• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • ugglans
    Salladen skrev 2021-06-22 07:11:05 följande:

Tog ett cb digital nu på morgonen, det var positivt! Fattar inget!!!

Grattis <3
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-22 09:33:56 följande:

Bra mindset! För det är så det är egentligen i slutändan, händer det så händer det. Tror att det kan vara ens kontrollbehov/rädslan för att inte lyckas som gör att man blir helt fanatisk, så är det för mig iaf.

Ok men då har du nog erfarenhet av en graviditet och kan känna igen dina symtom och sådär.

Är ni öppna med att ni försöker, tex med familj och vänner, eller är det hemligt? 

Känner du dig mer emotionell nuförtiden? Jag känner verkligen det, igår såg jag en ganska nyfödd bebis på bussen och jag fick typ tårar i ögonen.. blev helt rörd. Känner mig så knäpp!! haha

Är det den biologiska klockan?!

Ja de är nog så för väldigt många fast man inte vill inse de :)

Ja grejen är att jag hade inte som helst symptom innan jag plussade med dotter, men en dag fick jag känslan: ?jag är gravid, jag måste koll? o jo, de va jag... fick en väldig lindrig graviditet med henne, mådde som en prinsessa VARJE dag fram till förlossning. Inga gravid symptom över huvudtaget.

Ja de kan nog va så faktiskt :) sov skit dåligt inatt, o hoppade över tempningen men tror som sagt inte de tagit sig alls denna månaden.

Kommer du hoppa över till juli tråden om du inte plussar nu?
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-22 09:51:47 följande:
    Ja de är nog så för väldigt många fast man inte vill inse de :)

Ja grejen är att jag hade inte som helst symptom innan jag plussade med dotter, men en dag fick jag känslan: ?jag är gravid, jag måste koll? o jo, de va jag... fick en väldig lindrig graviditet med henne, mådde som en prinsessa VARJE dag fram till förlossning. Inga gravid symptom över huvudtaget.

Ja de kan nog va så faktiskt :) sov skit dåligt inatt, o hoppade över tempningen men tror som sagt inte de tagit sig alls denna månaden.

Kommer du hoppa över till juli tråden om du inte plussar nu?
    Wow, det låter som en idealisk graviditet haha! Önskar mig en sån jag med :) Ifall jag blir gravid så klart. 

Jag fattar, magkänslan är så stark ibland. 

Aaa jag tänkte det, tycker det känns mysigt med en tråd o hänga i. Ska du?
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-22 10:15:55 följande:

Wow, det låter som en idealisk graviditet haha! Önskar mig en sån jag med :) Ifall jag blir gravid så klart. 

Jag fattar, magkänslan är så stark ibland. 

Aaa jag tänkte det, tycker det känns mysigt med en tråd o hänga i. Ska du?

Ja den va väldigt härligt faktiskt :)

När tänker du testa sa du? Eller du väntar o ser om mensen uteblir? Hur ser kurvan ut idag?? Jag funderar på att redan hoppa in i juli tråden.
  • Salladen

Tack alla <3

Så skönt att ha denna gruppen för att kunna berätta för någon haha!

• mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-22 10:39:04 följande:

Ja den va väldigt härligt faktiskt :)

När tänker du testa sa du? Eller du väntar o ser om mensen uteblir? Hur ser kurvan ut idag?? Jag funderar på att redan hoppa in i juli tråden.

Precis, ja tänker inte testa alls.

Ja man kanske egentligen bara ska göra de.. buhu.

Här är min kurva, min temp gick ner idag.. men de kanske är normalt bara har ingen aning.

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-22 10:56:25 följande:

Precis, ja tänker inte testa alls.

Ja man kanske egentligen bara ska göra de.. buhu.

Här är min kurva, min temp gick ner idag.. men de kanske är normalt bara har ingen aning.

Jag har ingen aning om vad som är normalt, min kurva denna månaden liknar en snygg halv måne.. alla andra går sicksack så förstår inte heller.. haha.. har min temp sjunkit imorgon så kommer nog tant röd som beräknat på fredag... så är du av med mig här så är jag i juli tråden :) men skriv gärna om du plussar annars följa jag gärna åt i juli tråden
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-22 11:22:51 följande:
    Jag har ingen aning om vad som är normalt, min kurva denna månaden liknar en snygg halv måne.. alla andra går sicksack så förstår inte heller.. haha.. har min temp sjunkit imorgon så kommer nog tant röd som beräknat på fredag... så är du av med mig här så är jag i juli tråden :) men skriv gärna om du plussar annars följa jag gärna åt i juli tråden
    okej, spännande att se vad som händer till på fredag :)

Absolut, det ska jag göra! Då ses vi säkert i juli tråden då! haha
  • SweetJelly

Min kropp har bestämt sig för att vara så dryg idag så jag har inte fått mens än men jag vågar inte hoppas på något så jag kommer inte ta ett test än. Den kommer säkert senare idag.

Jag har köpt alkohol till midsommar iaf! Haha! Får se om jag får dricka den men jag hoppas den blir ståendes i kylen.

• Anonym (Ylva)

Tog graviditetstest i morse ÄL + 8 ..

Negativt :(

Känner inget speciellt..

aningens illamående kanske..

spänd mage.

men kan ju vara menssymtom...

en fråga.. om man köpt tidiga gravtest som ska kunna detektera graviditet 5 dagar före BIM.. kan man då räkna med att man inte är preggo 5 dagar innan beräknad mens om testet då är negativt?

Svar på tråden BIM Juni