• Jenzia

Gravid efter IVF

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

• Svar på tråden Gravid efter IVF
  • Cissi2801

Här är ultraljudet från i fredags.. livlig liten filur ????
  • Frida123123

Om jag förstått det rätt så har vi kommande ultraljud 27/5, 31/5, 3/6, 4/6 (2 st). Kanske flera som är här som har annat datum. Åh, håller tummarna för oss allihopa. Om ni orkar, så vore det kul att få uppdatering. Jag tänker mycket på ?Alwayschoklad?..så hemskt. Undrar om det dock är vanligt? Usch! Här går dagarna snigel-sakta, på det är jag såå trött, hela tiden, värst på dagarna.

• Bula2021

Fy vad jag har mått tjyvens i dag. Inget uppenbart illamående men hängig, trött och ingen matlust, åt enbart jorgubbsyoghurt till lunch. Bara tanken på att behöva äta nån kvällsmat i dag gör mig äcklad. Samtidigt vet jag att jag måste, för äter jag för lite blir mitt blodsocker helt åt skogen och då blir jag illamående av det istället. Damned if you do, damned if you don?t :)

• Krizty88
    Bula2021 skrev 2021-05-24 17:51:52 följande:

Fy vad jag har mått tjyvens i dag. Inget uppenbart illamående men hängig, trött och ingen matlust, åt enbart jorgubbsyoghurt till lunch. Bara tanken på att behöva äta nån kvällsmat i dag gör mig äcklad. Samtidigt vet jag att jag måste, för äter jag för lite blir mitt blodsocker helt åt skogen och då blir jag illamående av det istället. Damned if you do, damned if you don?t :)

Känner också att man lätt hamnar i en dålig spiral där, de dagar jag inte är sugen på något äter jag mindre och får ännu mindre matlust och blir väldigt trött och låg. Har inte heller ett uppenbart illamående men äckelkänslor och lite hulkande kan det bli från min sida. Har också haft väldigt ont i huvudet igår och idag vilket jag hoppas är en slump och inget jag kommer börja ha nu!
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2021-05-20 19:43:34 följande:
    Inte så många dagar kvar nu! Det kommer vara sååå mäktigt att se det tickande hjärtat!

Jag har aldrig kunnat nappa, men nu somnar jag lätt om jag bara lägger mig ned i sängen, haha!

Undra hur lång tid det kommer ta innan man får mage? För de flesta är det väl efter v 15-16 med första barnet? Lääääängtar, det har jag sett fram emot mest av allt <3
    Hej! Jag har inte blivit gravid med IVF - men jag blev så glad när såg att du startat en tråd att du plussat. Minns dig från trådar på Planerar barn sidan typ förra året då själv höngde där.

Jag plussade också precis. BF 2,2, men på naturlig väg denna gång. Dock efter att först ätit letrozol, blivit gravid och fått missfall i mars. Hoppas det går bättre nu och stort lycka till för alla er i denna tråd! 
  • Bula2021
    Krizty88 skrev 2021-05-25 08:45:11 följande:

Känner också att man lätt hamnar i en dålig spiral där, de dagar jag inte är sugen på något äter jag mindre och får ännu mindre matlust och blir väldigt trött och låg. Har inte heller ett uppenbart illamående men äckelkänslor och lite hulkande kan det bli från min sida. Har också haft väldigt ont i huvudet igår och idag vilket jag hoppas är en slump och inget jag kommer börja ha nu!

Sambon har fått handla kräm av olika sort i dag (sån där på tetra, jordgubb, aprikos osv). Då får jag i alla fall upp blodsockret :) Lite samma läge i dag - som ett illamående men inga spyor. Man får vara glad för det lilla!
  • Krizty88
    Frida123123 skrev 2021-05-26 18:52:23 följande:

Till dig som har ultraljud imorgon den 27/5. Lycka till nu! Det kommer gå fint!

Men åh tack snälla, börjar känna mig väldigt nervös! Men försöker tänka att det kommer gå vägen.

Berättar efteråt hur det gick!
  • Frida123123

Självklart Krizty88. Åh, till en helt annan sak, som inte är det viktigaste men. Har ni gått upp i vikt under IVF processen och efteråt. Jag tänker inte på själva graviditeten egentligen. Alla som genomfört ivf vet ju om vilken process det är och att man tar det lugnare, dvs inte tränar lika mycket, tar det lugnare än tidigare och äter mer, dvs unnar sig. Själv så tränade jag en del innan, men ivf, gör att man känner sig uppblåst, öm, emotionellt slut,trött etc. Har gått upp 2 kg.. är så trött nu, så jag jobbar och kommer hem och vilar. Typ det jag orkar med just nu.

• Bula2021

Har ni sett Carina Bergs program ?Vart fan är storken?? Herregud vilket storböl rakt igenom!!!

Svar på tråden Gravid efter IVF