• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:32:14 följande:
    Men herre gud. Det är en del av livet att man inte alltid vet om allt som händer. Ibland fattar man beslut som också berör andra och rätt ofta vet inte den som berörs av beslutet om beslut som andra fattat.
    Ska jag tolka det som att du tycker det är ok att göra så?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:32:14 följande:
    Men herre gud. Det är en del av livet att man inte alltid vet om allt som händer. Ibland fattar man beslut som också berör andra och rätt ofta vet inte den som berörs av beslutet om beslut som andra fattat.
    Fast alla resonerar inte så kring förhållanden. Alla tycker inte det är ok att gå bakom ryggen på sin partner eller manipulera sin partner.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 12:27:37 följande:

Vet att du och jag aldrig kommer att ha någon samsyn när det gäller, sex, relationer och otrohet. Därtill är vi på tok för olika. Vet inte om jag skall beundra den energi du lägger i alla trådar där man nämner otrohet men kan inte låta bli att fundera över om du på allvar tror att du påverkat en enda människa under alla de år jag läst dina inlägg här på FL. Jag är klok nog att inse att jag har min moral och mitt sätt att se på saker och ting och du har ditt sätt och att vi aldrig kommer att kunna mötas på mitten. Jag tycker att TS fattat ett väldigt klokt beslut utifrån TS liv och förutsättningar med det tänker jag inte säga mer i detta mer än att du har en förmåga att locka fram människors allra sämsta sidor i de trådar du är aktiv i. Jag kommer som sagt inte att skriva mer i denna tråd även om det kittlar att på nytt dränka en tråd med vad jag tycker och som du säkert vet så drar jag mig inte för att bli både otrevlig och ordentligt personlig men som sagt idag avstår jag.

Så du tycker att TS har fattat ett klokt beslut? Låt mig se här nu om jag fattat saken rätt.. TS har alltså varit otrogen mot sin partner och har kommit fram till det kloka beslutet att inte berätta? Om det hade varit du? Om din partner som hade varit otrogen och bestämt sig för att inte berätta det för dig.... Du är alltså helt ok med det då? Om det kommer fram om 4 år, det din partner har gjort, säger du då: äh, det är lugnt, det är ok för mig?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 14:42:35 följande:

Fast alla resonerar inte så kring förhållanden. Alla tycker inte det är ok att gå bakom ryggen på sin partner eller manipulera sin partner.

Då måste livet bli rätt jobbigt. Jag litar på att gubben fattar så kloka beslut han kan. Kommer det fram att han fattat ett dåligt beslut så får vi sätta oss ner och ta det därifrån. Är helt övertygad om att han har en hel drös med hemligheter som jag inte vet om och jag har hemligheter han inte vet om och det är inget som håller mig vaken om natten. Bland annat vet han inte vad min nya kamera kostade och det är inget jag tänker berätta för han kommer aldrig att förstå varför man lägger 35 tusen på en kamera när man har en kamera i telefonen. Finns helt enkelt ingen anledning att ta den diskussionen då det för alla parter är bättre att han är lyckligt ovetande.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:54:52 följande:
    Då måste livet bli rätt jobbigt. Jag litar på att gubben fattar så kloka beslut han kan. Kommer det fram att han fattat ett dåligt beslut så får vi sätta oss ner och ta det därifrån. Är helt övertygad om att han har en hel drös med hemligheter som jag inte vet om och jag har hemligheter han inte vet om och det är inget som håller mig vaken om natten. Bland annat vet han inte vad min nya kamera kostade och det är inget jag tänker berätta för han kommer aldrig att förstå varför man lägger 35 tusen på en kamera när man har en kamera i telefonen. Finns helt enkelt ingen anledning att ta den diskussionen då det för alla parter är bättre att han är lyckligt ovetande.
    Nejdå, livet blir faktiskt betydlig enklare så eftersom man slipper hitta på en massa löjliga bortförklaringar och bisarra resonemang för att rättfärdiga sitt agerande för sig själv och andra.

Ja vi har förstått att du tycker det är helt ok att svika sin partner och manipulera sin partner, men dina argument är omoraliska och som sagt inte förenliga med humanistiska värderingar.,
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-05-21 14:48:07 följande:

Så du tycker att TS har fattat ett klokt beslut? Låt mig se här nu om jag fattat saken rätt.. TS har alltså varit otrogen mot sin partner och har kommit fram till det kloka beslutet att inte berätta? Om det hade varit du? Om din partner som hade varit otrogen och bestämt sig för att inte berätta det för dig.... Du är alltså helt ok med det då? Om det kommer fram om 4 år, det din partner har gjort, säger du då: äh, det är lugnt, det är ok för mig?

Nu är det väldigt hypotetiskt då vi som mitt nick antyder är swingers så det skulle inte hända då han bara behöver fråga om jag är ok med har sex med någon annan. I övrigt så kommer det fram hemligheter i livet och då får man sätta sig ner och tala om det inga större konstigheter med det.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-05-21 14:48:07 följande:
    Tror inte "Swing for fun" har sådana funderingar överhuvudtaget. Av hennes nic att döma swingar hon med sin partners medgivande. Och det är helt ok, så länge hon och hennes partner är överens om sitt upplägg.
    Däremot tycker jag det är jävligt syniskt att tro att alla tycker likadant som hon. (Lite otrohet spelar väl ingen roll. Det är ju inte mord det är frågan om???)
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 14:58:50 följande:

Nejdå, livet blir faktiskt betydlig enklare så eftersom man slipper hitta på en massa löjliga bortförklaringar och bisarra resonemang för att rättfärdiga sitt agerande för sig själv och andra.

Ja vi har förstått att du tycker det är helt ok att svika sin partner och manipulera sin partner, men dina argument är omoraliska och som sagt inte förenliga med humanistiska värderingar.,

Som jag sagt tidigare så skiter jag fullständigt i dina värderingar för dom är inte mina när tänker du försöka ta till dig det.
  • Anonym (Hanna)

Du verkar inte vara alltför smart. Jag skulle tro att du skulle kunna göra lite vad som helst bakom ryggen på din man utan att blinka och sen bara rycka på axlarna. Tänk att vara så naiv och ansvarslös. Det måste vara skönt att vara du, att aldrig behöva tänka eller reflektera över nånting. Så smidigt:)))
  • Anonym (FYI)
    Du ser....Psykopatvarning...Nu vet inte jag om det var era gemensamma 35 lakan eller dina egna pengar. Men om det var era gemensamma... ponera att han hellre ville göra en gemensam häftig semester för dom pengarna?
    Då har du inte ens pratat med honom, och kommit överens om att du behöver en ny kamera.
    Nä, bara jag får vad jag vill ha !!
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?