• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Iko)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-05-12 07:38:38 följande:

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

En polare till mig är 1.74. Han är grymt bra på att skaffa brudar.
  • Anonym (HH)

Kvinnor som dissar män på grund av längden är ändå inget man vill ha.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Iko) skrev 2021-05-12 19:56:15 följande:

En polare till mig är 1.74. Han är grymt bra på att skaffa brudar.

Mängden brudar är väl inte det viktigaste. Hellre kvalité.

En del kan ju tänka sig ligga med vem som helst...
  • Anonym (Jo)

Jag faller på personlighet, karisma, utstrålning. längden betyder inget

• Anonym (Nap)

Jag är 173. Vet inte om jag skulle säga att jag hade komplex, men jag hade gärna varit längre. Jag är helt övertygad om att det är en nackdel och att många kvinnor direkt skulle dissa direkt baserat på längden.

Sen finns där givetvis en massa annat som är oattraktivt på mig, så det hade kanske inte gjort så stor skillnad.

• Shameless
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-12 09:00:22 följande:

Nu är jag själv 1.90 cm.

Men tycker det är för jävligt hur kvinnor generellt uttrycker sig om korta män. Det är standard att kvinnor uttryckligen säger att korta män går bort. Undersökningar visar också att kvinnor aktivt väljer bort korta män

Vad händer med en man som uttryckligen säger att en överviktig kvinna går bort? Kölhalning. Hur kan det vara värre än att välja bort pga längd?

Jag har varit en del på Tinder och dejtingsidor och nosat och det är precis som du skriver att många väljer bort korta män. Ser ofta på profiltexter att mannen ska vara över 180 cm.

Hört att många av mina väninnor/bekanta att de föredrar män som är långa. De vanligaste anledningarna jag har hört är att de tycker att det är "manligt" med långa män och att tjejerna vill kunna ha högklackat utan att de blir längre än mannen för då känner de sig typ maskulina.

Nu bor jag förvisso i Norge men tror att kvinnorna här resonerar som svenska tjejer. Tacka fan för att man är 188, annars hade man väl varit en incel i dagsläget.

Tycker din kommentar angående övervikt var klockren! Stämmer så jävla bra. Är typ samma dubbelmoral när det gäller kön, det är okej att välja bort en man med liten snopp men om mannen skulle välja bort en kvinna på grund av att hon har t ex stora könsläppar så är han ett ytligt svin (enligt FL).
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 15:29:47 följande:

Det trodde jag också...

Men tjejer ser män under 180 som korta. En del har högre krav 185 eller 190 +

Ev nej. Du lever i någon sorts märklig värld. Dejtingsajter är inte världen i stort. Även om några enstaka kvinnor skriver ut egenskaper för sin idealman betyder inte det att allt måste bli så.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-12 23:15:41 följande:

Ev nej. Du lever i någon sorts märklig värld. Dejtingsajter är inte världen i stort. Även om några enstaka kvinnor skriver ut egenskaper för sin idealman betyder inte det att allt måste bli så.

Hur kommer det sig att ingen och då menar jag ingen kvinna på dejtingsidor skriver. Inga män över 180 tack ?

Kanske för att ingen kvinna tycker att kort är en bra egenskap...
  • Anonym (olika måttstockar)
    jrockyracoon skrev 2021-05-12 19:50:43 följande:

Självklart kan alla välja vilka preferenser de önskar.

Detta gör samtidigt livet väldigt orättvist och tråkigt för de stackare som inte passar in i den norm som de flesta väljer efter. Korta killar, överviktiga tjejer, fula personer i allmänhet, etc.

Det känns ju orättvist att en person har mycket svårare att hitta en kärleksrelation än en annan enbart baserat på genetiska förutsättningar - men sådan är verkligheten och den behöver vi till viss del acceptera, även om det är svårt.

Det vi faktiskt kan göra är att ifrågasätta knasiga normer och uppmuntra människor som väljer att följa sin egen väg, utan att hela tiden snegla sig över axeln vad andra tycker. Vi behöver hylla mångfald avseende yttre och inre skönhetsideal.

Till dem som förnekar att t.ex. korta män har mindre attraktionskraft än långa, vill jag hänvisa till den stora mängden vetenskapliga undersökningar som tydligt visar ett samband. Att många korta män ändå har relationer, är kanske för att de varit tvungna att kompensera med andra typer av förmågor, för att uppnå något som andra män har fått gratis. 

Det är naturligtvis så att även om det generellt är så att kortare män är mindre attraktiva för kvinnor på det generella planet, finns det alltid undantag. Detta eftersom attraktion avgörs av många olika faktorer, och en intagande personlighet, utseende, beteende och liknande saker också spelar in. Men detta betyder inte att längden hos mannen inte alls saknar betydelse.

Dock så håller jag inte med om att en man som är 170 cm eller över kan betraktas som särskilt kort. Jag skulle definiera korta män de som är under 170 cm åtminstone. 

Tjocka kvinnor kan banta. Korta män kan inte blir längre.

Kvinnor med små bröst kan fixa dem. Män med liten penis får dö som oskuld.

Kvinnor kan fixa slida, blygdläppar etc.  Män med liten penis får "gilla läget".

Kvinnor behöver vad jag sett aldrig "gilla läget".

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-12 23:22:30 följande:

Hur kommer det sig att ingen och då menar jag ingen kvinna på dejtingsidor skriver. Inga män UNDER 180 tack ?

Kanske för att ingen kvinna tycker att kort är en bra egenskap...

*Inga män UNDER 180 tack ?
Svar på tråden Ni korta män