• Anonym (Markus)

Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?

Har en fråga om det är sexigst att säga lilla gumman till en kvinna eller tjej? Eller är det helt ok säga så? Har hört några som inte tycker om det men fattar inte själv vad som skulle vara fel eller sexigst med det.

Alltså t ex
    Ska jag hjälpa dej lilla gumman?
    Fin du e Lilla gumman!

Vad tycker ni tjejer?

• Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?
  • Faile

Varför i helvete skulle man vilja kalla någon Lilla gumman? I vilket sammanhang känns det ok? 

Sluta jiddra, börja trolla!
  • mari123
    Faile skrev 2021-05-22 00:15:20 följande:

Varför i helvete skulle man vilja kalla någon Lilla gumman? I vilket sammanhang känns det ok? 

Jag kallar ofta mina döttrar för "lilla gumman" och "mammas lillhjärta" och annat "förminskande"! Man kan säga "lilla gumman" med KÄRLEK och det kan en man också kalla sin kvinna utan att det betyder ngt dåligt. Den kvinna som börjar svära och sätta upp truten för minsta lilla blir väl inte kallad "lilla gumman"?
  • Faile
    mari123 skrev 2021-05-22 00:43:50 följande:
    Jag kallar ofta mina döttrar för "lilla gumman" och "mammas lillhjärta" och annat "förminskande"! Man kan säga "lilla gumman" med KÄRLEK och det kan en man också kalla sin kvinna utan att det betyder ngt dåligt. Den kvinna som börjar svära och sätta upp truten för minsta lilla blir väl inte kallad "lilla gumman"?
    Ok, nu handlade det väl om när det var sexigt att kalla någon lilla gumman. 
  • mari123
    Faile skrev 2021-05-22 00:53:03 följande:
    Jag svarade "Faile"!
  • mari123
    mari123 skrev 2021-05-22 00:55:06 följande:
    Jag svarade "Faile"!
    ...och det var du som inte gillade mitt svar! HEJDÅ! Lycka till ......lilla gumman
  • Faile
    mari123 skrev 2021-05-22 00:55:06 följande:
    Jag svarade "Faile"!
    Ja, och jag svarade. Tråden handlar om när det är sexigt att kalla någon lilla gumman. Mitt svar är aldrig. Vill du svara, dina barn, så bör väl nån ringa soc typ. 
  • Faile
    mari123 skrev 2021-05-22 00:56:14 följande:
    ...och det var du som inte gillade mitt svar! HEJDÅ! Lycka till ......lilla gumman
    Du verkar lite ostabil helt ärligt. 
  • mari123
    Faile skrev 2021-05-22 00:57:41 följande:
    Du verkar lite ostabil helt ärligt. 
    KRAM lilla gumman
  • Linnie
    Faile skrev 2021-05-22 00:53:03 följande:
    Det handlar väl ändå om att ts undrar om det är sexistiskt (fast han missade stavningen)? Eller på annat sätt nedlåtande att kalla någon lilla gumman.

Har inte läst hela tråden så kan mycket väl ha missat något iofs..
  • Linnie
    mari123 skrev 2021-05-21 17:29:26 följande:
    Ja absolut är de som du och jag men liksom N-ordet! Säger det detta ord till varandra naturligt?
    Vissa säger "nigga", väldigt få eller ingen säger ni*ger. eller motsvarigheten på svenska till varandra.
    Skulle tro att det mest är unga amerikanska grabbar som använder det till varandra, i synnerhet om de umgås i rap/hiphop-kretsar.

(Blev lite "snillen spekulerar" här, är inte hundra men såhär har jag uppfattat detta fenomen..)
Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?