Nube skrev 2021-09-03 11:02:09 följande:
Ja, visst är väntan lång! Jag har haft lite mensvärk som kommit och gått. Bebisen trycker också mycket neråt men annars ingenting... det börjar bli tungt dock och jag orkar inte vara fysiska aktivt långa stunder. När har du bf och hur mår du?
Mina morgonar/dagar känns ganska "normala" faktiskt, visst ibland är jag tröttare än vanligt men känns inte sådär förfärligt tungt som många beskriver (kanske beror på att jag har ganska liten mage? Vet ej faktiskt)
Men på kvällarna runt 19 tiden brukar de komma mensvärk liknande och sammandragningar som itne gör ont men som är obekvämä,magen helt stenhård och några ganska onda värkar då och då, speciellt när jag sitter. Sen håller de på så tills klockan 02-04 på natten, och sen går de över helt. Har varit såhär 3 kvällar/nätter i rad, känns frustrerande för tänker varje gång "nu är de på g" men nää..
Inatt kände jag något heelt nytt dock, de var nog de ondaste hittils. Alltså bebisen rörde sig super mycket och hårt , "borrade" med huvudet och alla rörelser gjorde sååå ont där nere, stack/sved/brändes på samma gång, fy tusan jag skrek mitt på natten så sambon trodde jag hade värkar men nää, detta va något helt annat, undrar vad? Aja , de gick över när bebisen la sig.
Jag har egentligen bg 15 september men får tid för igångsättning nu den 6 september om det inte kommer igång av sig själv pga graviditetsdiabetes. Hoppas så att de kommer igång av sig själv nu under helgen, men verkar inte så för mig tyvärr..
När har du bf?