• Anonym (Språkpolisen)

Det stavas FÖRRÄN

FÖRRÄN

Ni som inte kan stava till ordet FÖRRÄN, nu får ni den rätta stavningen.
    Gissar att det är det ord som stavas fel flest gånger på familjeliv.

Mvh Språkpolisen

• Svar på tråden Det stavas FÖRRÄN
  • Anonym (Hatar "språkpoliser")
    Spucks skrev 2021-03-25 14:07:57 följande:

Förlåt, jag är utlänning, du vet jag hur oanpassad vi är!

Anonym (Hatar "språkpoliser") skrev 2021-03-25 12:18:31 följande:
    Nej jag ÄR inte sinnes sjuk för att jag IBLAND använder 2-3 utropstecken!!
    I svenska så är det ok att göra det ibland om man vill poängtera något lite extra som jag gjorde ovan. Jag poängterade att jag är inte sinnes rubbad pga det!
    Sen skulle jag aldrig blanda och skriva så här !!!11!!1!!

Samma sak med ? så är det också okej att ibland förstärka frågan med 2 (eller 3) ?? 
    Om jag skrivit något i den här tråden felstavat eller med flera !!!!!!!!!!!!! så har det varit för att det är kul att reta "språkpoliser" som själva stavar och skriver som en kratta!!

Man ska icke klaga på andras stavfel och sen själv skriva helt obegripligt!
    Jag hade höga betyg i svenska språket och hjälper andra att stava, men jag skulle aldrig klaga på någon i ett forum, förutom "språkpoliser"

Du verkar bli väldigt upprörd över ett citatt av en satirisk författare. Lugna dig! ;)
    Försökte BARA förklara att jag eller andra inte behöver vara rubbade i skallen om eller bara för man använder fler än ett ! el ett ?

No more no less!
    I am not upset and I promise I will not start cryingKyss
    Du får gärna rätta min engelska - that is a different thing, I would love to learn better english!
    EnAnonumius skrev 2021-03-26 00:50:11 följande:
    Självklart får DU det. Jag har aldrig hävdat att du inte skulle få göra det.

Samtidigt  så får du vackert inse att jag har samma rätt att tycka det är märkligt att du  inte svara exempelvis "person X".

Skulle vara intressant att höra din (bort)förklaring på varför du inte har rättat "(Språkpolisen)" och språkpolisens urdåliga svenska, men du har gått in och hackat och rättat andra i denna tråden som aldrig utgivit sig för att vara språkpolis.

Skall jag tolka dina svar i denna tråden att  tycker att det är helt acceptabelt och okej att de som kallar sig för "språkpoliser" har rätt, enligt dig, att få skriva på kass svenska?
    Om du inte anser detta.

Så varför sitter du och hackar och rättar folk som, har slarvat (medvetet) med språket och aldrig utgett sig för att var språkpoliser enbart aldrig utgett sig?
    Skrev ungefär sådär ha ha ett liknande svar till samma person, men jag tror ju att det är ju TS som håller på att svamla- kolla så får du se att du citerade TS exv och då kommer präktiga KAREN in och rättar digSkrattande

OBS Jag är ingen kvinnohatare Karen Tungan ute
    EnAnonumius skrev 2021-03-26 00:50:11 följande:
    Självklart får DU det. Jag har aldrig hävdat att du inte skulle få göra det.

Samtidigt  så får du vackert inse att jag har samma rätt att tycka det är märkligt att du  inte svara exempelvis "person X".

Skulle vara intressant att höra din (bort)förklaring på varför du inte har rättat "(Språkpolisen)" och språkpolisens urdåliga svenska, men du har gått in och hackat och rättat andra i denna tråden som aldrig utgivit sig för att vara språkpolis.

Skall jag tolka dina svar i denna tråden att  tycker att det är helt acceptabelt och okej att de som kallar sig för "språkpoliser" har rätt, enligt dig, att få skriva på kass svenska?
    Om du inte anser detta.

Så varför sitter du och hackar och rättar folk som, har slarvat (medvetet) med språket och aldrig utgett sig för att var språkpoliser enbart aldrig utgett sig?
    Skrev ungefär sådär ha ha ett liknande svar till samma person, men jag tror ju att det är ju TS som håller på att svamla- kolla så får du se att du citerade TS exv och då kommer präktiga KAREN in och rättar digSkrattande

OBS Jag är ingen kvinnohatare Karen Tungan ute

Nej!
    Jag är inte upprörd och sitter inte och gråter pga att 2 likadana meddelanden "råkades" skickas 2 ggr t.o.m av någon anledning?

Tobben skrev 2021-03-25 12:13:39 följande:
    Skärp dig!11! Det stavas övedriva.
    Skrattande Den var rolig!11!
    Jag tror inte han förstod att du var ironisk och att han faktiskt stavade rätt.
    Spucks skrev 2021-03-24 07:41:29 följande:
    Vet inte varför det blev frågetecken där, jag gjorde citationstecken.
    Kanske du har säkra tecken på ett sjukt sinneTungan ute för du skrev ju om man använder fler än ett ! eller ett ? så hade man det + förutom att du hade massor med stavfel - vilket jag inte skulle dra upp annars OM du inte hade frågat mig - så klaga inte på andra innan du själv skriver PERFEKT!
  • Spucks
    Anonym (Hatar "språkpoliser") skrev 2021-03-26 02:33:06 följande:
    Skrattande Den var rolig!11!
    Jag tror inte han förstod att du var ironisk och att han faktiskt stavade rätt.
    Nu skärper DU dig! Bara för att jag pratar tyska är jag inte en humörlös Tysk! Jag är faktist från Österrike, alltså en uppdaterad och bättre version av en Tysk!!!!!!111!!!!!!11!! Verkar som om mitt förståelse av sarkastiga inlägg är tom bättre än ditt, för jag antog faktis att mitt svar var mer än uppenbart på skoj Flört
  • Spucks
    Anonym (Hatar "språkpoliser") skrev 2021-03-26 03:55:29 följande:
    Kanske du har säkra tecken på ett sjukt sinneTungan ute för du skrev ju om man använder fler än ett ! eller ett ? så hade man det + förutom att du hade massor med stavfel - vilket jag inte skulle dra upp annars OM du inte hade frågat mig - så klaga inte på andra innan du själv skriver PERFEKT!

Nej, jag skrev inte om man använder fler än ett uttropstecken eller frågetecken är man knäpp, citatet handlade om "exclamation marks", som är uttropstecken. Dessutom hat jag ju inte gjort mina citationstecken som blev frågetecken på samma ställe Tungan ute

Och som jag skrev i mitt första inlägg här (det var ett tag sedan), så är jag faktist glad om jag blir rätt

• Spucks

Oj, fan ny gjorde sig min dator självständig ... för att fullborda min halva mening: Jag är glad om jag blir rättat, för jag vill skriva rätt, vilket blir enklare om någon säger till mig när jag skriver fel ;)

• Spucks
    Spucks skrev 2021-03-26 10:48:37 följande:

Oj, fan ny gjorde sig min dator självständig ... för att fullborda min halva mening: Jag är glad om jag blir rättat, för jag vill skriva rätt, vilket blir enklare om någon säger till mig när jag skriver fel ;)

Fast i detta fallet vet jag att det skrivas "nu" och inte "ny". Man borde kunna editera inlägg här.
Svar på tråden Det stavas FÖRRÄN