med en liten tös! Fler med aktiva bebisar? 8 september är hon beräknad!

Hejsan! Väntar också en liten tjej, mitt första barn. Samma här, så aktiv . Eftersom allt är så nytt för mig googlade jag till å med "kan bebisen i magen vara för aktiv" och frågade på mvc till å med, men de är bara ett tecken på att bebisen mår bra tydligen, kände mig lite dum med en sån fråga men man lär sig :D

Hur mår du/ni andra just nu? Har ni haft mycket eller lite symtom?
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-06-05 22:28:55 följande:

Hejsan! Väntar också en liten tjej, mitt första barn. Samma här, så aktiv . Eftersom allt är så nytt för mig googlade jag till å med "kan bebisen i magen vara för aktiv" och frågade på mvc till å med, men de är bara ett tecken på att bebisen mår bra tydligen, kände mig lite dum med en sån fråga men man lär sig :D

Hur mår du/ni andra just nu? Har ni haft mycket eller lite symtom?

En aktiv pojke här.

Hade länge illamående i början av graviditeten och väldigt trött.

Mår bättre nu utan illamående, dock drabbats av foglossning, vilken gör att man ja har väldigt ont vissa dagar när jag går och är fortfarande lite trött.
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-06-06 07:51:07 följande:

En aktiv pojke här.

Hade länge illamående i början av graviditeten och väldigt trött.

Mår bättre nu utan illamående, dock drabbats av foglossning, vilken gör att man ja har väldigt ont vissa dagar när jag går och är fortfarande lite trött.

Ush låter jobbigt. Jag har haft en väldigt lätt graviditet. Men de kanske blir jobbigare till slutet (?).

Längtar verkligen till bf!
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-06-26 12:40:54 följande:

Hur mår ni? Vilken vecka är ni i? :)

Allt bra här. Är i vecka 30 (29+4) själv?
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-06-26 15:06:03 följande:

Allt bra här. Är i vecka 30 (29+4) själv?

Härligt att höra. :) Hur har sommaren gått hittils? Har du haft varmt där du bor?

Jag är i vecka 29 (28+3). Jorå, de är bra . Värmen gör så jag får sammandragningar, men dom har inte vart "farliga" hittils iaf :) sen svettas jag super mycket, speciellt på nätterna. Men annars går de bra :)
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-06-26 15:13:28 följande:

Härligt att höra. :) Hur har sommaren gått hittils? Har du haft varmt där du bor?

Jag är i vecka 29 (28+3). Jorå, de är bra . Värmen gör så jag får sammandragningar, men dom har inte vart "farliga" hittils iaf :) sen svettas jag super mycket, speciellt på nätterna. Men annars går de bra :)

Här har de också varit varm. Haft endel sammandragningar också samt svårt att sova när de varit varmt.
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-06-26 17:04:35 följande:

Här har de också varit varm. Haft endel sammandragningar också samt svårt att sova när de varit varmt.

Visst äre jobbigt, men försöker tänka hela tiden att de kunde vart mycket värre, har ju annars haft en lätt graviditet :) (men som sagt , kanske blir jobbigare i slutet)
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-06-26 17:28:57 följande:

Visst äre jobbigt, men försöker tänka hela tiden att de kunde vart mycket värre, har ju annars haft en lätt graviditet :) (men som sagt , kanske blir jobbigare i slutet)

Jobbigt när de är så varmt som 30 grader.

Skönt att du haft en lätt graviditet. Själv har man haft en lite jobbig med foglossning, men den har blivit bättre nu sen ja börja simma????

Man får hoppas att den fortsätter vara lugnt med foglossningen sista tiden som är kvar
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-06-26 18:40:53 följande:

Jobbigt när de är så varmt som 30 grader.

Skönt att du haft en lätt graviditet. Själv har man haft en lite jobbig med foglossning, men den har blivit bättre nu sen ja börja simma????

Man får hoppas att den fortsätter vara lugnt med foglossningen sista tiden som är kvar

Ja fy, super jobbigt. Idag är första dagen på länge som de är svalare ute, "bara" +21 typ.

Ush , låter jobbigt med foglossning. Jag har inte haft de mycket alls faktiskt, hoppas inte det kommer heller..
Svar på tråden BF September 2021