Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:19:04 följande:
Mmm,
Jag sitter bara där förundrad när jag lyssnar på såna diskussioner med associationer hit och dit. Undrar vart får dom allt ifrån ?
Jag tycker nog mer om lite djupare diskussioner...
Men det är så man bedöms när man träffas. Tyvärr är det svårt att komma igång med ett sånt samtal när inte tjejen bjuder till heller. Jag upplever att många tjejer har det problemet också och ställer bara frågor.
Det ena utesluter ju inte det andra. Djupa samtal styr man ju in det på så klart.
Ex på samtal.
Om du tex frågar var tjejen kommer ifrån och hon svarar Norrland. Kan du ju direkt fråga vad fick dig att flytta till...? Om hon svarar jobbet ganska fantasilöst och direkt bara ställer en tråkig följdfråga eller inte verkar så social, kan du ju associera till varför du själv flyttade till den stan (om du nu är inflyttad) eller berätta varför du trivs, om du varit i hennes barndomsstad, fråga om och varför hon trivs vad som skiljer sig åt mellan orterna eller jobben åt osv. Har hon sett den och den platsen ännu, besökt det och det fiket, stadsdelen exempelvis.
Du ska inte ställa frågor som man kan svara ja eller nej på utan välja saker som kräver utveckling. Du kan ju fråga hur länge hennes förra relation såg ut, vad hon anser om nätdejting osv. Berätta hur du har upplevt det, utan att visa på för stora misslyckanden eller sårbarhet. Fråga vilken favoritfilm hon har och varför. Berätta vad du tycker om den genren, filmen osv. Hur ser hon på framtiden, vad gillar hon göra på sin fritid och varför? Vad söker hon i en partner osv.
Med vissa kommer snacket igång med sidohistorier direkt, det är vad jag kallar fri association och bra kommunikation. Med andra är det mer tungrott och man måste skämta lite, ta ansvar försöka leda in samtalen på lite mer personliga saker och erfarenheter. Sånt brukar vara populärt och öppna upp den andre.
Det kan absolut vara så att du stött på ovanligt osociala eller blyga tjejer och att ni inte passar så bra ihop helt enkelt. Men ge inte upp utan försök ditt yttersta med att försöka få till en otvungen och skön konversation. Prata humorprogram, var ni tycker är rolig. Försök få till skratt, nudda vid varandra, säg något fint till henne, förutsatt att du finner henne attraktiv. Inte annars. Kvinnor kan sniffa sig till en lögn på nolltid. Berätta varför du ville träffa henne, vad som fick dig att skriva till henne, vad i hennes profil, som gjorde dig nyfiken. Fråga gärna henne detsamma.
Skapa intimitet och våga flirta lite och vara ditt bästa jag. Flirt går alltid hem såvida inte tjejen finner dig riktigt obehaglig och oattraktiv.
Någon lade ut en länk till Happy dating. Där finns en hel del bra tips i frågan och hur man övar sig på att bli sexig och avslappnad.