• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-20 18:45:23 följande:
    Som alltid repeterar du samma gamla BS och påstår att du korrigerat dig.

Jag har visat bristerna i dina argument med all önskvärd tydlighet. Att du sen inte riktigt vill erkänna det är ju föga förvånandeDrömmer
    Hittills har du inte en enda gång lyckats visa det.
    Du har hittat på och ljugit om att jag skulle ha skrivit saker som jag faktiskt inte har gjort.

Det enda du sysslar med och det enda du vill är att försöka tysta mig och förbjuda mig (och andra) att ha en annan åsikt än du själv.

Du har inte lyckats en enda gång med vare sig det ena eller det andra.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 09:27:47 följande:
    Tja, kan man förvänta sig något annat av personer som tycker svika, ljuga och manipulera är helt ok?
    Ja,jag vet inte.
    Tycker mest det är tragiskt när vuxna människor beter sig så.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2021-05-21 09:37:48 följande:
    Ja,jag vet inte.

Jo visst är det tragiskt, men om man  är ok med att svika, ljuga och manipulera andra så är det kanske inte förvånande om sättet att argumentera speglar ens värderingar.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-21 09:33:55 följande:
    Hittills har du inte en enda gång lyckats visa det.
    Du har hittat på och ljugit om att jag skulle ha skrivit saker som jag faktiskt inte har gjort.

Det enda du sysslar med och det enda du vill är att försöka tysta mig och förbjuda mig (och andra) att ha en annan åsikt än du själv.

Du har inte lyckats en enda gång med vare sig det ena eller det andra.
    Som sagt, det är väl klart att du aldrig kommer erkänna att dina argument suger så den här diskussionen är ju ganska meningslös.

Att inte hålla med dig är inte detsamma som att tysta dig. Ännu ett falskt påstående från din sida....
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 10:06:13 följande:

Jo visst är det tragiskt, men om man  är ok med att svika, ljuga och manipulera andra så är det kanske inte förvånande om sättet att argumentera speglar ens värderingar.
    Nej,det är sant.
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 09:37:48 följande:

Ja,jag vet inte.

Tycker nog att det är minst lika tragiskt med människor som inte tillför något utan upprepar samma argument i absurdum men en övertro på sin egen förträfflighet. Har väldigt svårt för dig och din totala oförmåga att inse att människor är väldigt olika. Vissa styrs av känslor och andra fattar beslut med logik som grund. Vi som i grunden styrs av lokiskt tänkande och kalkyler kan av människor som styrs av känslor uppfattas som egoistiska och kalla medan vi som styrs av logik bara ser känslomännidkor som hysteriska och orationella i sitt resonemang.

Kan räcka med att titta på Myer-Briggs personlighetstyp för att förstå hur olika människor kan vara och jag som ligger högt på värden när det gäller att styras logiskt kommer aldrig någonsin att ändra mig hur mycket du än hoppar jämfota och tycker att mina logiska beslut inte rimmar med dina känslomässiga reaktioner.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 10:10:07 följande:
    Som sagt, det är väl klart att du aldrig kommer erkänna att dina argument suger så den här diskussionen är ju ganska meningslös.

Att inte hålla med dig är inte detsamma som att tysta dig. Ännu ett falskt påstående från din sida....
    Äh, han är bara krängt för att hans "medkännande" åsikter för dom som är otrogna inte går hem hos alla.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 10:32:31 följande:
    Tycker nog att det är minst lika tragiskt med människor som inte tillför något utan upprepar samma argument i absurdum men en övertro på sin egen förträfflighet. Har väldigt svårt för dig och din totala oförmåga att inse att människor är väldigt olika. Vissa styrs av känslor och andra fattar beslut med logik som grund. Vi som i grunden styrs av lokiskt tänkande och kalkyler kan av människor som styrs av känslor uppfattas som egoistiska och kalla medan vi som styrs av logik bara ser känslomännidkor som hysteriska och orationella i sitt resonemang.

Kan räcka med att titta på Myer-Briggs personlighetstyp för att förstå hur olika människor kan vara och jag som ligger högt på värden när det gäller att styras logiskt kommer aldrig någonsin att ändra mig hur mycket du än hoppar jämfota och tycker att mina logiska beslut inte rimmar med dina känslomässiga reaktioner.
    Styrs av könsorganet menar du?Obestämd
  • Anonym (jaha)

På vilket sätt menar du att styras av sitt könsorgan sen styras av rädsla för konsekvenser är detsamma som logiskt?
  • molly50

Det står dig helt fritt att tycka.
    Jag har inga problem med att acceptera att folk är olika.
    Det jag däremot har lite svårt för är att man inte få ha en åsikt i ämnet utan att bli anklagad för att trolla eller upprepa sig.
    Det är som att man trampar på ömma tår.
    Men det står ju folk helt fritt att välja att läsa mina kommentarer och störa sig eller bara scrolla förbi.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?