• Jenzia

Gravid efter IVF

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

• Svar på tråden Gravid efter IVF
  • Bula2021
    Bula2021 skrev 2021-05-27 23:13:48 följande:

Men vad fint! Jag har ställt fråga nu till kliniken på 1177 om jag måste komma ensam eller om sambon också är välkommen :)

Tack snälla! Det gick så bra det kan gå :)
  • Bula2021
    Krizty88 skrev 2021-05-31 09:53:36 följande:

Lycka till idag!!!

Jaha nu lyckades jag svara mig själv istället för dig :) Det gick bra, så bra det kunde gå :)
  • Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-05-31 10:41:40 följande:

Jaha nu lyckades jag svara mig själv istället för dig :) Det gick bra, så bra det kunde gå :)

Åh vad skönt att höra! Grattis! :)
  • Frida123123

Åh, grattiskramar! Fy tusan vad lättad du måste vara! Vilken vecka + dag är du i? Jag skulle ha mitt vul på fredag, men det har blivit ändrat, så nu är det redan på onsdag den 2/6. På min pojkväns födelsedag..hoppas hoppas. Annars blir det en riktig dålig tajming!

• Bula2021
    Frida123123 skrev 2021-05-31 18:09:57 följande:

Åh, grattiskramar! Fy tusan vad lättad du måste vara! Vilken vecka + dag är du i? Jag skulle ha mitt vul på fredag, men det har blivit ändrat, så nu är det redan på onsdag den 2/6. På min pojkväns födelsedag..hoppas hoppas. Annars blir det en riktig dålig tajming!

Du skrev till mig va? :) Jag är vecka 8 (7+3). Har varit ordentligt hängig i dag och huvudvärk. Antingen är det spänningar som släppt efter ett positivt ul (visste inte ens att jag var spänd, haha), eller så är det pga. det här tryckande vädret. Verkligen VARMT och kvalmigt här i dag!
  • Frida123123

Ja, det var till dig. Förstår inte riktigt hur man räknar. Jag är i vecka 8 idag. Om du är 7 + 3, är det vecka 8 då? Trodde det innebar vecka 7 plus tre dagar.

• Bula2021
    Frida123123 skrev 2021-05-31 18:55:37 följande:

Ja, det var till dig. Förstår inte riktigt hur man räknar. Jag är i vecka 8 idag. Om du är 7 + 3, är det vecka 8 då? Trodde det innebar vecka 7 plus tre dagar.

Ja precis, jag är också i vecka 8, tre dagar in. Därav blir det sju hela veckor plus tre dagar precis som du skriver. Lite hjärngympa att förstå innan hjärnan har accepterat räknesättet :)

Läkaren jag träffade i dag på kliniken där jag gått poängterade verkligen att jag skulle säga exakt vecka + dagar när jag skrev in mig på mvc, för att vissa barnmorskor trots ivf vill räkna på senaste mensens första dag. Men vi VET ju verkligen exakt vilken dag befruktninge gick till :)
  • Frida123123

Så, min tur imorgon, första vul. Så nervös. Och idag har jag mått så illamående med. Nu hem och vila. Så mycket som kan gå fel.. försöker vara positiv. Håll tummarna för oss

• Bula2021
    Frida123123 skrev 2021-06-01 16:52:45 följande:

Så, min tur imorgon, första vul. Så nervös. Och idag har jag mått så illamående med. Nu hem och vila. Så mycket som kan gå fel.. försöker vara positiv. Håll tummarna för oss

Det kommer gå jättebra! Stort lycka till!
  • Krizty88
    Frida123123 skrev 2021-06-01 16:52:45 följande:

Tummar hålls! Det kommer gå fint :)
Svar på tråden Gravid efter IVF