• Jenzia

Gravid efter IVF

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

• Svar på tråden Gravid efter IVF
  • snuffen5

Hej! Jag är gravid på tredje försöket efter äggdonation i Tjeckien. Är i dag i v 7 och beräknad födsel är 21 januari 2022. Ska på VUL 10 juni hos min gynekolog för att bekräfta hjärtljud. Är det fler som är gravida efter äggdonation här?

• snuffen5

Hej! Jag är gravid på tredje försöket efter äggdonation i Tjeckien. Är i dag i v 7 och beräknad födsel är 21 januari 2022. Ska på VUL 10 juni hos min gynekolog för att bekräfta hjärtljud. Är det fler som är gravida efter äggdonation här?

• Kaninbunny
    Jenzia skrev 2021-05-09 20:24:16 följande:

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

Kuuuuul! Grattis! Min kompis blev det men fått missfall x 4 :/ hon är 41
  • Kaninbunny
    Jenzia skrev 2021-05-09 20:24:16 följande:

Vad ska barnet heta? :) är mannen glad/lättad?
  • Bula2021
    Kaninbunny skrev 2021-06-02 10:19:01 följande:

Kuuuuul! Grattis! Min kompis blev det men fått missfall x 4 :/ hon är 41

Kaninbunny skrev 2021-06-02 10:19:51 följande:

Vad ska barnet heta? :) är mannen glad/lättad?

Kaninbunny skrev 2021-06-02 10:20:37 följande:

Kommer barnet få ha kontakt med sina tjeckiska rötter sen?

Vilka oerhört konstiga meddelanden att skicka. Om du själv är gravid efter ivf och har något att bidra med i den här tråden så skriv det istället. Om inte så är nog inte det här ett utrymme för dig. Tänk över dina inlägg.
  • Kaninbunny
    snuffen5 skrev 2021-06-02 10:27:59 följande:

Va? Nä donatorn är anonym. Konstig fråga...

Elakt mot barnet.
  • Bula2021
    Kaninbunny skrev 2021-06-02 10:56:11 följande:

Hon sa inte att det måste röra en själv specifikt. Jag har aldrig behövt göra ivf som tur är och skulle aldrig göra äggdonation pga att man då berövar ett barn dess identitet. Som du ser exempel på här ovan är ju donatorn anonym. Det omöjliggör ju att barnets rättigheter till att känna till sin bakgrund och sina föräldrar.

Hej då, du kan lämna den här tråden nu.
  • Krizty88
    snuffen5 skrev 2021-06-02 10:17:55 följande:

Grattis!! Håller tummarna för dig :)

Tråkigt att ett troll ramlade in och började svara på dina inlägg. Hoppas den personen lämnar oss omgående.
  • Kaninbunny
    Bula2021 skrev 2021-06-02 11:26:10 följande:

Hej då, du kan lämna den här tråden nu.

För att? Jag strök TS medhårs. Vad är problemet?
Svar på tråden Gravid efter IVF