• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2021-05-21 10:49:07 följande:
    Det står dig helt fritt att tycka.
    Jag har inga problem med att acceptera att folk är olika.
    Det jag däremot har lite svårt för är att man inte få ha en åsikt i ämnet utan att bli anklagad för att trolla eller upprepa sig.
    Det är som att man trampar på ömma tår.
    Men det står ju folk helt fritt att välja att läsa mina kommentarer och störa sig eller bara scrolla förbi.
    Bry dig inte...Du resonerar efter dina erfarenheter och åsikter, och det har du all rätt att göra. Dina åsikter skadar eller nedvärderar i.a.f inte andra, till skillnad från vissa andra som skriver här.
  • Anonym (Ge dig.)

Det jag däremot har lite svårt för är att man inte få ha en åsikt i ämnet utan att bli anklagad för att trolla eller upprepa sig.

Men det står ju folk helt fritt att välja att läsa mina kommentarer och störa sig eller bara scrolla förbi.

Jag som är logiker funderar nog mer på hur du tänker med ditt oändliga upprepande. Du har självklar din fulla rätt att uttrycka din åsikt men om jag skall vara ärlig skull du vinna mycket mer gehör om du slutade upprepa dig som en trasig LP-skiva. Blir som andra redan påpekat bara komiskt och väldigt kontraproduktivt att mala på och vara hysterisk. Har full respekt för vad du tycker men hysteri och tjat gör att den respekten går förlorad.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:03:53 följande:
    Jag som är logiker funderar nog mer på hur du tänker med ditt oändliga upprepande. Du har självklar din fulla rätt att uttrycka din åsikt men om jag skall vara ärlig skull du vinna mycket mer gehör om du slutade upprepa dig som en trasig LP-skiva. Blir som andra redan påpekat bara komiskt och väldigt kontraproduktivt att mala på och vara hysterisk. Har full respekt för vad du tycker men hysteri och tjat gör att den respekten går förlorad.
    Nejdå, du är inte det minsta logisk, du kanske uppfattar dig själv så men andra verkar inte riktigt hålla med dig om det.

Att samma argument repeteras om och om igen beror på att samma dåliga ursäkter används om och om igen.

Nej du har ingen som helst respekt för varken Molly eller någon annan annars hade du inte skrivit som du gör och argumenterat för egoism. 
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-21 10:58:47 följande:
    Bry dig inte...Du resonerar efter dina erfarenheter och åsikter, och det har du all rätt att göra. Dina åsikter skadar eller nedvärderar i.a.f inte andra, till skillnad från vissa andra som skriver här.
    Det är lättare sagt än gjort när man blir påhoppad och anklagad för saker man inte gjort.
    Men jag ska försöka.
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:03:53 följande:
    Hade du haft den minsta respekt för mig så hade du bara scrollat förbi mina kommentarer och struntat i dem.
    Men att du läser mina kommentarer,fast ingen tvingar dig,och sedan stör dig så på mig,det säger faktiskt mer om dig än det gör om mig.
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 11:19:26 följande:

Hade du haft den minsta respekt för mig så hade du bara scrollat förbi mina kommentarer och struntat i dem.

Men att du läser mina kommentarer,fast ingen tvingar dig,och sedan stör dig så på mig,det säger faktiskt mer om dig än det gör om mig.

Inte lite bjälsjuk du inte. Tror nog faktisk att du trivs med att vara en trasig LP-skiva. Skull var riktigt spännande att krypa in i skallen på dig och försöka bena ut vad det är för trauma du försöker bearbeta med att köra papegoja-stilen när du ändå helt logiskt borde ha fattat att det spelar ingen roll om du upprepar dig 1000 gånger till dina argument bli inte bättre för det och dom som inte håller med dig kommer bara att bli ännu mer övertygade i sin åsikt både i sak och i sin uppfattning om dig.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-05-21 11:16:55 följande:

Det är lättare sagt än gjort när man blir påhoppad och anklagad för saker man inte gjort.

Men jag ska försöka.

Nu är det inga falska anklagelser som du blir anklagad för och då du uppenbarligen är den som är mest aktiv i den här tråden så har du gjort mycket, så lite dumt att skriva att du blir ?påhoppad och anklagad för saker man inte gjort?.

Eftersom du sticker ut med dina envisa krav på vad TS ska göra och just att du är så väldigt aktiv här så är det lätt att förstå andras reaktioner.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:26:25 följande:
    Inte lite bjälsjuk du inte. Tror nog faktisk att du trivs med att vara en trasig LP-skiva. Skull var riktigt spännande att krypa in i skallen på dig och försöka bena ut vad det är för trauma du försöker bearbeta med att köra papegoja-stilen när du ändå helt logiskt borde ha fattat att det spelar ingen roll om du upprepar dig 1000 gånger till dina argument bli inte bättre för det och dom som inte håller med dig kommer bara att bli ännu mer övertygade i sin åsikt både i sak och i sin uppfattning om dig.
    Ser nästan ut som om det är Örjan som bytt nic mitt i tråden.
    Förresten, vad är "bjälsjuk"? Felskriven grälsjuk? Men får inte ihop det med meningen i övrigt??
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:26:25 följande:
    Precis som Anonym (Jaha) skrev så är ju en anledning till att upprepa sina argument vara att samma dåliga ursäkter upprepas hela tiden.
    Gillar man inte det så är det väl bara att scrolla förbi,som jag skrev.
    Jag har inga trauman att bearbeta.
    Men jag har lite svårt för att du,och andra tror er veta hur jag är som person och hoppar på mig som person för att jag uttrycker mina åsikter.
    Det är något jag tar illa upp av.
    Men om det får dig att känna dig bättre så...
  • Anonym (jaha)
    Det där med att respektera att folk är olika är ju en sanning med modifikation. Att respektera människor olikheter är ju inte riktigt samma sak som att respektera egoistisk beteende. Vi kan absolut respektera varandras olikheter så länge man beter sig schsysst mot varandra. Egoistiska människor finns det inge som helst anledning att respektera eftersom de själva inte respekterar andra.

Men egoistiska människor argumenterar gärna för att deras "olikheter" ska respekteras oavsett om de själva respekterar andra eller ej.  Det ingår ju i den egoistiska mentaliteten att tro att man kan äta kakan och ha den kvar, bete sig egoistisk mot andra och ändå bemötas med förståelse och respekt.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?