• Jenzia

Gravid efter IVF

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

• Svar på tråden Gravid efter IVF
  • Frida123123

Jag bad om Trombyl i samband med vårt 3:e ivf, så de sa ja till det. Det var inget som de egentligen föreslog. Jag fick börja ta det två veckor innan återföringen. Sedan när jag meddelade att jag var gravid, så ville de att jag skulle ta det till vecka 36. Just varför tom vecka 36, vet jag inte för jag frågade aldrig. Var bara nöjd med att jag fick ta Trombyl så länge!

• EllaLo
    Frida123123 skrev 2021-05-19 21:03:54 följande:

Jag bad om Trombyl i samband med vårt 3:e ivf, så de sa ja till det. Det var inget som de egentligen föreslog. Jag fick börja ta det två veckor innan återföringen. Sedan när jag meddelade att jag var gravid, så ville de att jag skulle ta det till vecka 36. Just varför tom vecka 36, vet jag inte för jag frågade aldrig. Var bara nöjd med att jag fick ta Trombyl så länge!

Tror det har med att göra att man inte ska vara lättblödlig för tätt inpå bf och förlossningen :)
  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-05-19 21:03:54 följande:

Hej ok är i samma läge 3ivf. Det blir spännande vad jag kan komma fram till i diskussion med läkaren. Tills dess kommer jag fortsätta med 1 per dag, kommer med uppdatering sen. Är så bra att man kan bolla lite med andra för att se vad de gjort för åtgärder å sen kunna diskutera dem med sin egen klinik ????
  • Bula2021
    Frida123123 skrev 2021-05-19 19:59:41 följande:

Nu har jag fått Lutinus utskrivet,fick till vecka tio. känns bra. Gällande Trombyl, så är minas rekommendationerntom vecka36. en per dag. så det känns bra det med. TillJenzia, om jag är i vecka6+3, borde inte du vara längre gången? Hur har du räknat? Eller hur räknar ni andra?

Jag har räknat två veckor innan äggplock som ?start?. Läste på 1177 att det är så de räknar för ivf.
  • Jenzia
    Frida123123 skrev 2021-05-19 19:59:41 följande:

Nu har jag fått Lutinus utskrivet,fick till vecka tio. känns bra. Gällande Trombyl, så är minas rekommendationerntom vecka36. en per dag. så det känns bra det med. TillJenzia, om jag är i vecka6+3, borde inte du vara längre gången? Hur har du räknat? Eller hur räknar ni andra?

Bula2021 skrev 2021-05-19 22:42:35 följande:

Jag har räknat två veckor innan äggplock som ?start?. Läste på 1177 att det är så de räknar för ivf.

Precis så som Bula2021 skriver Man kan räkna så även vid FET, ta insättningsdagen - 5 dagar (om det är en blastis) = 2+0.

Så idag är jag på v 5+6 (hade insättning den 28/4 och (fiktivt) äggplock den 23/4). Imorgon går jag in i vecka 7 (konstigt nog) och är då på 6+0

När hade ni äggplock/FET?
  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-05-20 07:39:20 följande:

Precis så som Bula2021 skriver Man kan räkna så även vid FET, ta insättningsdagen - 5 dagar (om det är en blastis) = 2+0.

Så idag är jag på v 5+6 (hade insättning den 28/4 och (fiktivt) äggplock den 23/4). Imorgon går jag in i vecka 7 (konstigt nog) och är då på 6+0

När hade ni äggplock/FET?

Har exakt samma som du, Jenzia: äggplock 23/4, ET med femdagars 28/4. Min app säger 5+5 i dag så jag har nog lyckats fylla i fel nånstans :)
  • Bula2021

I dag känner jag mig inte alls gravid. Inte för att jag känt mig särskilt gravid innan, men fick bara nån känsla i dag av att det inte är nåt. Hoppas den känslan försvinner!

• Jenzia
    Bula2021 skrev 2021-05-20 08:53:42 följande:

Har exakt samma som du, Jenzia: äggplock 23/4, ET med femdagars 28/4. Min app säger 5+5 i dag så jag har nog lyckats fylla i fel nånstans :)

Vad roligt! Du har vi exakt samma datum
    Bula2021 skrev 2021-05-20 08:55:32 följande:

I dag känner jag mig inte alls gravid. Inte för att jag känt mig särskilt gravid innan, men fick bara nån känsla i dag av att det inte är nåt. Hoppas den känslan försvinner!

Åhh! Det är ju jättevanligt att inte känna något alls vid tidig graviditet! När ska du på första ultraljudet?

Jag mår pyton och det är inget jag rekommenderar. Mår illa konstant och har svårt att äta :-/
  • Jenzia
    Krizty88 skrev 2021-05-14 08:05:13 följande:

Hej allihopa!

Hur går det för er? Hur mår ni? Några symptom?

Vill bara att tiden ska snabbspolas förbi de här mest kritiska veckorna. Har fått veta att flera bekanta också är gravida och av någon anledning kändes det som att risken plötsligt blev större att det inte skulle funka för oss.., man är ju något pessimistiskt inställd efter hela den här ofrivilliga barnlösheten och ivfen.

Jag är i vecka 6, känns som jag har ett stort tomt hål i magen när jag vaknar som genast behöver fyllas med frukost. Ömma svullna bröst. Magknip som kommer och går några gånger om dagen. Blir lätt andfådd och lite svimfärdig när jag ställer mig upp. Ni?

Hur mår du nu? Har symptomen lugnat ned sig eller eskalerat? <3 När skulle du ha ditt tidiga ultraljud?
  • Jenzia
    Always choklad skrev 2021-05-19 13:32:05 följande:

Hej jag fick för de sista 3 veckorna nedtrappning från 3 till 2, de verkar göra lite olika

Ahh! Men då har jag inte tänk helt tokigt på egen hand iaf! Till vilken vecka ska du ta lutinus?
Svar på tråden Gravid efter IVF