flygrl skrev 2021-05-29 16:20:14 följande:
Tack för dina vänliga ord, det värmer.

Anledningen att jag hänger på FL är bla. att jag vill utveckla min svenska och jag tror faktiskt jag gjort det lite grann under dom här åren jag vart aktiv. Intressant att läsa va du skriver med som skillnaden mellan hur bög och n***a funkar.
Ja, väldigt knepigt och dumt det där med Kendrick Lamar. Och säkert väldigt obehagligt för den där tjejen att förnedras sådär och behöva framstå som värsta rassen när hon bara va ett hängivet fan. Va jag förstått borde hon vart tyst eller beepat för det ordet enligt Lamar. Idiotiskt som fan och inget som främjar vettiga relationer mellan svarta och vita. Tröttsamt med allt polariserande... :/
Kul att du också gillar hiphop!

Wow! Jag var helt säker på att svenska var ditt "första språk", alltså det du är bäst på, även om ni talade ett annat språk hemma när du var liten. Att du var infödd eller kom hit som väldigt ung för du skriver mycket bättre än många som är infödda
Eller missförstod jag dej nu? Man kan ju givetvis hänga på svenska forum i avsikt att förbättra språket och sitt skrivande även om svenska så är det enda språk man kan också : )
Har du franska eller spanska som modersmål?
Och för att inte gå helt off topic så var det ju det där med lilla gumman också.
Även om jag inte själv säger det ofta så brukar ju "gumman" utan lilla, användas tjejkompisar emellan utan att vara nedvärderande alls.
Har haft killkompisar jag kallat "gubben", då i enbart vänlig/gullig mening.