• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Zebrarandigt

Hej!

Jag är gravid med min andra och har bf i september.

Med min första så blev jag igångsatt på bf, så har därför inte riktigt koll på hur det funkar utan mediciner. Men vet inte om den informationen är relativt i ämnet. Jag har nämligen en fundering på om det är min slempropp som börjat släpp eller om det är konstiga flytningar? Märkte inte av slemproppen förra graviditeten så har ingen erfarenhet.

????Obs varnar för bild!????

Jaa

????
  • Kvinna1989
    Zebrarandigt skrev 2021-08-30 01:16:12 följande:

Hej!

Jag är gravid med min andra och har bf i september.

Med min första så blev jag igångsatt på bf, så har därför inte riktigt koll på hur det funkar utan mediciner. Men vet inte om den informationen är relativt i ämnet. Jag har nämligen en fundering på om det är min slempropp som börjat släpp eller om det är konstiga flytningar? Märkte inte av slemproppen förra graviditeten så har ingen erfarenhet.

????Obs varnar för bild!????

Jaa

Hur har det gått? Hur mår du?

(Syns ingen bild)
  • Zebrarandigt

Hej!

Ingen bebis ännu, men är fortfarande inte klokare om det är slemproppen eller konstiga flytningar!

Vad konstigt, vet inte varför det inte går att få upp bilden?

Jag försöker igen så får vi hoppas det funkar nu.

• September1518
    Zebrarandigt skrev 2021-08-31 23:51:16 följande:

Hej!

Ingen bebis ännu, men är fortfarande inte klokare om det är slemproppen eller konstiga flytningar!

Vad konstigt, vet inte varför det inte går att få upp bilden?

Jag försöker igen så får vi hoppas det funkar nu.

Min slempropp släppte i omgångar från 3-4 veckor innan förlossningen startade. För mig var det mycket mer tydligt slem, verkligen som en liten avlång klump, inte så smetigt som ditt (ursäkta beskrivningar haha). Har även för mig att den var i princip helt genomskinlig (eller har jag drömt?). Sen började det komma med blodstrimmor ju närmre jag kom förlossningen.

Däremot släppte HELA slemproppen efter kanske 8-9 timmar med värkar under själva förlossningen, när jag klev upp ur badet och torkade mig. Där kan vi snacka slem! Säkert uppemot en dl med slem och lite blod i, och igen ursäkta för beskrivningen, men kanske kan hjälpa lite.
  • Zebrarandigt

Haha ja men tack verkligen, gör inget att du beskriver det ordentligt känns bara bättre med mer detaljer. Men då tänker jag anta att jag fått väldigt konstiga flytningar istället! ???????? Dom kom från ingenstans och har haft det så i ca 1 vecka nu, men dom kommer inte så varje dag. Man blir ju lite lätt förvirrad ??

• Nube

Stort grattis till alla som fått sina bebisar redan! Skönt att allt verkar gått bra. Njut nu! Själv går jag fortfarande och väntar.. bf om en vecka...

• Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-02 21:26:10 följande:

Stort grattis till alla som fått sina bebisar redan! Skönt att allt verkar gått bra. Njut nu! Själv går jag fortfarande och väntar.. bf om en vecka...

Ja eller hur! :)

Jag vääääntar och väntar också.. Känns som en evighet och att de aldrig händer haha. Har du haft några tecken än?
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-02 21:28:40 följande:

Ja eller hur! :)

Jag vääääntar och väntar också.. Känns som en evighet och att de aldrig händer haha. Har du haft några tecken än?

Ja, visst är väntan lång! Jag har haft lite mensvärk som kommit och gått. Bebisen trycker också mycket neråt men annars ingenting... det börjar bli tungt dock och jag orkar inte vara fysiska aktivt långa stunder. När har du bf och hur mår du?
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-03 11:02:09 följande:

Ja, visst är väntan lång! Jag har haft lite mensvärk som kommit och gått. Bebisen trycker också mycket neråt men annars ingenting... det börjar bli tungt dock och jag orkar inte vara fysiska aktivt långa stunder. När har du bf och hur mår du?

Mina morgonar/dagar känns ganska "normala" faktiskt, visst ibland är jag tröttare än vanligt men känns inte sådär förfärligt tungt som många beskriver (kanske beror på att jag har ganska liten mage? Vet ej faktiskt)

Men på kvällarna runt 19 tiden brukar de komma mensvärk liknande och sammandragningar som itne gör ont men som är obekvämä,magen helt stenhård och några ganska onda värkar då och då, speciellt när jag sitter. Sen håller de på så tills klockan 02-04 på natten, och sen går de över helt. Har varit såhär 3 kvällar/nätter i rad, känns frustrerande för tänker varje gång "nu är de på g" men nää..

Inatt kände jag något heelt nytt dock, de var nog de ondaste hittils. Alltså bebisen rörde sig super mycket och hårt , "borrade" med huvudet och alla rörelser gjorde sååå ont där nere, stack/sved/brändes på samma gång, fy tusan jag skrek mitt på natten så sambon trodde jag hade värkar men nää, detta va något helt annat, undrar vad? Aja , de gick över när bebisen la sig.

Jag har egentligen bg 15 september men får tid för igångsättning nu den 6 september om det inte kommer igång av sig själv pga graviditetsdiabetes. Hoppas så att de kommer igång av sig själv nu under helgen, men verkar inte så för mig tyvärr..

När har du bf?
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-03 11:17:04 följande:

Mina morgonar/dagar känns ganska "normala" faktiskt, visst ibland är jag tröttare än vanligt men känns inte sådär förfärligt tungt som många beskriver (kanske beror på att jag har ganska liten mage? Vet ej faktiskt)

Men på kvällarna runt 19 tiden brukar de komma mensvärk liknande och sammandragningar som itne gör ont men som är obekvämä,magen helt stenhård och några ganska onda värkar då och då, speciellt när jag sitter. Sen håller de på så tills klockan 02-04 på natten, och sen går de över helt. Har varit såhär 3 kvällar/nätter i rad, känns frustrerande för tänker varje gång "nu är de på g" men nää..

Inatt kände jag något heelt nytt dock, de var nog de ondaste hittils. Alltså bebisen rörde sig super mycket och hårt , "borrade" med huvudet och alla rörelser gjorde sååå ont där nere, stack/sved/brändes på samma gång, fy tusan jag skrek mitt på natten så sambon trodde jag hade värkar men nää, detta va något helt annat, undrar vad? Aja , de gick över när bebisen la sig.

Jag har egentligen bg 15 september men får tid för igångsättning nu den 6 september om det inte kommer igång av sig själv pga graviditetsdiabetes. Hoppas så att de kommer igång av sig själv nu under helgen, men verkar inte så för mig tyvärr..

När har du bf?

Okej vad spännande! Då har du bara några dagar kvar innan igångsättning, om inget händer nu under helgen alltså. Hur känns det? Men du har ju en del känningar så man vet aldrig när det händer :)

Jag har bf om en vecka exakt, den 10 september. Men jag har gått över tiden med båda mina barn så troligen går jag över tiden nu också.. har tid hos min barnmorska några dagar efter bf för hinnsvepning så vi får se om det kommer att hjälpa. Jag har dock aldrig behövt bli igångsatt och hoppas att förlossningen börjar spontant nu också. Detta är alltså min tredje graviditet och märker att jag har lite mer besvär än vid första och att magen är större. Det blir inte så mycket vila heller med två små barn hemma :D

Stort lycka till nu! Berätta sedan hur allt gått!
Svar på tråden BF September 2021