Gravid efter IVF
Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt
Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF
Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt
Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF
Hej hej,
Det va ett tag sedan jag vart här :)
Är i vecka 10 idag. Jag har sedan positivt graviditetstest har haft milda symptom. Känner mig fortfarande inte gravid heller :)
I början hade jag ömma bröst men avtog ca vecka 7. Illamåendet kom men kände knappt av det. Idag vart jag på en extra ultraljud har varit väldigt förskyld och hostade väldigt mycket pga det fick jag kramper i magen och mensvärk som strålade ner till knäna ( hände inatt) vart orolig fick boka tid till gyn. Allt vart bra med lillen som vinkade till och med :D
Jag har även forsätt att ta lutinus 2 gg morgon och kväll. Ska börja trappa ner nu på söndag 1 om dagen fram till vecka 12.
Skickar en bild här på lillen :D
Inte så många dagar kvar nu! Det kommer vara sååå mäktigt att se det tickande hjärtat!
Jag har aldrig kunnat nappa, men nu somnar jag lätt om jag bara lägger mig ned i sängen, haha!
Undra hur lång tid det kommer ta innan man får mage? För de flesta är det väl efter v 15-16 med första barnet? Lääääängtar, det har jag sett fram emot mest av allt <3
Inte så många dagar kvar nu! Det kommer vara sååå mäktigt att se det tickande hjärtat!
Jag har aldrig kunnat nappa, men nu somnar jag lätt om jag bara lägger mig ned i sängen, haha!
Undra hur lång tid det kommer ta innan man får mage? För de flesta är det väl efter v 15-16 med första barnet? Lääääängtar, det har jag sett fram emot mest av allt <3
Tack :D började att gråta när jag såg lillen trodde det hade hänt något då :/
Jag var/ är fortfarande orolig att inte känna så mycket symtom men ultraljuden lugnar ner mig :DMan blir så osäker och förvirrad hur andra berättar om sina starka symptom. Men alla är inte lika :)
Nä de bidde ingenting på ultraljudet var en kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis. Nu lägger jag ned detta över sommaren min kropp och knopp måste vila. Hej svejs! Ä
Hej! Jag är gravid för första gången efter 2 misslyckade ivf-försök (äggdonation). Jag gjorde insättning 4 maj och tog ett blodprov 17 maj och det visade sig att hcg låg på över 600 (vilket jag förstår är bra). Jag ska göra ett tidigt ultraljud 10 juni för att bekräfta hjärtslag. Nu till frågan: ska jag ta fler blodprov innan dess för att se om hcg ökar som det ska eller är det bara dumt eftersom jag kommer bli stressad om resultaten är tveksamma?
Nä de bidde ingenting på ultraljudet var en kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis. Nu lägger jag ned detta över sommaren min kropp och knopp måste vila. Hej svejs! Ä
Till Alwayschoklad! Åh, allas värsta mardröm. Lider med dig! Är det vanligt? Usch!! Kram
Har du fått en blödning?