• Anonym (Sanna)

Jag ställde in bröllopet

Det blir inget bröllop. Jag har ställt in det.

Är så fruktansvärt besviken och ledsen. Allt var ordnat. Lokal, hotell, vigselförrättare och drömresan till Maldiverna som vi bokade till det datum som skulle bli vår ettåriga bröllopsdag.

Satt tillsammans och planerade inbjudningslistan. Plötsligt kryper det fram att min man ( skriver min man även om han inte är det och aldrig kommer bli det) vill bjuda en kille som jag trodde min man brutit med. Den här killen har gjort mej väldigt illa. Det han gjort är sprida en massa falska rykten om mej och sagt till alla att min man borde göra slut. Han har pratat skit om mej till min man, min mans arbetskamrater och vänner. Dom har i sin tur kontaktat mej och min man och undrat vad han är för en jävla idiot. Dom har som väl är inte trott på honom. Vi har fått se en del av vad han skrivit om mej i sms-konversationer. Riktigt grova saker som såklart inte är sanning. Till min man har han även skickat bilder på andra tjejer som han tyckte min man skulle byta ut mej mot. Alla kompisar till hans fru. Han har till och med dragit det så långt att han presenterat ett par irl, Ingen förstår varför han hållit på såhär. Jag har aldrig varit otrevlig mot den här vännen eller stått emellan min mans och hans umgänge. Jag är ingen dramaqueen som ställt till något någongång.

Min man ställde honom mot väggen och bad honom fara och flyga. Och bröt med honom. Trodde jag. Men dom har tydligen haft kontakt med varandra hela tiden. Nu har det krupit fram att min man tycker inte att det var så farligt. Ändå vet han att den här historien knäckt mej så hårt att jag varit tvungen att ta till psykologhjälp. Det handlade inte om lite skitsnack kompisar emellan utan en lång målmedveten process som pågick under många månader.

Så när min man började argumentera för att han och hans fru skulle få en inbjudan bestämde jag mej för att det blir inget bröllop. Jag vill inte gifta mej med en man som uppenbarligen tycker det är ok att någon annan behandlar mej illa.

Gör jag rätt som går?

• Svar på tråden Jag ställde in bröllopet
  • EnAnonumius
    Anonym (a 2) skrev 2021-05-02 13:38:55 följande:
    Alltså, jag har läst TS alla inlägg. Jag förstår inte riktigt vad du vill med dina (riktade mot mig). Det är inget nytt du skriver. Varför får du känslan att du måste föra TS talan? Hon klarar det utmärkt själv. Hon har varit väldigt tydlig.

Jag håller inte med om att det mannen gjort är oförlåtligt, och jag hade inte brutit med honom av detta skälet.
    Bra, då vet ju alla som inte tycker som dig att du egentligen tycker att okänslighet och lögner skall belönas (TS förlåter och gifter sig med honom) och förklaras (bort) med "han föööörstooood juuuu iiiiinteeeee". Drömmer

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym
    Anonym (Sanna) skrev 2021-05-02 17:23:47 följande:
    Min man var helt på det klara med att om han valde att fortsätta umgänget på det privata planet med kompisen var det slut mellan oss. Ditt påstående om att min man inte förstod att det gällde för alltid stämmer inte. Han var helt på det klara med det. Jag har dock inte förbjudit honom att fortsätta vara vän med honom, men han visste att om han valde vännen betydde det att jag skulle gå.
    Jag hade också valt en vän framför en sur eventuell partner som vill bestämma vem jag ska vara vän med.
    Ok att inte bjuda honom på bröllopet, men att förbjuda en vänskap?

Jag tror att "din man" får det bättre utan dig.
  • EnAnonumius
    Anonym (***) skrev 2021-05-02 13:36:14 följande:
    Ja, du verkar tycka det räcker med ord, medan jag tycker att handling är viktigare.
    Håller med. Handlingen säger mer än tusen ord.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (***)
    Anonym skrev 2021-05-02 18:19:35 följande:
    Jag hade också valt en vän framför en sur eventuell partner som vill bestämma vem jag ska vara vän med.

Kallas det vän när någon snackar skit om ens partner och vill att man ska gå isär?

Du verkar ha låga krav på dom som du kallar "vänner", men det finns ju folk till allt...
  • Anonym (Ja)

Tips: det underlättar att läsa tråden innan man yttrar sig..... Åtminstone ts inlägg.
  • Anonym
    Anonym (Ja) skrev 2021-05-02 18:33:55 följande:
    Tips: det underlättar att läsa tråden innan man yttrar sig..... Åtminstone ts inlägg.
    Jag har läst alla ts inlägg innan jag kommenterade.
  • Anonym (***)
    Anonym skrev 2021-05-02 18:40:38 följande:
    Jag har läst alla ts inlägg innan jag kommenterade.
    Och du tycker att kompisen är en bra vän?
  • Anonym
    Anonym (***) skrev 2021-05-02 18:41:50 följande:
    Och du tycker att kompisen är en bra vän?
    Hur så?
    Han kan vara en bra vän oavsett vad han tycker om ts.

Vad vet vi om ts till exempel?
    Ingen rök utan eld kanske.
  • Anonym (*)

Hade du själv varit ok med att din partner var vän med någon som spridit falska rykten om dig, som sagt till alla att din partner borde göra slut med dig, som hade pratat skit om dig till din partner, samt försökt para ihop din partner med flera andra personer? Kort sagt, som bedrivit en hatkampanj mot dig?
  • Anonym
    Anonym (*) skrev 2021-05-02 18:46:50 följande:
    Hade du själv varit ok med att din partner var vän med någon som spridit falska rykten om dig, som sagt till alla att din partner borde göra slut med dig, som hade pratat skit om dig till din partner, samt försökt para ihop din partner med flera andra personer? Kort sagt, som bedrivit en hatkampanj mot dig?
    Ok och ok... jag hade inte brytt mig.
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet