• Anonym (Sanna)

Jag ställde in bröllopet

Det blir inget bröllop. Jag har ställt in det.

Är så fruktansvärt besviken och ledsen. Allt var ordnat. Lokal, hotell, vigselförrättare och drömresan till Maldiverna som vi bokade till det datum som skulle bli vår ettåriga bröllopsdag.

Satt tillsammans och planerade inbjudningslistan. Plötsligt kryper det fram att min man ( skriver min man även om han inte är det och aldrig kommer bli det) vill bjuda en kille som jag trodde min man brutit med. Den här killen har gjort mej väldigt illa. Det han gjort är sprida en massa falska rykten om mej och sagt till alla att min man borde göra slut. Han har pratat skit om mej till min man, min mans arbetskamrater och vänner. Dom har i sin tur kontaktat mej och min man och undrat vad han är för en jävla idiot. Dom har som väl är inte trott på honom. Vi har fått se en del av vad han skrivit om mej i sms-konversationer. Riktigt grova saker som såklart inte är sanning. Till min man har han även skickat bilder på andra tjejer som han tyckte min man skulle byta ut mej mot. Alla kompisar till hans fru. Han har till och med dragit det så långt att han presenterat ett par irl, Ingen förstår varför han hållit på såhär. Jag har aldrig varit otrevlig mot den här vännen eller stått emellan min mans och hans umgänge. Jag är ingen dramaqueen som ställt till något någongång.

Min man ställde honom mot väggen och bad honom fara och flyga. Och bröt med honom. Trodde jag. Men dom har tydligen haft kontakt med varandra hela tiden. Nu har det krupit fram att min man tycker inte att det var så farligt. Ändå vet han att den här historien knäckt mej så hårt att jag varit tvungen att ta till psykologhjälp. Det handlade inte om lite skitsnack kompisar emellan utan en lång målmedveten process som pågick under många månader.

Så när min man började argumentera för att han och hans fru skulle få en inbjudan bestämde jag mej för att det blir inget bröllop. Jag vill inte gifta mej med en man som uppenbarligen tycker det är ok att någon annan behandlar mej illa.

Gör jag rätt som går?

• Svar på tråden Jag ställde in bröllopet
  • EnAnonumius
    mari123 skrev 2021-04-27 08:23:52 följande:
    Jodå, MEN jag fattar inte att man ställer in sitt drömbröllop då man T OM bokat en resa för att fira ettårig bröllopsdag  för att ens blivande man har en idiotisk kompis. Men alla är vi olika.
    Nej du verkar ju verkligen INTE fatta något alls.

Anser att du skall sätta dig ned och läs igenom igen vad denna "idiotiska vän gjorde" och hur TS (fd) blivande man hanterade situationen.
    Jag rekommenderar att du lusläser noggrant, i stället för att skumläsa slarvigt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Peter)

Jodå, MEN jag fattar inte att man ställer in sitt drömbröllop då man T OM bokat en resa för att fira ettårig bröllopsdag  för att ens blivande man har en idiotisk kompis. Men alla är vi olika.

OK, varför tror du TS ställde in?
  • molly50
    Har du verkligen läst vad TS har skrivit?
    Problemet är ju hur TS ex har hanterat situationen med den sk vännen.
    Och om han inte kunde hantera den,hur ska TS kunna lita på att han kommer att kunna hantera det om det händer igen?
    TS ex verkar inte se allvaret i situationen när han dessutom vill bjuda den sk vännen och hans fru på bröllopet.
    Trots allt han har gjort mot TS.
    En så´n man skulle inte jag heller vilja gifta mig med.
    Jag skulle inte kunna lita på honom.
  • Virriga Vera
    Det handlar inte om att ex. bekant är en idiot. Det handlar om att ex. sätter idioten till bekant högre än att han sätter TS, kvinnan han ska leva med. Hur hade du reagerat om din partner prioriterade en ytligt bekant före dig? Inte en gång utan flera gånger? För detta är inte en vän, utan en ytligt bekant som han träffar ibland på sina uppdrag. De umgås inte, de är inte nära vänner alls.

• EnAnonumius
    mari123 skrev 2021-04-27 08:25:25 följande:
    Man vet aldrig om man hittar "bättre"! Finns ingen sådan regel här i världen utan det kan vara bra att hålla i det man har ibland också. Inte kräva att allt ska vara perfekt.
    Var har TS krävt att det skall vara perfekt?
  • Virriga Vera
    Man vet aldrig om man hittar "bättre"! Finns ingen sådan regel här i världen utan det kan vara bra att hålla i det man har ibland också. Inte kräva att allt ska vara perfekt.
    Nä, man vet inte om hittar bättre. Men jag hade ärligt hellre varit ensam än levt med en man som gång på gång sårade mig genom att inte bry sig om mina känslor, inte har stake nog att säga ifrån när en bekant mobbar hans partner. Vi kvinnor är värda så mycket mer än att "nöja" oss.
  • Anonym (Storm)
    Virriga Vera skrev 2021-04-27 08:48:35 följande:

Det handlar inte om att ex. bekant är en idiot. Det handlar om att ex. sätter idioten till bekant högre än att han sätter TS, kvinnan han ska leva med. Hur hade du reagerat om din partner prioriterade en ytligt bekant före dig? Inte en gång utan flera gånger? För detta är inte en vän, utan en ytligt bekant som han träffar ibland på sina uppdrag. De umgås inte, de är inte nära vänner alls.

Så här tolkar jag det:

Narcissisten och Ts fd arbetar på samma arbetsplats. Eftersom han ändå skulle bjuda andra kollegor så ville han bjuda denna narcissisten också. Troligtvis därför att narcissisten manipulerat Ts man så det är hand ord och inte Ts mans som framkommit. Om Ts står för något som narcissisten inte gillar så gör narcissisten allt för att rationalisera bort denna personen. Och precis det har han lyckats med. Det blir inget bröllop och de verkar ha flyttat isär. Alltså vann narcissisten igen! De vinner varje gång. Ts man känner säkert enorm ångest och fattar säkert inte hur han kunde bli så manipulerad, alternativt så är han kvar i bubblan och fortsätter matas av narcissistens onda planer. Nu kommer narcissisten ha övertag på Ts make. Han har inga hämningar och kommer säga och göra saker som får Ts man att se annorlunda på Ts.
  • EnAnonumius
    Menar du verkligen att du skulle "hålla i en man" som anser att det är okey att en ytlig vän behandlar dig som skit, snackar skit om dig, och drar lögner om dig som person,  och struntar sedan i att du mår dåligt av detta?

• Anonym (V)

Jag har också en narcissist i min närhet som beter sig exakt likadant som den här kollegan! Han gillar inte mig av någon anledning och är otrevlig mot mig och försöker få mig och min kille att göra slut. Precis som den där kollegan så har han sagt till min kille att han kan få någon bättre och till och med föreslagit en annan person - detta trots att vi bodde ihop och skulle köpa hus då!

Nu råkar jag veta att den här personen har en låg självkänsla och mår dåligt. Utåt sett visar han upp en fasad och försöker framstå som självsäker och lyckad, men den låga självkänslan lyser igenom och blir tydlig i sådana här avseenden. Behovet av att trycka ner någon beror på den låga självkänslan. Den höga svansföringen han har av någon outgrundlig anledning är ett narcissistiskt drag. Han vill gärna tro att han är lite bättre än andra och ser gärna ner på andra och kritiserar. Noll självinsikt.

Tillåt inte den här tönten att få förstöra för er för det är hans mål. Visst din man svek dig och är en mes, men jag tycker inte att det är så illa att det borde få förstöra en flera år lång relation och att ni inte ska gifta er för det. Jag tycker att ni ska prata igenom det och försöka lösa det. Jag hade inte ställt in bröllopet av en sådan här anledning iaf.

• molly50
    Anonym (Storm) skrev 2021-04-27 08:56:57 följande:
    Så här tolkar jag det:

Narcissisten och Ts fd arbetar på samma arbetsplats. Eftersom han ändå skulle bjuda andra kollegor så ville han bjuda denna narcissisten också. Troligtvis därför att narcissisten manipulerat Ts man så det är hand ord och inte Ts mans som framkommit. Om Ts står för något som narcissisten inte gillar så gör narcissisten allt för att rationalisera bort denna personen. Och precis det har han lyckats med. Det blir inget bröllop och de verkar ha flyttat isär. Alltså vann narcissisten igen! De vinner varje gång. Ts man känner säkert enorm ångest och fattar säkert inte hur han kunde bli så manipulerad, alternativt så är han kvar i bubblan och fortsätter matas av narcissistens onda planer. Nu kommer narcissisten ha övertag på Ts make. Han har inga hämningar och kommer säga och göra saker som får Ts man att se annorlunda på Ts.
    Men om han låter sig manipuleras så av en ytlig bekant att han låter honom smutskasta TS utan att ta i med krafttag emot det så kan han ju inte respektera TS särskilt mycket.
    Och det är väl ingen man vill gifta sig med.
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet