• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (K)

De är jättelyckliga tydligen.

[img=undefined]

• Anonym (Spela roll)

Nu är jag förvisso kvinna men jag tycker det är tragiskt att längden ska vara så viktig för många. Jag struntar fullkomligt i om killen är längre eller kortare än mig. Det viktigaste är väl personen?

• Anonym (Kvinna 32)

Nu är jag inte man, men har flera manliga vänner i 30-årsåldern som är 165-170 cm och alla utom en är i förhållanden med kvinnor som är 5-15 cm längre. Den sista är tillsammans med en kvinna som är kortare. Gemensamma nämnare för alla dessa är att både männen och deras sambos är trygga i sig själva. 

Tror definitivt det kan vara svårare för kortare män att få chansen från början. Har kvinnliga vänner som helst letar efter män som är längre än de själva. Jag är själv 155 cm och män är således generellt längre än mig men jag är rätt obrydd i hur lång mannen jag dejtar är. Mannen jag träffar nu är 192 cm och den kortaste mannen jag har träffat var 160 cm (vi var tillsammans i några år). 

Har funderat på varför nästan alla män skriver ut sin längd på Tinder, är det verkligen så att många kvinnor har "kravlängd" på sina profiler? Och skriver dessa kvinnor hur långa de själva är? Jag ser ju själv inte längd som något problem, och har hittills inte haft några män som har frågat hur lång jag är heller så den tanken har inte slagit mig. 

• Anonym (K)
    Anonym (Spela roll) skrev 2021-05-13 10:23:13 följande:

Nu är jag förvisso kvinna men jag tycker det är tragiskt att längden ska vara så viktig för många. Jag struntar fullkomligt i om killen är längre eller kortare än mig. Det viktigaste är väl personen?

Men du tar gärna män som har samma attityd som vissa tråden?

Det finns en tydlig samband med att vara kort singelman och att ha dålig kvinnosyn?

Hur många korta ofrivilliga singelmän känner du , som har trevliga personligheter och realistiska önskemål gällande partners?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (K) skrev 2021-05-13 11:35:37 följande:

Men du tar gärna män som har samma attityd som vissa tråden?

Det finns en tydlig samband med att vara kort singelman och att ha dålig kvinnosyn?

Hur många korta ofrivilliga singelmän känner du , som har trevliga personligheter och realistiska önskemål gällande partners?

Deras problem är inte längden utan deras personlighet och att de ser sig själva som offer. Har inte minsta problem med korta män men män som tycker synd om sig själva är extremt avtändande- oavsett längd
  • Anonym (K)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-13 11:38:09 följande:

Deras problem är inte längden utan deras personlighet och att de ser sig själva som offer. Har inte minsta problem med korta män men män som tycker synd om sig själva är extremt avtändande- oavsett längd

Precis. Men så länge de saknar självinsikt och inte jobbar på sina personligheter kan ingen hjälpa dem.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (K) skrev 2021-05-13 11:41:10 följande:

Precis. Men så länge de saknar självinsikt och inte jobbar på sina personligheter kan ingen hjälpa dem.

Så är det. Ätt gå runt och tycka synd om sig själv och tro att bristen på sex/partners beror på kroppslängd är enbart tragisk :)
  • Anonym (Pelle)

Den här undersökningen talar sitt tydliga språk.

Redan vid 173 cm diskvalificeras han av 32 % av kvinnorna direkt. 30% anser att en man i denna längd får jobba mycket hårdare och ha andra kvaliteter som långa inte har.

Det alltså en extremt tuff marknad för korta män redan på 173 cm när 62% dissar honom.

Ju attraktivare kvinnorna är desto mer kräsen är hon.

• Anonym (Pelle)

Redan vid 173 cm diskvalificeras han av 32 % av kvinnorna direkt. 30% anser att en man i denna längd får jobba mycket hårdare och ha andra kvaliteter som långa inte har.

Det alltså en extremt tuff marknad för korta män redan på 173 cm när 62% dissar honom.

www.familjeliv.se/forum/thread/70212711-kvinnor-viktighetsgrad-gallande-mans-kroppslangd

• Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 12:11:10 följande:

Och du tror inte att samma sak gäller för attraktiva män, att de också är kräsna?

Hur attraktiv tror du din attityd och syn på din längd är?
Svar på tråden Ni korta män