Gravid efter IVF
Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt
Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF
Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt
Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF
Hej hej,
Det va ett tag sedan jag vart här :)
Är i vecka 10 idag. Jag har sedan positivt graviditetstest har haft milda symptom. Känner mig fortfarande inte gravid heller :)
I början hade jag ömma bröst men avtog ca vecka 7. Illamåendet kom men kände knappt av det. Idag vart jag på en extra ultraljud har varit väldigt förskyld och hostade väldigt mycket pga det fick jag kramper i magen och mensvärk som strålade ner till knäna ( hände inatt) vart orolig fick boka tid till gyn. Allt vart bra med lillen som vinkade till och med :D
Jag har även forsätt att ta lutinus 2 gg morgon och kväll. Ska börja trappa ner nu på söndag 1 om dagen fram till vecka 12.
Skickar en bild här på lillen :D
Hej hej,
Det va ett tag sedan jag vart här :)
Är i vecka 10 idag. Jag har sedan positivt graviditetstest har haft milda symptom. Känner mig fortfarande inte gravid heller :)
I början hade jag ömma bröst men avtog ca vecka 7. Illamåendet kom men kände knappt av det. Idag vart jag på en extra ultraljud har varit väldigt förskyld och hostade väldigt mycket pga det fick jag kramper i magen och mensvärk som strålade ner till knäna ( hände inatt) vart orolig fick boka tid till gyn. Allt vart bra med lillen som vinkade till och med :D
Jag har även forsätt att ta lutinus 2 gg morgon och kväll. Ska börja trappa ner nu på söndag 1 om dagen fram till vecka 12.
Skickar en bild här på lillen :D
Åhh du kommer säkert se ett hjärta slå den 31 maj!! Jag får ha tålamod till den 3 juni, första tiden som privat klinik ville ta emot oss och då ljög jag om mensstart två dagar tidigare. De gör inte ultraljud förrän tidigast v 8+0, men nu lyckades jag iaf få en tid 7+6, haha! En dag mindre att vänta iaf Och så är jag ledig dagen efter om vi skulle få negativt besked <3
Jag får göra mitt ultraljud på IVF kliniken.
Känns ju HELT orimligt och overkligt att kanske få se ett hjärta slå! Såg du svarade nån annan om stora bröstvårtor - japp, här med :) Sen måste jag även vila varje dag på lunch tros arbete från hemmet, så orimligt trött!!!
Åhhh första ultraljudsbilden i tråden!!! Vad härligt att allt går bra och att du mår bra! Inte så långt kvar till KUB nu heller för dig! Du verkar vara några veckor längre än de flesta av oss andra i tråden
Hade gärna bytt mina symptom mot att inte känna sig gravid! Är rätt ynklig och gnällig just nu...
Vilken fin bild! Och vad skönt att läsa att du inte känner dig gravid alls. Det känns bättre för mig då :)
Vilken fin bild! Och vad skönt att läsa att du inte känner dig gravid alls. Det känns bättre för mig då :)
Förresten, egentligen helt irrelevant nu men fick ni nidblödning? Jag väntade och väntade, och när jag inte fick det så trodde jag att det var kört men så var det ju inte!
Förresten, egentligen helt irrelevant nu men fick ni nidblödning? Jag väntade och väntade, och när jag inte fick det så trodde jag att det var kört men så var det ju inte!