• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 11:37:26 följande:

Precis som Anonym (Jaha) skrev så är ju en anledning till att upprepa sina argument vara att samma dåliga ursäkter upprepas hela tiden.

Gillar man inte det så är det väl bara att scrolla förbi,som jag skrev.

Jag har inga trauman att bearbeta.

Men jag har lite svårt för att du,och andra tror er veta hur jag är som person och hoppar på mig som person för att jag uttrycker mina åsikter.

Det är något jag tar illa upp av.

Men om det får dig att känna dig bättre så...

Du är inte lite rolig du. Vem är det som alltid startar runorna med att upprepa samma gamla argument. Om du någon gång kund ge dig och kunde acceptera att alla tycker inte dom du skull du också låta bli att starta dessa humoristiska cirklar där samma argument går runt hela tiden men det finns nog inte i din världsbild att sluta upprepa dig i hopp om att andra skall förstå din ofantliga förträfflighet.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 11:39:39 följande:
    Det där med att respektera att folk är olika är ju en sanning med modifikation. Att respektera människor olikheter är ju inte riktigt samma sak som att respektera egoistisk beteende. Vi kan absolut respektera varandras olikheter så länge man beter sig schsysst mot varandra. Egoistiska människor finns det inge som helst anledning att respektera eftersom de själva inte respekterar andra.

Men egoistiska människor argumenterar gärna för att deras "olikheter" ska respekteras oavsett om de själva respekterar andra eller ej.  Det ingår ju i den egoistiska mentaliteten att tro att man kan äta kakan och ha den kvar, bete sig egoistisk mot andra och ändå bemötas med förståelse och respekt.
    Så är det kanske.
    Men oavsett så tycker jag inte att man ska ta till personangrepp för att man stör sig på någon annans sätt att diskutera.
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:45:15 följande:
    Du är inte lite rolig du. Vem är det som alltid startar runorna med att upprepa samma gamla argument. Om du någon gång kund ge dig och kunde acceptera att alla tycker inte dom du skull du också låta bli att starta dessa humoristiska cirklar där samma argument går runt hela tiden men det finns nog inte i din världsbild att sluta upprepa dig i hopp om att andra skall förstå din ofantliga förträfflighet.
    Är det du,Örjan?
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-05-21 11:46:41 följande:

Är det du,Örjan?

Genom sig själv känner man andra
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 11:45:58 följande:

Så är det kanske.

Men oavsett så tycker jag inte att man ska ta till personangrepp för att man stör sig på någon annans sätt att diskutera.

När diskuterade du något senast?. Har inte sett något i denna tråd av dig som påminner om en diskussion. En jävla massa pekpinnar och en vilja att styra och ställa i andras liv är det enda jag kan se.
  • molly50
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:49:34 följande:
    När diskuterade du något senast?. Har inte sett något i denna tråd av dig som påminner om en diskussion. En jävla massa pekpinnar och en vilja att styra och ställa i andras liv är det enda jag kan se.
    Jag diskuterade här i tråden tills du och ett par andra bestämde er för att kapa tråden genom att hoppa på mig.
    Vad tycker du själv att du tillför tråden,med detta?
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-21 11:48:21 följande:
    Genom sig själv känner man andra
    Japp och det märks ju med all önskvärd tydlighet i dina argument. 
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 11:52:18 följande:

Japp och det märks ju med all önskvärd tydlighet i dina argument. 

Nu var det Molly50 jag citerade, men ni kanske är samma person eller varför svarade du?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ge dig.) skrev 2021-05-21 11:49:34 följande:
    Och med "pekpinnar och vilja styra andra" menar du att var och en ska vara fri att svika, förnedra och manipulera andra utan att någon ifrågasätter det?

Varför inte bara säga som det är... du vill kunna bete dig som ett as och slippa kritik för det?
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-05-21 11:54:45 följande:
    Nu var det Molly50 jag citerade, men ni kanske är samma person eller varför svarade du?
    Hur var det där med som man känner sig själv känner man andra nu igen...Drömmer
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?