Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:28:09 följande:
Nej, det är deras problem. Jag har aldrig förespråkat att någon ska sluta äta.
Kan de inte gå ner på ett sunt sätt så har det andra problem redan och tyder på dålig självkontroll.
Fast du har skrivit kommentarer här på FL till exempel som mycket väl kan hjälpa till att fylla på bägaren och få den att tippa över för exempelvis unga osäkra tjejer som råkar läsa.
Men visst, sen har ju förstås personer med tendenser till ätstörningar förmodligen egna problem med inre osäkerhet osv sure, men en vettig och medmänsklig person försöker dock trots allt ändå så gott den kan att undvika att vara den en del av allt som tillslut får en skör människas bägare att tippa över totalt, istället för att klampa på som en elefant och hänvisa till att allt är personen som mår dåligts egna problem.
Och på tal om trådens ämne, kanske är det just din fördärvligt nedlåtande attityd som de tjejer du träffar och som du tycker att är attraktiva känner av, trots att den inte är riktade mot dem personligen, men som de ändå känner obehag av, som skrämmer iväg dem.
För helt ärligt, har för min del sett dig skriva nästintill livsfarliga inlägg som nog mycket väl kan bidra till att knuffa ner exempelvis unga osäkra och sköra tjejer i ätstörningarnas helvete, så om nu kan hålla på som du gör med gott samvete, tycker du verkligen att du är en angenäm person vars sällskap de tjejer du dejtar mår bra i? Skulle för min del hursomhelst inte tror det riktigt, utan tror att du helt enkelt får förändra din bittra, nedlåtande och dömande attityd helt enkelt för att komma nånvart. Lycka till