• Jenzia

Gravid efter IVF

Jag har precis plussat med första barnet via IVF. BF 13 januari. Vore kul om fler i samma situation skulle vilja följas åt Behöver inte vara första barnet, men att graviditeten skett via IVF

• Svar på tråden Gravid efter IVF
  • Frida123123

Till Snuffen5: grattis! Så kul. Har ni försökt många gånger med IVF? Jag har inte gjort donation men är gravid på mitt tredje IVF försök. Vul idag för att se om hjärtat slår. Håller tummarna för att det går bra för er!

• snuffen5
    Kaninbunny skrev 2021-06-02 10:56:11 följande:

Hon sa inte att det måste röra en själv specifikt. Jag har aldrig behövt göra ivf som tur är och skulle aldrig göra äggdonation pga att man då berövar ett barn dess identitet. Som du ser exempel på här ovan är ju donatorn anonym. Det omöjliggör ju att barnets rättigheter till att känna till sin bakgrund och sina föräldrar.

varför är du med i den här tråden?
  • Bula2021
    Frida123123 skrev 2021-06-02 21:44:28 följande:

Kaninbunny- du är ett as. Lämna forumet

Haha, bra svar! :)

Hur gick det för dig i dag?
  • Kaninbunny
    Frida123123 skrev 2021-06-02 21:44:28 följande:

Kaninbunny- du är ett as. Lämna forumet

Tycker det är mer svinigt att beröva ett barn ens identitet genom äggdonation. Dessa går inte etiskt till heller när det kommer till kvinnorna det berör.

Troll finns bara i sagor f ö.
  • Jenzia
    Bula2021 skrev 2021-05-31 10:38:11 följande:

Det fanns ett litet paket med pickande hjärta där inne. 13 mm och perfekt storlek för sin vecka. Helt otroligt.

Krizty88 skrev 2021-05-27 10:58:21 följande:

Nu är ultraljudet avklarat! ( blev ett VUL, trodde det men har läst flera som varit i samma vecka som jag som fått på magen)

Allt såg jättefint ut! Rätt storlek och ett pickande hjärta! <3 Lättnad!!

Får sluta med Lutinus nu också. Det känns bara skönt. Litar på kliniken där!

Stort grattis till er båda!!! Vad makalöst fint och vilken lättnad!!

Även jag fick se ett pickande hjärta idag och en krabat som var något större än beräknat, mätte till vecka 8+4 En sådan lättnad! Nu ska jag och min man njuta av att detta verkligen händer <3
  • Jenzia
    Kaninbunny skrev 2021-06-03 14:57:52 följande:

Tycker det är mer svinigt att beröva ett barn ens identitet genom äggdonation. Dessa går inte etiskt till heller när det kommer till kvinnorna det berör.

Troll finns bara i sagor f ö.

Du kanske ska fundera på syftet med dina inlägg. De är bara sårande för kvinnor som redan genomgått eller genomgår en livskris. Du beter dig rätt så oempatiskt. Skulle du bete dig på samma sätt mot en vän eller en kollega? Vad vinner du på detta?
  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-06-03 19:02:13 följande:

Även jag fick se ett pickande hjärta idag och en krabat som var något större än beräknat, mätte till vecka 8+4 En sådan lättnad! Nu ska jag och min man njuta av att detta verkligen händer <3

Åh vad härligt! Stort grattis! Jag går in i vecka 9 (8+0) i morgon - det går så sjukt snabbt!
  • Krizty88
    Jenzia skrev 2021-06-03 19:02:13 följande:

Så härligt, stort grattis!!

Fick du nytt bf då eller bara konstaterades att det var större? Trodde att man alltid visste när befruktning skett vid ivf.

Jag är i vecka 8 + 3 idag!
  • Bula2021
    Krizty88 skrev 2021-06-04 07:58:12 följande:

Så härligt, stort grattis!!

Fick du nytt bf då eller bara konstaterades att det var större? Trodde att man alltid visste när befruktning skett vid ivf.

Jag är i vecka 8 + 3 idag!

Jag tänkte samma sak, med ivf finns det ju ingen tvekan om när befruktning skett :) Spännande att höra!
Svar på tråden Gravid efter IVF