• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 13:47:33 följande:

Nej det är ju inte bara hennes liv vi pratar om det är lika mycket hans liv. Och visst har hon rätt att bestämma över sitt eget liv,  men hon har ingen som helst rätt att bestämma över hans liv.

Men du tycker att du har rätt att bestämma över hennes liv och hennes val. Snacka om dubbelmoral. Detta kommer inta att ge något för min moral är som sagt inte min moral och kommer aldrig att bli det men vill du fortsätta slösa din energi på dina predikningar så är du välkommen men vad du räknar med att vinna på det förstår jag inte för du kommer aldrig att få mig att ändra uppfattning.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 13:43:48 följande:
    Det är för det första TS liv och TS val. Om du inte har något bättre att göra av ditt liv än att försöka få mig att lyssna på dina predikningar så säger jag bara lycka till. Skriv gärna en till lång predikan till så har jag något att läsa som jag inte kommer att bry mig det minsta om.
    Visst är det ts liv och val. Men hon har valt att berätta/fråga om det på ett öppet officiellt forum. 
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-21 13:56:03 följande:

Visst är det ts liv och val. Men hon har valt att berätta/fråga om det på ett öppet officiellt forum. 

Ja hon frågade om råd och fattade sedan ett klokt beslut. Vad du tycker om detta beslut är nu totalt ointressant för hon har som sagt fattat sitt beslut och hur det på sikt kommer att påverka hennes liv och hennes relation är det ingen som vet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 13:53:28 följande:
    Men du tycker att du har rätt att bestämma över hennes liv och hennes val. Snacka om dubbelmoral. Detta kommer inta att ge något för min moral är som sagt inte min moral och kommer aldrig att bli det men vill du fortsätta slösa din energi på dina predikningar så är du välkommen men vad du räknar med att vinna på det förstår jag inte för du kommer aldrig att få mig att ändra uppfattning.
    Jag bestämmer inte över TS liv lika lite som du gör, i slutändan gör hon som hon vill. Det jag gör är att jag SÄGER vad jag tycker om hennes agerande. Du verkar ha svårt att skilja på ifrågasättande/kritik och bestämmande. Hur menar du att det bestämmandet ska gå till? 

Nej, snarare är dt du som ägnar dig åt dubbelmoral när du påstår att ditt tyckande inte är bestämmande men andras tyckande är bestämmande... hur tänkte du där?

Jag har inte för avsikt att ändra din moral, jag säger vad jag TYCKER om din moral, i slutändan gör du som du vill ändå. Som sagt du verkar ha väldigt svårt att skilja på ifrågasättande/kritik och bestämmande.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 14:01:09 följande:

Jag bestämmer inte över TS liv lika lite som du gör, i slutändan gör hon som hon vill. Det jag gör är att jag SÄGER vad jag tycker om hennes agerande. Du verkar ha svårt att skilja på ifrågasättande/kritik och bestämmande. Hur menar du att det bestämmandet ska gå till? 

Nej, snarare är dt du som ägnar dig åt dubbelmoral när du påstår att ditt tyckande inte är bestämmande men andras tyckande är bestämmande... hur tänkte du där?

Jag har inte för avsikt att ändra din moral, jag säger vad jag TYCKER om din moral, i slutändan gör du som du vill ändå. Som sagt du verkar ha väldigt svårt att skilja på ifrågasättande/kritik och bestämmande.

Att du bara orkar.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:00:01 följande:
    Ja hon frågade om råd och fattade sedan ett klokt beslut. Vad du tycker om detta beslut är nu totalt ointressant för hon har som sagt fattat sitt beslut och hur det på sikt kommer att påverka hennes liv och hennes relation är det ingen som vet.
    Bara det att de sista 100 inläggen inte varit riktade till ts utan till ett gäng psykopater som inte bryr sig ett skit om de som blir drabbade.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:03:52 följande:
    Att du bara orkar.
    Om du inte orkar att andra inte tycker som du ska du kanske inte argumentera i öppna trådar?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-21 14:04:38 följande:

Bara det att de sista 100 inläggen inte varit riktade till ts utan till ett gäng psykopater som inte bryr sig ett skit om de som blir drabbade.

Lite magstarkt att kalla personer som respekterar TS beslut för psykopater. Tror inte att du har den minsta koll på vad en psykopat är.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:00:01 följande:
    Klokt enligt dig ja, men andra tycker inte det är klokt och du verkar ha väldigt svårt för att acceptera det.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 14:09:38 följande:

Klokt enligt dig ja, men andra tycker inte det är klokt och du verkar ha väldigt svårt för att acceptera det.

På vilket sätt är det ett oklokt beslut som TS tog. Om det är moraliskt kan man ha olika uppfattning om men där är min bestämda uppfattning att det finns saker som är otroligt mycket värre än lite otrohet vilket inte ens är olagligt.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?