• Anonym (Markus)

Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?

Har en fråga om det är sexigst att säga lilla gumman till en kvinna eller tjej? Eller är det helt ok säga så? Har hört några som inte tycker om det men fattar inte själv vad som skulle vara fel eller sexigst med det.

Alltså t ex
    Ska jag hjälpa dej lilla gumman?
    Fin du e Lilla gumman!

Vad tycker ni tjejer?

• Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?
  • Anonym (Kattstrypare)
    flygrl skrev 2021-06-14 20:49:24 följande:

Är det en hint vem du är asså? Kan väl säga att temat inte är okänt för mig...

Nu fick du något att fundera på...
  • flygrl
    Anonym (Kattstrypare) skrev 2021-06-14 21:01:57 följande:

Nu fick du något att fundera på...

Öhh...har vi haft kontakt förut eller? Eller är det länkens tema du menar typ? :o

Du kan pm:a mig om du vill.
  • Anonym (*-*)

Men vilka är det du säger lilla gumman till och hoppas de tar det som ett skämt och med glimten i ögat säger lilla gubben till dig?

Vilka kvinnor? Din mamma?

• Linnie
    flygrl skrev 2021-06-11 19:27:06 följande:
    Aha, så du är halvsyrian? Jag menar din pappa kommer ju från Ronna. :P

Jomen, det stämmer ju det du skriver och det är både intressant och viktigt med språket. Och då menar jag inte bara främmande språk utan också dialekter och hur man talar inom ett land, olika bakgrunder osv. Jag vill utveckla mitt språk dvs min svenska dels för att helt enkelt kunna uttrycka mig bättre och för att bättre förstå va jag hör och läser men också för att kunna känna mig som en del av det svenska samhället. Och jaaa, det handlar om hur jag vill uppfattas också.

Men visst går det väl fortfarande urskilja samhällsklass utifrån hur personer snackar? Jag tycker jag kan höra sånt ibland tex. folk från Östermalm eller Djursholm.

Sen att det är fett cringe med helsvenska medelklassungdomar som snackar värsta miljonsvenskan. Han Einar som haft nån beef med Yasin är väl ett sånt exempel. Det händer såna personer börjar snacka med mig på det viset ibland och det blir bara too much asså.

Visst är jag glad över ha spanskan. Det är ett världsspråk som du säger men också ett språk som förbinder mig med älskade släktingar på andra sidan Jorden.

Men du och jag delar också ett språk, svenskan som är ett språk jag älskar som man talar i mitt hemland Sverige.

Va bra att du trivs där du bor i vårat Sthlm (jag bor ju precis som du i Storstockholm).
    Linnie skrev 2021-06-08 22:26:10 följande:

Ha ha, jag vet att jag har en tendens att skriva väldigt långt..

Skriver oftast längre än genomgripande bra

Tycker det är roligt du skriver långa svar till mig. Det uppskattas för jag gör ju likadant själv.

Och bra skriver du med, damn it.
    Ha ha ja lite halvsyrian finns det nog i mej Men det syns inte pga mina blå ögon och mitt råttfärgade (om jag hade det naturligt) hår.

Södertälje brukar ju kallas för "syrianernas huvudstad", eftersom det är en grupp som inte har något sk "hemland" (eller ja nu har de ju Sverige såklart) så tycker jag absolut att det kan få vara deras huvudstad även om det är hemstad åt många av oss andra också
    Senast jag hälsade på pappa där sa han att svenskar numera är i minoritet i Södertälje. Har vi sett några krig eller folkmord på svenskar än som all alternativhöger tror kommer hända den dagen svenskar är i minoritet? Ha ha nej!

Öfverklassen ja! Hur kunde jag glömma bort dessa? Vissa av dem är ju lite ett släkte för sej (menar inte nyrika).
    Gillar att skicka iväg barn till Lundsberg så att de ska bli "kamratuppfostrade" (mobbade) in i ledet för hur man ska vara.
    Min mor har en väninna vars mamma var riktig överklass. När de skulle ut och fika och överklassmamman började bli lite smått dement var hon bidragande till en hel del pinsamma situationer. Hon kunde titta sej omkring och sucka och sedan utbrista högt så att alla hörde: "Men käre värld, får verkligen vem som helst gå ut på café nu för tiden?! Dessa människor har ingen stil (menade nog dagens mode)! När jag var ung minsann så fick inte arbetare gå på vilket café som helst..."
    Mammas kompis "Så schhh nu mamma! Drick ditt te nu istället." (illröd i ansiktet)

Tack för komplimangen att jag skriver bra Det gör mej glad. Även fast många har klagat på att jag skriver mej/dej med ej (inte här tror jag utan mest på flashback när en diskussion hettat till lite).
    Det var faktiskt min lärare i ettan som sa att det var framtidens sätt att skriva, jag ville ju skriva som en uppdaterad skrivare. Men hon hade ju fel. 30 år senare skriver folk än mer nästan med ig på slutet. Min vana sitter dock kvar..
  • flygrl
    Linnie skrev 2021-06-24 09:52:25 följande:

Ha ha ja lite halvsyrian finns det nog i mej Men det syns inte pga mina blå ögon och mitt råttfärgade (om jag hade det naturligt) hår.

Södertälje brukar ju kallas för "syrianernas huvudstad", eftersom det är en grupp som inte har något sk "hemland" (eller ja nu har de ju Sverige såklart) så tycker jag absolut att det kan få vara deras huvudstad även om det är hemstad åt många av oss andra också

Senast jag hälsade på pappa där sa han att svenskar numera är i minoritet i Södertälje. Har vi sett några krig eller folkmord på svenskar än som all alternativhöger tror kommer hända den dagen svenskar är i minoritet? Ha ha nej!

Öfverklassen ja! Hur kunde jag glömma bort dessa? Vissa av dem är ju lite ett släkte för sej (menar inte nyrika).

Gillar att skicka iväg barn till Lundsberg så att de ska bli "kamratuppfostrade" (mobbade) in i ledet för hur man ska vara.

Min mor har en väninna vars mamma var riktig överklass. När de skulle ut och fika och överklassmamman började bli lite smått dement var hon bidragande till en hel del pinsamma situationer. Hon kunde titta sej omkring och sucka och sedan utbrista högt så att alla hörde: "Men käre värld, får verkligen vem som helst gå ut på café nu för tiden?! Dessa människor har ingen stil (menade nog dagens mode)! När jag var ung minsann så fick inte arbetare gå på vilket café som helst..."

Mammas kompis "Så schhh nu mamma! Drick ditt te nu istället." (illröd i ansiktet)

Tack för komplimangen att jag skriver bra Det gör mej glad. Även fast många har klagat på att jag skriver mej/dej med ej (inte här tror jag utan mest på flashback när en diskussion hettat till lite).

Det var faktiskt min lärare i ettan som sa att det var framtidens sätt att skriva, jag ville ju skriva som en uppdaterad skrivare. Men hon hade ju fel. 30 år senare skriver folk än mer nästan med ig på slutet. Min vana sitter dock kvar..

Det är lite roligt med syrianerna/assyrierna i Södertälje, ja. Det är ju ett folk som utsatts för mycket förföljelse och t o m folkmord så dom behöver en fristad. Men oproblematiskt är det väl inte i Södertälje med Södertäljenätverket osv. Bor ju själv i orten som du vet och har upplevt mycket skit här, bl.a. mycket rasism från araber, perser, kurder osv så här tänker jag inte stanna 4 life precis. :/

Har f.ö. flera syrianer bland mina polare.

Överklassen har jag inte just nån erfarenhet av men har väl stött på några jag antar va överklass. Rolig grej där med den äldre överklassdamen. Undrar va hon tyckt om jag suttit på caféet... :/

Jag har lärt mig en hel del på egen hand för min skolgång sabbades mycket av kaozande och mobbande grabbar och annat jobbigt som hände. Har lärt mig en del skrivande här på FL tex.

Men jo, jag tycker om att du skriver mer än en rad och verkar lägga ner lite tanke på det.
  • Linnie
    flygrl skrev 2021-06-26 17:16:33 följande:
    Det är lite roligt med syrianerna/assyrierna i Södertälje, ja. Det är ju ett folk som utsatts för mycket förföljelse och t o m folkmord så dom behöver en fristad. Men oproblematiskt är det väl inte i Södertälje med Södertäljenätverket osv. Bor ju själv i orten som du vet och har upplevt mycket skit här, bl.a. mycket rasism från araber, perser, kurder osv så här tänker jag inte stanna 4 life precis. :/

Har f.ö. flera syrianer bland mina polare.

Överklassen har jag inte just nån erfarenhet av men har väl stött på några jag antar va överklass. Rolig grej där med den äldre överklassdamen. Undrar va hon tyckt om jag suttit på caféet... :/

Jag har lärt mig en hel del på egen hand för min skolgång sabbades mycket av kaozande och mobbande grabbar och annat jobbigt som hände. Har lärt mig en del skrivande här på FL tex.

Men jo, jag tycker om att du skriver mer än en rad och verkar lägga ner lite tanke på det.
    Förlåt att det tog mej ett tag att svara. Har bla nyligen haft en anhörigs barn här, är väldigt nära barnet också. Det är inte klokt vad 4-åringar har energi! Somnade som en stock bredvid henne efter varje nattning.

Nej, det har du verkligen rätt i att det inte är oproblematiskt i Södertälje. Det var ju en stor skandal för några år sedan där kriminella med anknytningar ända upp till lokalpolitikernivå fuskade med assistansersättning och blåste försäkringskassan på många miljoner. 

Finns en del rätt nybyggda hus i delar av S-tälje som min far kallar "jalla-villor", påkostade villor i lite annan stil än skandinaviskt nedtonat. Typ rosa eller turkosa hus i kul design med lejon utanför ingången och så.
    Många syrianer är ju väldigt framgångsrika inom krogsvängen i både Södertälje och Eskilstuna.

Usch vad tråkigt att du upplevt rasism där du bor! Ingen borde behöva uppleva det, men ändå finns det överallt tyvärr. Jag tror inte det kallas rasism, men folk som helt uppenbart är väldigt religiösa muslimer (2 kvinnor i heltäckande klädsel) i mitt område vägrar hälsa på mej tillbaka när jag hälsar på dem. Nu struntar jag bara i dem men när jag flyttade hit och försökte hälsa så ignorerade de eller tittade som om jag vore avskyvärd. Finns ju religioner där vissa utövare räknar utomstående som mindre värda. Så var nog inget personligt även om det är tråkigt när folk är så.

Vad hemskt att läsa om din skolgång! Skolan och det klimatet som rådde där kan verkligen vara hemskt.
    Jag tycker att du ska vara stolt över dej själv som ändå verkar ha blivit en begåvad och bra tjej Det tyder på mycket vilja och begåvning att lära sej saker på egen hand.
    Jag var riktigt kass på engelska i skolan eftersom jag inte hade så stort intresse i att titta på film och så som ung, läste hellre böcker och då bara på svenska. Internet började vissa tidiga använda hemma när jag var 14-15, men tog ändå några år innan jag hade egen uppkoppling och dator. Nu är engelskan flytande, tack vare ett halvår i Asien, syster i engelskspråkigt land med inhemsk sambo. Och förstås, kära internet!

Du är fortfarande ung och kan utbilda dej och styra ditt vuxenliv dit du vill (nästan).
    Det låter för enkelt kanske, jag vet att det knappast är det!

Min skolgång var inte optimal heller. Också en hel del kaosande. Är och var ganska lättledd, sa alltid de vuxna, även fast jag aldrig ville erkänna det själv.
    Fick helt okej förutsättningar, men fixade det inte.
    Min syster gick vidare till ett Ivy League universitet och en masterexamen och ett fint jobb utomlands. Jag tog studenten från gymnasiet med betyg som inte räcker för att ens få söka till ett universitet. (Men komvux finns ju men är 37 och vill inte betala av studielån resten av mitt liv. Man klarar sej bra utan universitet också
    Hamnade i sällskap med kriminella i gymnasiet men det avbröts senare av att jag fick ett eget fängelsestraff (absolut inget våldsamt) som var förhållandevis långt för åldern (blev utredd och visade sej att det finns npf-problematik) och flyttade efter avtjänat straff för att komma bort från miljön. Hamnade senare i tungt missbruk. Har varit fri från det i många år nu. Men det har inte alltid varit så lätt...
  • Anonym (Gräl)

Ibland har jag hört kvinnor säga gumman till varandra när det grälas är det nedlåtande?

• Tom Araya
    Anonym (Markus) skrev 2021-05-21 00:28:58 följande:

Har en fråga om det är sexigst att säga lilla gumman till en kvinna eller tjej? Eller är det helt ok säga så? Har hört några som inte tycker om det men fattar inte själv vad som skulle vara fel eller sexigst med det.

Alltså t ex
    Ska jag hjälpa dej lilla gumman?
    Fin du e Lilla gumman!

Vad tycker ni tjejer?

Det är nog inget som ska uttryckas till vem som helst, det uppfattas ofta som förminskande.

I ett förhållande där uttryck kan ges en annan betydelse som det finns en ömsesidig förståelse och acceptans för kan saken bli en annan.
  • Anonym (*-*)
    Anonym (Markus) skrev 2021-06-12 13:42:38 följande:
    Hur ska man veta det?  Men har man svårt förstå skämt, kanske har asberger är det svårare förstås. Men man kan ta det medc glimten i ögat också.Kanske skoja tillbaks, säga lilla gubben tillbaks?
    Kan du svara på en enkel fråga:

Vilka kvinnor är det du säger "lilla gumman" till?
  • Anonym (Markus)
    Anonym (*-*) skrev 2021-08-28 08:31:44 följande:
    Kan du svara på en enkel fråga:

Vilka kvinnor är det du säger "lilla gumman" till?
    Till en kompis bara.
  • Anonym (*-*)
    Anonym (Markus) skrev 2021-08-28 11:08:26 följande:
    Till en kompis bara.

Kompisen tyckte alltså inte det var roligt?

Har du svårt att få flickvän?

Har du svårt med sociala situationer i allmänhet?

• Anonym (virrvarr)

Som svar på rubriken: NEJ absolut inte!!

kvinna 40+

• Anonym (Markus)
    Anonym (virrvarr) skrev 2021-08-28 18:12:03 följande:

Som svar på rubriken: NEJ absolut inte!!

kvinna 40+

Tack för svaret, lilla gumman! Glad
Svar på tråden Är det sexigst att säga Lilla gumman till kvinna?