• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • evelinagra1
    Salladen skrev 2021-06-22 07:11:05 följande:

Tog ett cb digital nu på morgonen, det var positivt! Fattar inget!!!

Stort grattis! Var det första testet eller hade du testat dig någon gång innan?
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-06-22 08:44:07 följande:

Stort grattis! Var det första testet eller hade du testat dig någon gång innan?

Tack!!:)

Jag tog ett testa tidigt i torsdags men det var tokblankt. Skrev i gruppen att det nog inte tagit sig eftersom jag dagen innan kände konstig mensvärk i ryggen (brukar inte ha ont där) och trodde mensen var på g.

Men då var det någon som skrev att jag inte skulle ge upp hoppet, och det visade sig stämma helt! :D

Håller tummarna nu att det vill vara kvar :)
  • evelinagra1
    Salladen skrev 2021-06-22 09:07:19 följande:

Tack!!:)

Jag tog ett testa tidigt i torsdags men det var tokblankt. Skrev i gruppen att det nog inte tagit sig eftersom jag dagen innan kände konstig mensvärk i ryggen (brukar inte ha ont där) och trodde mensen var på g.

Men då var det någon som skrev att jag inte skulle ge upp hoppet, och det visade sig stämma helt! :D

Håller tummarna nu att det vill vara kvar :)

Åå, jag har också tagit ett testa tidigt som var negativt men då ska inte jag heller ge upp hoppet! Hoppas det går vägen för dig <3
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-21 21:33:43 följande:
    Ah ok, bra att veta.. :) jag kör nog som du... :)

Jag slutade med p piller för tre månader sedan. Sist jag slutade med p piller blev vi gravida efter första mensen.. alltså två månader efter. Så de gick fort. Vi sa väl de nu att vi ?kämpar? inte för de för då händer de aldrig, men händer de så händer de. Dottern är 2,5 nu :)
    Bra mindset! För det är så det är egentligen i slutändan, händer det så händer det. Tror att det kan vara ens kontrollbehov/rädslan för att inte lyckas som gör att man blir helt fanatisk, så är det för mig iaf.

Ok men då har du nog erfarenhet av en graviditet och kan känna igen dina symtom och sådär.

Är ni öppna med att ni försöker, tex med familj och vänner, eller är det hemligt? 

Känner du dig mer emotionell nuförtiden? Jag känner verkligen det, igår såg jag en ganska nyfödd bebis på bussen och jag fick typ tårar i ögonen.. blev helt rörd. Känner mig så knäpp!! haha
    Är det den biologiska klockan?!
  • lidhu

Grattis Salladen!!

När har ni andra BIM? Jag har på söndag men funderar på när jag ska testa i och med midsommar. Kommer vara lagom bitter om jag är nykter utan att vara gravid. Är idag på ÄL + 7. Min kurva är dock mkt upp och ner. Ngn som vet när man kan ana på tempen om det har tagit sig?

• mariamariamaria

Vad spännande! Stort grattis!
  • Anonym (Vattuman)

Wow grattis!! Kände det på mig när du skrev redan för länge sen att du hade lite molvärk :D
Svar på tråden BIM Juni