• Jenzia

Gravid efter IVF

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

• Svar på tråden Gravid efter IVF
  • Krizty88
    Jenzia skrev 2021-05-20 09:50:25 följande:

Hur mår du nu? Har symptomen lugnat ned sig eller eskalerat? <3 När skulle du ha ditt tidiga ultraljud?

Heeej!

Jo men jag mår ganska bra tack, man både vill ju ha en massa symptom men så fort de smyger sig på ångrar man sig lite haha.

Jag mår egentligen inte så illa men känner att jag behöver äta väldigt ofta och känner mig väldigt äcklad av mycket fortfarande. Får kväljningar av vissa dofter och tanken på viss mat. Kan tänka på en middag jag åt för två veckor sedan och få rysningar och tänka att det där ska jag aldrig äta igen i hela mitt liv haha.

Annars är det fortfarande brösten som ömmar mycket och jag är rätt trött. Sover lite middag de flesta dagar eller somnar precis efter jobbet en stund.

Hur mår du?

Om en vecka har jag mitt vul. Känns som tiden står stilla. Vore så magiskt att få se något som lever där inne. <3
  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-05-20 09:47:29 följande:

Vad roligt! Du har vi exakt samma datum Åhh! Det är ju jättevanligt att inte känna något alls vid tidig graviditet! När ska du på första ultraljudet?

Jag mår pyton och det är inget jag rekommenderar. Mår illa konstant och har svårt att äta :-/

Ömma, större bröst som jag känt i flera veckor men det var mer en _känsla_ i morse att inte vara gravid. En tanke eller hur jag ska förklara. Det går förhoppningsvis över :)

Jag har ultraljud nästa måndag, 31 maj. Du? Känns som att om något syns då så kommer det bli verkligare!
  • Jenzia
    Frida123123 skrev 2021-05-20 12:52:58 följande:

Jag hade ägguttag 19/4. Återföring 22/4

Då är du sex dagar före mig Så v 6+5 idag. Ska du på ditt ultraljud i nästa vecka?
  • Krizty88
    Frida123123 skrev 2021-05-20 12:52:58 följande:

Jag hade ägguttag 19/4. Återföring 22/4

Jag hade också ägguttag den 19/4. Enligt kliniken räknar de att jag är i vecka 6+3 idag. Bf 10/1. På testdagen 10/5 var jag enligt de i vecka 5+0. Det stämmer bara med mina appar om jag ändrar till att en graviditet är 40+0 från standardinställning som verkar vara 39+6.
  • Aya2019

Hej hej,

Det va ett tag sedan jag vart här :)

Är i vecka 10 idag. Jag har sedan positivt graviditetstest har haft milda symptom. Känner mig fortfarande inte gravid heller :)

I början hade jag ömma bröst men avtog ca vecka 7. Illamåendet kom men kände knappt av det. Idag vart jag på en extra ultraljud har varit väldigt förskyld och hostade väldigt mycket pga det fick jag kramper i magen och mensvärk som strålade ner till knäna ( hände inatt) vart orolig fick boka tid till gyn. Allt vart bra med lillen som vinkade till och med :D

Jag har även forsätt att ta lutinus 2 gg morgon och kväll. Ska börja trappa ner nu på söndag 1 om dagen fram till vecka 12.

Skickar en bild här på lillen :D

• Frida123123

Hej, jag ska på ultraljud den 4/6, långt kvar. När jag räknat så har jag med bra 10/1 2022, om det nu stämmer.

• Jenzia
    Krizty88 skrev 2021-05-20 10:56:54 följande:

Heeej!

Jo men jag mår ganska bra tack, man både vill ju ha en massa symptom men så fort de smyger sig på ångrar man sig lite haha.

Jag mår egentligen inte så illa men känner att jag behöver äta väldigt ofta och känner mig väldigt äcklad av mycket fortfarande. Får kväljningar av vissa dofter och tanken på viss mat. Kan tänka på en middag jag åt för två veckor sedan och få rysningar och tänka att det där ska jag aldrig äta igen i hela mitt liv haha.

Annars är det fortfarande brösten som ömmar mycket och jag är rätt trött. Sover lite middag de flesta dagar eller somnar precis efter jobbet en stund.

Hur mår du?

Om en vecka har jag mitt vul. Känns som tiden står stilla. Vore så magiskt att få se något som lever där inne. <3

Haha!!! Så klockrent det där om att tänka tillbaka på mat som man åt för två veckor sedan och rysa!! Jag har fått samma upplevelse! Vill aldrig mer äta musslor tex, fast att jag älskar musslor (vill typ kräkas när jag tänker på musslor).

Trodde också jag skulle ha lätt att acceptera symtomen, men näe! Mår typ röv hela tiden :-/ Jag känner mig konstant bakfull, som att jag hoppas att illamåendet äntligen ska gå över om jag bara äter något och sover en stund. Men så är det ändå kvar :-/ Brösten är helt ok, förutom att de är gigantiska och bröstvårtorna blivit större. Kom över en natt! (så snabbt alla förändringar sker!!!) Hoppas att illamåendet ska lägga sig snart, en dag i taget!

Jag får ha tålamod till den 3 juni för mitt ultraljud, som jag tror blir ett vanligt på magen. RMC i Malmö gör inga graviditets VUL just nu pga Corona, så vi har fått boka in privat. Gör ni på er IVF klinik?

Klart du kommer få se ett hjärta som slår nästa vecka!
  • Jenzia
    Bula2021 skrev 2021-05-20 11:29:09 följande:

Ömma, större bröst som jag känt i flera veckor men det var mer en _känsla_ i morse att inte vara gravid. En tanke eller hur jag ska förklara. Det går förhoppningsvis över :)

Jag har ultraljud nästa måndag, 31 maj. Du? Känns som att om något syns då så kommer det bli verkligare!

Åhh du kommer säkert se ett hjärta slå den 31 maj!! Jag får ha tålamod till den 3 juni, första tiden som privat klinik ville ta emot oss och då ljög jag om mensstart två dagar tidigare. De gör inte ultraljud förrän tidigast v 8+0, men nu lyckades jag iaf få en tid 7+6, haha! En dag mindre att vänta iaf Och så är jag ledig dagen efter om vi skulle få negativt besked <3
  • Jenzia
    Krizty88 skrev 2021-05-20 14:27:08 följande:

Jag hade också ägguttag den 19/4. Enligt kliniken räknar de att jag är i vecka 6+3 idag. Bf 10/1. På testdagen 10/5 var jag enligt de i vecka 5+0. Det stämmer bara med mina appar om jag ändrar till att en graviditet är 40+0 från standardinställning som verkar vara 39+6.

Jasså! Då räknade jag fel till Frida123123
Svar på tråden Gravid efter IVF