• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:07:48 följande:
    Lite magstarkt att kalla personer som respekterar TS beslut för psykopater. Tror inte att du har den minsta koll på vad en psykopat är.
    Det psykopatiska (empatistört) är att skita i vad det innebär för TS man för han är fortfarande en del i detta oavsett hur mycket du försöker snacka bort det.

TS har tagit ett beslut som innebär att hon medvetet förvägrar sin man att göra ett val och manipulerar honom att vara kvar i förhållandet genom att undanhålla sanningen för honom.  Vilket absolut kan kallas för empatistört eftersom hon struntar i vad hennes beslut innebär för honom.

Ni sitter och håller med om det och tycker det är helt ok att göra så, lika empatibefriat.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:13:24 följande:
    På vilket sätt är det ett oklokt beslut som TS tog. Om det är moraliskt kan man ha olika uppfattning om men där är min bestämda uppfattning att det finns saker som är otroligt mycket värre än lite otrohet vilket inte ens är olagligt.
    Vilken del av förvägra honom chansen att själv välja och manipulera honom att vara kvar i förhållandet med hjälp av lögner och undanhållande var det du inte förstod?

Det ÄR omoraliskt att manipulera människor.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 14:15:11 följande:

Det psykopatiska (empatistört) är att skita i vad det innebär för TS man för han är fortfarande en del i detta oavsett hur mycket du försöker snacka bort det.

TS har tagit ett beslut som innebär att hon medvetet förvägrar sin man att göra ett val och manipulerar honom att vara kvar i förhållandet genom att undanhålla sanningen för honom.  Vilket absolut kan kallas för empatistört eftersom hon struntar i vad hennes beslut innebär för honom.

Ni sitter och håller med om det och tycker det är helt ok att göra så, lika empatibefriat.

Vilket trams. Vi talar om lite otrohet, inte mord.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:07:48 följande:
    Lite magstarkt att kalla personer som respekterar TS beslut för psykopater. Tror inte att du har den minsta koll på vad en psykopat är.
    Har inget med ts beslut att göra utan på det sätt ni alltid resonerar runt respekten för andra som blir bedragna.
    Menar du att ts handlande visar på respekt för sin partner?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:16:51 följande:
    Är det någon som talat om mord?
    Eller påstår du att mord är det enda som kan vara empatibefriat?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:16:51 följande:
    Vad fan ger dig rätten till att tycka att det "bara är frågan om lite otrohet"??
    Har du någon aning om vad ts man tycker om det?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 14:16:36 följande:

Vilken del av förvägra honom chansen att själv välja och manipulera honom att vara kvar i förhållandet med hjälp av lögner och undanhållande var det du inte förstod?

Men shit, då är jag förmodligen i klass med seriemördare för jag manipulerade faktisk gubben till att köpa hummer till kvällen. Nu kommer jag inte att kunna sova i natt. Vi talar i denna tråd om lite otrohet inte grov kriminell verksamhet.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 14:16:36 följande:

Men shit, då är jag förmodligen i klass med seriemördare för jag manipulerade faktisk gubben till att köpa hummer till kvällen. Nu kommer jag inte att kunna sova i natt. Vi talar i denna tråd om lite otrohet inte grov kriminell verksamhet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:25:05 följande:
    Var det ett svar eller bara allmänt svammel?

Är det ok att förneka TS partner chansen att själv välja om han vill fortsätta vara ihop med TS efter hennes otrohet?

Har TS rätt att ta det beslutet åt honom?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 14:28:35 följande:

Var det ett svar eller bara allmänt svammel?

Är det ok att förneka TS partner chansen att själv välja om han vill fortsätta vara ihop med TS efter hennes otrohet?

Har TS rätt att ta det beslutet åt honom?

Men herre gud. Det är en del av livet att man inte alltid vet om allt som händer. Ibland fattar man beslut som också berör andra och rätt ofta vet inte den som berörs av beslutet om beslut som andra fattat.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?