• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Anonym3323

Oj vad länge sen sist nu! Vi väntar också en liten tös och lillasyster till vår son son föddes i mars 2020 :) graviditeterna är hittills helt annorlunda, så sjukt att det kan vara så olika. Upplever lillasyster som mycket lugnare än vad vår son var, men jag har även moderkakan i framläggning denna gången. Med sonen var den i bakvägg och det var rejäla sparkar redan denna tid :) nu buffas det mycket åt sidorna istället <3 är idag i v 29+5 och bf 7/9 :)

• Kvinna1989
    Anonym3323 skrev 2021-06-28 22:26:13 följande:

Oj vad länge sen sist nu! Vi väntar också en liten tös och lillasyster till vår son son föddes i mars 2020 :) graviditeterna är hittills helt annorlunda, så sjukt att det kan vara så olika. Upplever lillasyster som mycket lugnare än vad vår son var, men jag har även moderkakan i framläggning denna gången. Med sonen var den i bakvägg och det var rejäla sparkar redan denna tid :) nu buffas det mycket åt sidorna istället <3 är idag i v 29+5 och bf 7/9 :)

Har hört från andra att samma person kan uppleva olika graviditeter sååå olika. En vän och en barnmorska har sagt till mig rakt ut "bara för att du har en lätt graviditet nu så förvänta dig inte att nästa kommer vara lika lätt" . Ja man vet ju aldrig om de blir en till eller hur den kommer vara. :)

Jag har en känsla av att min lilla tös föds i Augusti, vet inte direkt varför, men vi får se :)
  • Alexe

Hej!

Är det nån i tråden som finns i Skåne (gärna nära Malmö) och som skulle vara sugen på att "låna ut" sin bebis till en långfilmsinspelning?

Filmen heter Lykke post partum och handlar om förlossningsdepression och hur den påverkar inte bara mamman som drabbas utan hela familjen. Filmen börjar med en förlossning och slutar 9 månader senare. Vi kommer också att filma under 9 månaders tid, med start nu i augusti och slut i maj 2022. För bebisens del handlar det om 15-20 dagar - så lite tid som möjligt varje gång - utspridda under denna period.

Isf får du/ni gärna ringa mig på 0739-363866 eller maila på alexe_landgren@hotmail.com.

• Alexe

Hej!

Är det nån i tråden som finns i Skåne (gärna nära Malmö) och som skulle vara sugen på att "låna ut" sin bebis till en långfilmsinspelning?

Filmen heter Lykke post partum och handlar om förlossningsdepression och hur den påverkar inte bara mamman som drabbas utan hela familjen. Filmen börjar med en förlossning och slutar 9 månader senare. Vi kommer också att filma under 9 månaders tid, med start nu i augusti och slut i maj 2022. För bebisens del handlar det om 15-20 dagar - så lite tid som möjligt varje gång - utspridda under denna period.

Låter detta intressant så får du/ni gärna ringa mig på 0739-363866 eller maila på [email protected].

• Kvinna1989

Hej alla!

Nu är de inte långt kvar, men ändå känns de som en evighet eller? :D

Hur går de med er? I vilken vecka är ni? Har ni haft de lättare/jobbigare nu på slutet? Berätta gärna, är nyfiken :)

Har märkt att vi med bf september är den enda oaktiva tråden här på FL , dom andra verkar vara super aktiva! Beror de på att vi är få med bf i september eller något annat, vad tror ni? :)

• Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-08-07 13:45:22 följande:

Hej alla!

Nu är de inte långt kvar, men ändå känns de som en evighet eller? :D

Hur går de med er? I vilken vecka är ni? Har ni haft de lättare/jobbigare nu på slutet? Berätta gärna, är nyfiken :)

Har märkt att vi med bf september är den enda oaktiva tråden här på FL , dom andra verkar vara super aktiva! Beror de på att vi är få med bf i september eller något annat, vad tror ni? :)

Hej! Här är en med bf i september. Har dock inte hunnit/orkat skriva mycket här då jag väntar mitt tredje och har fullt upp hemma :D är dock inne här ibland och läser men som du säger, inte mycket aktivitet här..

Jag mår helt ok men har ont i ryggen och det börjar bli tungt. Har börjat fundera över förlossningen som närmar sig snart.. jag kommer troligen gå över tiden som jag gjorde med mina första två. Hur mår du?
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-08-13 18:46:41 följande:

Hej! Här är en med bf i september. Har dock inte hunnit/orkat skriva mycket här då jag väntar mitt tredje och har fullt upp hemma :D är dock inne här ibland och läser men som du säger, inte mycket aktivitet här..

Jag mår helt ok men har ont i ryggen och det börjar bli tungt. Har börjat fundera över förlossningen som närmar sig snart.. jag kommer troligen gå över tiden som jag gjorde med mina första två. Hur mår du?

Funderar om de är så att få har bf i September, för andra trådar verkar vara super aktiva! :D

Jaha du väntar ditt 3:dje, ja då förstår jag att du har fullt upp.

Hur startade dina tidigare förlossningar? :)

Jag kommer som tur är inte behöva gå över tiden, dom börjar sätta igång senast i vecka 39+, om de inte kommer igång innan dess, pga gravid diabetes fick jag höra idag :)

Annars har jag haft en bra graviditet, nu börjar de dock kännas tungt och jobbigt att gå, samt blir trött väldigt lätt.
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-08-13 21:00:20 följande:

Funderar om de är så att få har bf i September, för andra trådar verkar vara super aktiva! :D

Jaha du väntar ditt 3:dje, ja då förstår jag att du har fullt upp.

Hur startade dina tidigare förlossningar? :)

Jag kommer som tur är inte behöva gå över tiden, dom börjar sätta igång senast i vecka 39+, om de inte kommer igång innan dess, pga gravid diabetes fick jag höra idag :)

Annars har jag haft en bra graviditet, nu börjar de dock kännas tungt och jobbigt att gå, samt blir trött väldigt lätt.

Väntar du ditt första? Mina tidigare förlossningar började båda spontant drygt en vecka efter bf så det lär nog bli likadant denna gång. När ska du sättas igång då? Spännande ändå att veta att du slipper vänta så länge :) hur känns det inför förlossning?
  • Kvinna1989

Ja de är mitt första, så allt är super nytt och spännande :)

Jag går in i vecka 39+0 den 8 september, har bf den 15:e, men idag på sjukhuset sa dom att dom börjar gärna med igångsättningen redan i vecka 39+0. Bebisen är dock inte för stor, som tur är men dom sa idag att dom vill inte att gravida med diabetes går över tiden ändå, de passar mig utmärkt, lämgtar så! :D

Jag är faktiskt inte (konstigt nog) nervös inför forlossningen ,än iaf.. men de kanske kommer(?). Känns ändå fortfarande så overkligt.

Har dina graviditeter annars vart lika varandra, någon lättare/svårare eller så? :)

• Plutten90

Hej

Jag mår helt okej.

Jag är i vecka 37 (36+5)

De börjar bli lite tungt och man blir lätt trött i fötterna????

Men nu är de inte långt kvar.

Svar på tråden BF September 2021