Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (Pelle)
    molly50 skrev 2021-03-08 08:35:18 följande:

Fast varför ska man nöja sig med en person om man känner att det inte riktigt klickar?

Ska man ha ett förhållande så ska det ju vara för att båda vill.

Inte för att man tycker synd om den andre och därför får nöja sig.

Nej, då finns ju ingen anledning.

Finns ingen attraktion så hade jag inte heller nöjt mig.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 11:00:55 följande:

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Ett foto säger inte så mycket om en persons personlighet, så då är det lätt att det är nån man inte matchar med IRL.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 11:00:55 följande:

Så min undran är.

Ett foto säger inte så mycket om en persons personlighet, så då är det lätt att det är nån man inte matchar med IRL.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 12:26:57 följande:
    Att det inte klickar är det man brukar höra.

Det är väl bara ett snällare ord för att man inte blir attraherad?
    Det kan inte vara så att DU väljer fel sorters tjejer att gå på dejt med?
  • Anonym (Ems)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 21:20:15 följande:

Sant.

Det finns alltid någon bättre på nätdejting. Men någon gång måste man ju nöja sig kanske.

Du menar att de ska nöja sig med din undermåliga personlighet och bristande sociala kompetens, men du själv ska kunna fortsätta hålla fast vid dina krav på undevikt/mycket låg normalvikt, betydligt yngre än du själv samt barnfri? Lycka till grabben, ser fram emot många fler år av underhållande bittra inlägg där det är kvinnornas och deras krav på män som ligger bakom det faktum att du förblir singel.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ems) skrev 2021-03-08 12:17:58 följande:

Du menar att de ska nöja sig med din undermåliga personlighet och bristande sociala kompetens, men du själv ska kunna fortsätta hålla fast vid dina krav på undevikt/mycket låg normalvikt, betydligt yngre än du själv samt barnfri? Lycka till grabben, ser fram emot många fler år av underhållande bittra inlägg där det är kvinnornas och deras krav på män som ligger bakom det faktum att du förblir singel.

Så vad du egentligen säger är att du tycker jag skulle sänka mina krav till en fet 5-barns morsa som är 10 år äldre för att slippa vara singel ?
  • Anonym (jadu)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 12:42:33 följande:
    Så vad du egentligen säger är att du tycker jag skulle sänka mina krav till en fet 5-barns morsa som är 10 år äldre för att slippa vara singel ?
    Vad personen menar är att du inte kan tycka att kvinnorna ska sänka sina krav samtidigt som du inte vill sänka dina egna.

Inse att du är så långt ifrån ett kap man man komma. Lika lite som du vill sänka dina krav vill kvinnorna sänka sina till den nivån du ligger på. Du är vad en fet, kedjerökande, socialbidragstagare rugguggla med 5 barn med olika pappor är för oss kvinnor. 

Helt ärligt, vad har du att erbjuda en kvinna? Du är kort och tanig men det hade spelat mindre roll om du inte hade såna stora brister i din personlighet, intelligens, social kompetens och pissiga kvinnosyn. 

Tror du att någon kvinna överhuvudtaget skulle vara intresserad av dig om hon fått se vad du skriver här på forumet? Det du visar här är ju sån som du är. Om någon ska få intresse för dig så kommer du behöva ljuga och spela ett spel. Tyvärr ts, men du är så körd så länge du inte slår i skallen hårt och blir fullständigt personlighetsförändrad. 
  • Anonym (Ems)

Nejdå, men spannet mellan synliga höftben och fetma är faktiskt ganska stort. Och kan man trots det inte tänka sig att dejta en tjej med ett BMI över 20 så kanske man ska se sin egen roll i det hela och sluta spy galla på diverse forum. Det är helt ok att tycka "hon duger inte åt mig" men det blir lite hyckleri av det om man samtidigt anser att motparten inte ska få tycka likadant utan att denne helt enkelt ska nöja sig.
  • Anonym (Liw)

Med tanke på din kvinnosyn/människosyn kan du vara glad om du lyckas fånga en 10 år äldre 5-barnsmamma. Tror inte det finns någon som är så desperat...
  • Anonym (onaturligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 21:38:15 följande:
    Tack, va snällt sagt ! Det värmde :).

Ja, jag hoppas jag är intressant. Iaf , tillräckligt intressant för att få till ett par dejter om året. Problemet är väl att det känns som att jag aldrig får visa vem jag är riktigt.

En timmes dejt är allt man har på sig och det är svårt med en ny människa. Man hinner aldrig visa eller visa sitt rätta jag.
    Sug åt dej, förhoppningsvis kan det komma till pass på nästa dejt!

Lite oroande att du fått tjejer så långt som att sova över hos dig, men att inga utvecklas eller blir längre än en timme? Hur gör du själv för att visa sin attraktion? Visar du några tecken på att du är fysiskt intresserad? Sånt behövs samtidigt som det inte får bli för pushigt. Man måste börja med flirten, som långsamt får utvecklas och skapar en längtan i den andre.

15 år sedan är en lång tid, förstår din frustration. Men tyvärr verkar du ha ett osunt sätt att se på kvinnor eller människor och kroppar. Dina inlägg är varken ödmjuka eller särskilt intelligenta och man kan få intrycket att du är en riktigt vidrig snubbe faktiskt. Kanske det läcker ut på dejterna?

Här inne i tråden nu visar du ju upp en helt annan sida av dig själv, både sårbar och kommunikativ och villig att ta till dig råd. Då blir du ju automatiskt attraktiv och intressant.Fortsätt med det:)

Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?