• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (onaturligt) skrev 2021-03-07 18:50:19 följande:
    Mycket bra inlägg och förklaring på kommunikation och hur den bör fungera.

De jag blivit kära i och ihop med har det inte varit tal om stela frågor fram och tillbaks som opersonliga anställningsintervjuer, Vad som utmärkt den fantastiska kemin och kommunikationen har varit det ständiga flödet och associationerna, som att man nästan pratat i mun på varandra av samstämmighet och bubblande energi.

Så ska det kännas utan tvekan!

Den andra varianten är helt fel och de ca hälften jag känt detta med har aldrig blivit mer än en dejt. Dessa har dock lyckats locka ut mig på dejt via sin brevcharm tack vare sin begåvning att uttrycka sig verbalt och för att de innerst inne varit intressanta och fina människor där vi haft en hel del gemensamt. De har bara inte varit särskilt socialt kompetenta eller sexiga live.

Nu är jag ju en väldigt social och sprudlande människa själv mestadels som tagit en hel del ansvar för att samtalen ska flyta för att det ska bli en kul dejt iallafall, och har nog aldrig några problem med att hitta samtalsämnen.

Kan förstå att det inte ser ut så för alla.

Har man igen praktik av detta eller är social eller framåt i sin natur måste det vara ett helvete att nätdejta där så många av de naturliga attraktionsfaktorerna uteblir.
    Mmm, 
    Jag sitter bara där förundrad när jag lyssnar på såna diskussioner med associationer hit och dit.  Undrar vart får dom allt ifrån ?

Jag tycker nog mer om lite djupare diskussioner...

Men det är så man bedöms när man träffas.  Tyvärr är det svårt att komma igång med ett sånt samtal när inte tjejen bjuder till heller.  Jag upplever att många tjejer har det problemet också och ställer bara frågor. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (onaturligt) skrev 2021-03-07 18:57:10 följande:
    Jag skulle absolut bli besvärad om nån kille började stöta på mig på gymet. Men försiktiga blickar och en långsamt utvecklande attraktion där någon kanske vågar bjuda ut mig till slut, men då är förutsättningen att man verkligen är ganska säker på intresset.
    Jag har sett tjejer ge mig blickar på gymmet.  Men för mig betyder det ju inget.  Kan lika gärna vara att hon kollade på killen bakom eller nåt.  Folk kollar på folk på gymmet och det behöver ju inte betyda nåt... 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Krista) skrev 2021-03-07 19:02:07 följande:
    Eller så kanske det är så enkelt att du inte själv lever upp till vad du utgett dig för att vara?

Det är lätt att få samtal att flyta på bakom en skärm när man har möjlighet att tänka igenom svaren och kan bre på lite extra i sina skämt, sitt uttryck och i sitt beteende och, man skärper sig och man visar upp den man skulle vilja vara men kanske faktiskt inte är.. .

När man väl träffas sen klickar det inte alls för att det där självsäkra, roliga och flirtiga beteendet uteblir och istället möts man av konstiga kommentarer, fumlighet och total brist på charm och hyfs.

Kan du flirta på nätet men känner dig obekväm när ni väl möts så är det inte konstigt att det inte blir mer än en enda dejt. Det blir ju en form av falsk marknadsföring även om det inte är din mening.
    Helt sant.
    Det är mycket enklare att uttrycka sig i skrift för mig och skämta.  Man kan bre på med smilisar för att framstå som en glad och rolig person.  Sen blir det platt fall då dom förväntar sig nåt annat i IRL.

Kanske är det falsk marknadsföring.  Men det är ju så dagens dejting fungerar.  Man ska chatta i veckor eller månader innan man ses.

Kanske borde man byta nummer och ringa varann istället ?   Trots att jag vantrivs med telefon så har jag flera erfarenheter där vi har pratat i timmar på telefon.  Men trots detta har det blivit platt fall när vi setts .  Så det känns ändå inte som någon garanti .... 
  • Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:16:46 följande:
    Nja, allvarliga ätstörningar är självförvållade det kan du inte klandra mig för .

Ett större problem är att mer än halva befolkningen är överviktig idag och de flesta inser det inte.  Utan man hetsar på smala att äta på sig för att de är fullt friska.  Det är problem skulle jag vilja säga.
    Att vara den som slutligen triggar igång en ätstörning med ditt beteende( folk har bett dig att sluta och du fortfarande har plöjt på så oskyldig är du verkligen inte)... och att jämföra det med överviktig befolkning är absurt. Ätstörningar är ett stort problem i samhället och garanterat hos många av de där tjejerna som du tycker är så fina. De lider och du medverkar till det genom din gräsliga attityd. Att du inte ens förstår detta är väldigt allvarligt och tyder på låg social kompetens.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (E) skrev 2021-03-07 19:26:23 följande:
    Att vara den som slutligen triggar igång en ätstörning med ditt beteende( folk har bett dig att sluta och du fortfarande har plöjt på så oskyldig är du verkligen inte)... och att jämföra det med överviktig befolkning är absurt. Ätstörningar är ett stort problem i samhället och garanterat hos många av de där tjejerna som du tycker är så fina. De lider och du medverkar till det genom din gräsliga attityd. Att du inte ens förstår detta är väldigt allvarligt och tyder på låg social kompetens.
    Nej, det är deras problem.  Jag har aldrig förespråkat att någon ska sluta äta.  
    Kan de inte gå ner på ett sunt sätt så har det andra problem redan och tyder på dålig självkontroll.  
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:16:46 följande:

Nja, allvarliga ätstörningar är självförvållade det kan du inte klandra mig för .

Ett större problem är att mer än halva befolkningen är överviktig idag och de flesta inser det inte.  Utan man hetsar på smala att äta på sig för att de är fullt friska.  Det är problem skulle jag vilja säga.

Pratar du om vikt/utseende avseende under dejterna?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 19:29:26 följande:
    Pratar du om vikt/utseende avseende under dejterna?
    Nada,
    Brukar inte ens ge någon komplimang för utseendet.  Det är ju så otroligt känsligt idag.
  • Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:28:09 följande:
    Kan de inte gå ner på ett sunt sätt så har det andra problem redan och tyder på dålig självkontroll.  

En ätstörning uppkommer inte från tomma intet utan är ofta länkad till kommentarer om ens utseende, om ens vikt, vad man läser online. Tyvärr räknar dessa in din åsikt även om de inte borde och du har ett ansvar för vad som kommer ur din mun även om du vill leka oskyldig snäll man. Ätstörningar drabbar inte bara överviktiga.

Man ska vara så perfekt och annars är det dålig självkontroll... Det är verkligen synd att folk går igenom skolsystemet och fortfarande är så helt clueless om hur människor fungerar. Att allt inte är svart eller vitt.

• Anonym (jadu)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:28:09 följande:
    Du är en elak, självcentrerad och gnällig liten, liten man. Att ingen vill vara i din närhet är en helt naturlig konsekvens av ditt beteende, din fullständiga brist på självinsikt och oförmåga att bete dig som en normalt funtad människa. Med din syn på kvinnor så hoppas jag verkligen att ingen råkar ut för dig. 

Jag förstår helt ärligt inte hur du kan vara så blind för dina egna brister och negativa egenskaper. Du verkar lida av väldigt dålig självkontroll du med då du näst intill tvångsmässigt maler på om samma saker om och om och om igen. Hur kan du vara förvånad över att du står kvar på samma punkt och trampar? 
  • Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:23:32 följande:

Helt sant.

Det är mycket enklare att uttrycka sig i skrift för mig och skämta.  Man kan bre på med smilisar för att framstå som en glad och rolig person.  Sen blir det platt fall då dom förväntar sig nåt annat i IRL.

Kanske är det falsk marknadsföring.  Men det är ju så dagens dejting fungerar.  Man ska chatta i veckor eller månader innan man ses.

Kanske borde man byta nummer och ringa varann istället ?   Trots att jag vantrivs med telefon så har jag flera erfarenheter där vi har pratat i timmar på telefon.  Men trots detta har det blivit platt fall när vi setts .  Så det känns ändå inte som någon garanti .... 

Fast om du är en introvert person med ett djup kanske du faktiskt ska stå för den du är även i skrift? Utge dig inte för att vara nån du inte är.

Att du har humor och är en kul person även fast du är introvert kommer ju ändå att visa sig vartefter ni pratar.

Sluta låtsas och sluta spela spel, det är ju troligtvis därför dina dejter blir platt fall.

Behöver du hjälp med att behålla intresset när hon väl swipat på dig så använd dig av det du faktiskt kan istället för att låtsas vara nån du inte är. Berätta om ditt intresse för hemlösa katter, att du lärt dig sticka eller kan periodiska systemet utantill eller whatever istället för klämkäcka kommentarer som bara är fejk.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?