• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Plutten90

Här är en till med en sladdis mina 3 äldre barn är 11,9 och 7, så denna lilla grabb blir en liten sladdis.

Ska bli skönt sen när man får tillbaka kroppen och slipper halsbrännan, motionen, andningen och att man slipper gå upp och kissa stup i kvarten ????

• Nube
    Plutten90 skrev 2021-08-15 06:44:37 följande:

Här är en till med en sladdis mina 3 äldre barn är 11,9 och 7, så denna lilla grabb blir en liten sladdis.

Ska bli skönt sen när man får tillbaka kroppen och slipper halsbrännan, motionen, andningen och att man slipper gå upp och kissa stup i kvarten ????

Haha jag ser också fram emot att inte behöva gå på toa hela tiden. Så jobbigt! :p
  • Nube
    SkumGrönBanan skrev 2021-08-14 23:08:41 följande:

Där skiljer vi oss åt. Jag har två äldre grabbar på 7 och 9 så det här blir en liten sladdis och en liten flicka denna gång som det verkar. Återstår att se om vi minns hur det var att ha små barn :)

Tack för påminnelsen om att ändå försöka njuta, det här blir sista graviditeten för mig med och just nu är fokuset på allt jobbigt, inte minst eftersom jag tycker att det skiljer från tidigare två graviditeter... längtar också efter att 'få tillbaka' min kropp igen och förhoppningsvis bli kvitt åderbråck, halsbränna, ömma fogar, andningen mm mm.

Åh 10 september är ju snart, härligt. Då gör ju en ev för tidig förlossning inte något men det finns väl en poäng med att inte hoppas för mycket på det. Ser det som en stor risk att bli besviken. Har man gått över tiden med två är väl ändå sannolikheten störst att det blir så även med nummer tre.

Vad kul med en liten flicka då :) För er blir det att börja om igen med en bebis och vi har inte ens lämnat småbarnsåren. Hur som helst, hoppas att allt går bra och att vi får friska bebisar. Ser dina pojkar fram emot att ha en liten syster?
  • Plutten90
    Nube skrev 2021-08-15 21:18:21 följande:

Haha jag ser också fram emot att inte behöva gå på toa hela tiden. Så jobbigt! :p

De är så jobbigt speciellt på natten när man måste springa på toa hela tiden.

Är supermysigt att va gravid med så tråkigt att behöva gå på toa hela tiden???? men som tur är så är det ju inte långt kvar nu. Har beräknad bf den 5/9
  • SkumGrönBanan
    Nube skrev 2021-08-15 21:22:21 följande:

Vad kul med en liten flicka då :) För er blir det att börja om igen med en bebis och vi har inte ens lämnat småbarnsåren. Hur som helst, hoppas att allt går bra och att vi får friska bebisar. Ser dina pojkar fram emot att ha en liten syster?

Ja de tycker att det ska bli mysigt och framför allt den yngste. Den äldste har så fullt upp med sitt liv så han glömmer nog bort vad som är på gång till och från :D

Som ni alla skriver så längtar jag också efter att slippa alla toabesök! Oftast kommer det ju bara två droppar med även om det känns som om man är på väg att kissa på sig...

Och Plutten90, skönt att se en til som skaffar Sladdis. Vad säger dina äldre barn om det?
  • Plutten90
    SkumGrönBanan skrev 2021-08-16 13:45:38 följande:

Ja de tycker att det ska bli mysigt och framför allt den yngste. Den äldste har så fullt upp med sitt liv så han glömmer nog bort vad som är på gång till och från :D

Som ni alla skriver så längtar jag också efter att slippa alla toabesök! Oftast kommer det ju bara två droppar med även om det känns som om man är på väg att kissa på sig...

Och Plutten90, skönt att se en til som skaffar Sladdis. Vad säger dina äldre barn om det?

De är jätte glada och längtar massor tills lillebror kommer, de vill helst att han ska komma direkt ????????

Hur reagerade dina äldre barn?
  • Plutten90
    Plutten90 skrev 2021-08-16 14:58:33 följande:

De är jätte glada och längtar massor tills lillebror kommer, de vill helst att han ska komma direkt ????????

Fattar inte varför de hela tiden blir frågetecken när jag gör en skrattande gubbe
  • SkumGrönBanan
    Plutten90 skrev 2021-08-16 14:59:25 följande:

Fattar inte varför de hela tiden blir frågetecken när jag gör en skrattande gubbe

Så blir det jämt.

Just det där med den långa väntan hade mina också svårt att förstå och på nåt sätt blev det hela så avlägset när vi först berättade. Just nu längtar den yngste mer än den äldste men den äldste har fullt upp med allt i sitt liv just nu men han kommer nog vända när hon väl är ute ????
    Plutten90 skrev 2021-08-16 14:58:33 följande:

Känner igen den otåliga väntan. Från början när man berättade blev det ju så avlägset och därför så svårt att förstå för dem. Nu är den minste mest otålig medan den äldste har fullt upp med sig själv (mittbenor som ska ligga perfekt mm). Vi köpte dock katt förra året och det var kul att se hur båda växte av att ta hand om den, så gissar att vi kommer se samma när lillasyster nu kommer...
  • Sockerikaffet

Vad spännande det är att läsa om era graviditeter och även tidigare erfarenheter.

Jag har bf 11/9 och har precis slutat jobba för att hinna vila ordentligt. Men en sak som stressar mig lite är att mannen fortfarande jobbar och kommer jobba fram till förlossningen. Han jobbar ca en timme bort och vi har också ca en timme att köra till förlossningen. Ni som har barn sen tidigare, hur lång tid innan kände ni att förlossningen var på gång att starta? Jag börjar bli nervös över att ev behöva ta taxi till sjukhuset för att mannen inte hinner hem från jobbet, även fast jag vet att det inte är troligt att det ska gå så fort att han inte hinner hem.

• SkumGrönBanan
    Sockerikaffet skrev 2021-08-17 22:53:52 följande:

Vad spännande det är att läsa om era graviditeter och även tidigare erfarenheter.

Jag har bf 11/9 och har precis slutat jobba för att hinna vila ordentligt. Men en sak som stressar mig lite är att mannen fortfarande jobbar och kommer jobba fram till förlossningen. Han jobbar ca en timme bort och vi har också ca en timme att köra till förlossningen. Ni som har barn sen tidigare, hur lång tid innan kände ni att förlossningen var på gång att starta? Jag börjar bli nervös över att ev behöva ta taxi till sjukhuset för att mannen inte hinner hem från jobbet, även fast jag vet att det inte är troligt att det ska gå så fort att han inte hinner hem.

Det verkar ju vara väldigt olika för olika personer men för mig var det såhär:

Första: vaknade av en sjuk värk i ryggen på morgonen vid 8 men det dröjde fram till eftermiddagen runt fem-sex innan de var mer regelbundna och oftare, så då åkte vi in. Strax innan tio var han ute.

Andra: vaknade vid halv sex av värkar som inte tog slut så åkte in vid sex och tio i sju var grabb två ute.

Jag är på helspänn över den nu kommande förlossningen och nästan lite rädd att även denna ska gå snabbt, även om vi har rätt nära till sjukhuset.
Svar på tråden BF September 2021