• Jenzia

Gravid efter IVF

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

• Svar på tråden Gravid efter IVF
  • Jenzia
    Aya2019 skrev 2021-05-20 15:12:27 följande:

Hej hej,

Det va ett tag sedan jag vart här :)

Är i vecka 10 idag. Jag har sedan positivt graviditetstest har haft milda symptom. Känner mig fortfarande inte gravid heller :)

I början hade jag ömma bröst men avtog ca vecka 7. Illamåendet kom men kände knappt av det. Idag vart jag på en extra ultraljud har varit väldigt förskyld och hostade väldigt mycket pga det fick jag kramper i magen och mensvärk som strålade ner till knäna ( hände inatt) vart orolig fick boka tid till gyn. Allt vart bra med lillen som vinkade till och med :D

Jag har även forsätt att ta lutinus 2 gg morgon och kväll. Ska börja trappa ner nu på söndag 1 om dagen fram till vecka 12.

Skickar en bild här på lillen :D

Åhhh första ultraljudsbilden i tråden!!! Vad härligt att allt går bra och att du mår bra! Inte så långt kvar till KUB nu heller för dig! Du verkar vara några veckor längre än de flesta av oss andra i tråden

Hade gärna bytt mina symptom mot att inte känna sig gravid! Är rätt ynklig och gnällig just nu...
  • Bula2021
    Aya2019 skrev 2021-05-20 15:12:27 följande:

Hej hej,

Det va ett tag sedan jag vart här :)

Är i vecka 10 idag. Jag har sedan positivt graviditetstest har haft milda symptom. Känner mig fortfarande inte gravid heller :)

I början hade jag ömma bröst men avtog ca vecka 7. Illamåendet kom men kände knappt av det. Idag vart jag på en extra ultraljud har varit väldigt förskyld och hostade väldigt mycket pga det fick jag kramper i magen och mensvärk som strålade ner till knäna ( hände inatt) vart orolig fick boka tid till gyn. Allt vart bra med lillen som vinkade till och med :D

Jag har även forsätt att ta lutinus 2 gg morgon och kväll. Ska börja trappa ner nu på söndag 1 om dagen fram till vecka 12.

Skickar en bild här på lillen :D

Vilken fin bild! Och vad skönt att läsa att du inte känner dig gravid alls. Det känns bättre för mig då :)
  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-05-20 16:01:02 följande:

Åhh du kommer säkert se ett hjärta slå den 31 maj!! Jag får ha tålamod till den 3 juni, första tiden som privat klinik ville ta emot oss och då ljög jag om mensstart två dagar tidigare. De gör inte ultraljud förrän tidigast v 8+0, men nu lyckades jag iaf få en tid 7+6, haha! En dag mindre att vänta iaf Och så är jag ledig dagen efter om vi skulle få negativt besked <3

Känns ju HELT orimligt och overkligt att kanske få se ett hjärta slå! Såg du svarade nån annan om stora bröstvårtor - japp, här med :) Sen måste jag även vila varje dag på lunch tros arbete från hemmet, så orimligt trött!!!
  • Jenzia
    Bula2021 skrev 2021-05-20 16:27:39 följande:

Känns ju HELT orimligt och overkligt att kanske få se ett hjärta slå! Såg du svarade nån annan om stora bröstvårtor - japp, här med :) Sen måste jag även vila varje dag på lunch tros arbete från hemmet, så orimligt trött!!!

Inte så många dagar kvar nu! Det kommer vara sååå mäktigt att se det tickande hjärtat!

Jag har aldrig kunnat nappa, men nu somnar jag lätt om jag bara lägger mig ned i sängen, haha!

Undra hur lång tid det kommer ta innan man får mage? För de flesta är det väl efter v 15-16 med första barnet? Lääääängtar, det har jag sett fram emot mest av allt <3
  • Aya2019
    Jenzia skrev 2021-05-20 16:06:52 följande:

Åhhh första ultraljudsbilden i tråden!!! Vad härligt att allt går bra och att du mår bra! Inte så långt kvar till KUB nu heller för dig! Du verkar vara några veckor längre än de flesta av oss andra i tråden

Hade gärna bytt mina symptom mot att inte känna sig gravid! Är rätt ynklig och gnällig just nu...

:D Jag var tvärtom orolig pga att jag inte kände knappt något symtom :/ känner oro typ hela tiden. Varje gång jag går på toa kollar jag om det kommer blod eller inte :/ Har två missfall sen tidigare. Tänkte fortsätta gå till privat gyn 1 gång i månaden för att stilla oron fram tills vi för reda på könet sen är det väl ok :D

Hade egentligen Inskrivningsmöte med barnmorskan i veckan men blev sjuk får nästa tid igen 3 juni då är jag väl i vecka 12, kub får väl bli runt vecka 13-14 :)
  • Aya2019
    Bula2021 skrev 2021-05-20 16:25:47 följande:

Vilken fin bild! Och vad skönt att läsa att du inte känner dig gravid alls. Det känns bättre för mig då :)

Tack :D började att gråta när jag såg lillen trodde det hade hänt något då :/

Jag var/ är fortfarande orolig att inte känna så mycket symtom men ultraljuden lugnar ner mig :DMan blir så osäker och förvirrad hur andra berättar om sina starka symptom. Men alla är inte lika :)
  • Aya2019
    Bula2021 skrev 2021-05-20 16:25:47 följande:

Tack :D började att gråta när jag såg lillen trodde det hade hänt något då :/

Jag var/ är fortfarande orolig att inte känna så mycket symtom men ultraljuden lugnar ner mig Man blir så osäker och förvirrad hur andra berättar om sina starka symptom. Men alla är inte lika :)
  • Frida123123

Förresten, egentligen helt irrelevant nu men fick ni nidblödning? Jag väntade och väntade, och när jag inte fick det så trodde jag att det var kört men så var det ju inte!

• Aya2019
    Frida123123 skrev 2021-05-20 20:10:55 följande:

Förresten, egentligen helt irrelevant nu men fick ni nidblödning? Jag väntade och väntade, och när jag inte fick det så trodde jag att det var kört men så var det ju inte!

Samma här väntade också men fick inte. Men med mina två andra graviditeter(ledde till missfall)då fick jag nidblödning
Svar på tråden Gravid efter IVF