• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-13 14:59:12 följande:

Välkommen till Kvinnolivs forum. För varje vecka du lyckas vara kvar på forumet med den attityden utan att få kontot spärrat får du en poäng.

5 poäng = 1 öl

Jo, precis. Kvinnor gillar inte när män förklarar hur dom fungerar. Även när statistiken talar sitt tydliga språk.

Det känns som att många kvinnor tror att verkligheten är som på film. Där alla har lika stor chans att träffa någon.
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 15:13:48 följande:
    Jo, precis. Kvinnor gillar inte när män förklarar hur dom fungerar. Även när statistiken talar sitt tydliga språk.

Det känns som att många kvinnor tror att verkligheten är som på film. Där alla har lika stor chans att träffa någon.
    Du och andra i denna tråd visar väldigt tydligt att ni inte förstår hur kvinnor fungerar. Men jag ju kontra med att jag vet hur du och andra kortväxta tänker, att ni alltid skyller på er längd, när det i själva verket är annat som brister. 

Om du tror att alla kvinnor är som i statistiken, så tror du fel. Du vet inte ens om att det är skillnad på  önskningar och krav.

Men fortsätt använda din offerkofta, du får väl vänta på att akademikerkvinnorna inser att ni är dom som de ska gifta  sig med. Ja, om de bantar förstår, du ska ju inte behöva ha en kvinna som har mer än 18 i BMI. Lycka till!
  • Anonym (A)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-13 15:45:14 följande:

Företräder du ALLA kvinnor? 

Var i undersökningen står det att ALLA kvinnor föredrar en lång man framför en kort? 

Allt är inte svart eller vitt.

Men det räcker ju inte för er, att vissa tycker det är OK med en kort man. Ni vill ju  att alla ska tycka det. Det är ju det som ni tjatar om hela tiden, att så många väljer bort er. 

Nöj dig med de som vill ha en kort man, så problemet löst. Alla ville inte ha mig, men det räckte att min man ville ha mig.  
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 15:34:19 följande:

Du och andra i denna tråd visar väldigt tydligt att ni inte förstår hur kvinnor fungerar. Men jag ju kontra med att jag vet hur du och andra kortväxta tänker, att ni alltid skyller på er längd, när det i själva verket är annat som brister. 

Om du tror att alla kvinnor är som i statistiken, så tror du fel. Du vet inte ens om att det är skillnad på  önskningar och krav.

Men fortsätt använda din offerkofta, du får väl vänta på att akademikerkvinnorna inser att ni är dom som de ska gifta  sig med. Ja, om de bantar förstår, du ska ju inte behöva ha en kvinna som har mer än 18 i BMI. Lycka till!

Jag känner till min egna brister, tack. Och jag har inga utmärkande egenskaper som skulle kompensera för min brist på längd.

Många skriver att det finns korta män som får massor med kvinnor. Det tvivlar jag inte på. Men de får jobba mer för det än långa och de har andra egenskaper som kvinnorna anser vara attraktiva.

Förövrigt så blir det lite lättare för mig att jag söker smala tjejer. Just pga att det är akademiker kvinnor generellt som är smala också. Lågutbildade har större andel överviktiga.

Så jag sätter krokben på mig själv. Men jag vill ju inte vara tillsammans med någon som inte attraherar mig heller ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 15:34:19 följande:

Jag känner till min egna brister, tack. Och jag har inga utmärkande egenskaper som skulle kompensera för min brist på längd.

Många skriver att det finns korta män som får massor med kvinnor. Det tvivlar jag inte på. Men de får jobba mer för det än långa och de har andra egenskaper som kvinnorna anser vara attraktiva.

Förövrigt så blir det lite lättare för mig att jag söker smala tjejer. Just pga att det är akademiker kvinnor generellt som är smala också. Lågutbildade har större andel överviktiga.

Så jag sätter krokben på mig själv. Men jag vill ju inte vara tillsammans med någon som inte attraherar mig heller ?
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 15:49:16 följande:

Så  du vill inte jobba mer för det, du vill inte sänka dina egna krav på undervikt?
    Man behöver inga speciella egenskaper som kort, de korta jag känner är som vanliga män. Men du tycker kanske det är för mycket begärt av dig, att vara trevlig, ren, ha ett jobb osv. 

Nej, du vill inte vara tillsammans med någon som inte attraherar dig, då förstår du hur vissa  kvinnor känner för dig.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 15:57:14 följande:

Så  du vill inte jobba mer för det, du vill inte sänka dina egna krav på undervikt?

Man behöver inga speciella egenskaper som kort, de korta jag känner är som vanliga män. Men du tycker kanske det är för mycket begärt av dig, att vara trevlig, ren, ha ett jobb osv. 

Nej, du vill inte vara tillsammans med någon som inte attraherar dig, då förstår du hur vissa  kvinnor känner för dig.

Jag har ett jobb är renlig, duschar varje dag, inga gula eller bruna rester i mina kalsonger.

Hon behöver inte vara underviktig. Men hon behöver vara smal.

Är det höga krav tycker du ?
  • Anonym (lea)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 15:13:48 följande:

Själv verkar du inte vilja förstå att det sannolikt beror på helt andra saker än att du är kort att du har svårt att få tjejer. Här på FL verkar du hemskt osympatisk och utstrålar kvinnoförakt. Det ligger nära till hands att du utstrålar sånt i verkliga livet också och att det är där den sanna anledningen ligger...
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 16:08:31 följande:
    Jag har ett jobb är renlig, duschar varje dag, inga gula eller bruna rester i mina kalsonger.

Hon behöver inte vara underviktig. Men hon behöver vara smal.

Är det höga krav tycker du ?
    Nej, men å andra sidan, om du kunde acceptera en kvinna med ett normalt BMI, så har du fler att välja medan.

Så i ditt fall är det nog inte längden, utan att du är så snäv i din kravspecifikation. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 16:15:21 följande:

Nej, men å andra sidan, om du kunde acceptera en kvinna med ett normalt BMI, så har du fler att välja medan.

Så i ditt fall är det nog inte längden, utan att du är så snäv i din kravspecifikation. 

BMI är inget bra mått då de flesta kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.

Det är en enorm begränsning ja. Eftersom de flesta kvinnor är överviktiga.
Svar på tråden Ni korta män