Det stavas FÖRRÄN
FÖRRÄN
Ni som inte kan stava till ordet FÖRRÄN, nu får ni den rätta stavningen.
Gissar att det är det ord som stavas fel flest gånger på familjeliv.
Mvh Språkpolisen
FÖRRÄN
Ni som inte kan stava till ordet FÖRRÄN, nu får ni den rätta stavningen.
Gissar att det är det ord som stavas fel flest gånger på familjeliv.
Mvh Språkpolisen

Hur står det till med din läsförmåga och läsförståelse? Samt dina grammatikkunskaper?
Jag upprepar: "förens" är genitiv av bestämd form singularis av ordet "för" (substantiv).
"För" kan även vara adjektiv, preposition eller adverb. Men då finns inga böjningsformer.
Svamla.
Uttryck.
Jag invände endast mot ditt påstående att det inte är syftningsfel.
Skriver man "talspråkligt" är det de facto fel eftersom man då inte håller sig till vedertaget skriftspråk.
Nåt jag stör mig så sanslöst på och har sett ofta här på FL är de som säger/skriver föräldrarledighet. Det heter föräldrAledighet!
Hur står det till med din läsförmåga och läsförståelse? Samt dina grammatikkunskaper?
Jag upprepar: "förens" är genitiv av bestämd form singularis av ordet "för" (substantiv).
"För" kan även vara adjektiv, preposition eller adverb. Men då finns inga böjningsformer.
Jag invände endast mot ditt påstående att det inte är syftningsfel.
Skriver man "talspråkligt" är det de facto fel eftersom man då inte håller sig till vedertaget skriftspråk.
;)
kolla någon annan jäkla sida förutom från Terry P
;)
Svamla.
Uttryck.
Karen! Lugna ner dig. Världen går inte under för nån stavade fel