• Anonym (simon)

Pengarbråk hemma

Hej, jag är 17 år och vill fråga råd då jag blivit väldigt rädd efter ett bråk hemma
    i går kväll.  Min "styvmamma" fick då reda på att jag ( och min lillebror) har
    sparpengar som vår farfar sparat till oss medans han jobbade. Han är pensionär
    idag.  Hos säger att det är orättvist att vi har fått pengar och att hennes 3 barn inte
    har några sparpengar och att vi skall dela lika på dom pengarna jag och min bror
    har fått. Min Pappa är jättefeg och vågar inte säga emot.
    Nästa år i januari fyller jag 18 och då VET jag att jag själv får hantera pengarna men
    kan hon ( eller pappa ) på något vis ta pengar från mitt konto och dela upp dom ?

• Svar på tråden Pengarbråk hemma
  • Anonym (Inte rätt)

Du kan prata med sov om att du ej får mat hemma.

• Anonym (Inte rätt)
    Anonym (Inte rätt) skrev 2021-05-27 15:44:02 följande:

*soc, förstås
  • Egon den stora
    Anonym (Mom) skrev 2021-05-27 14:57:32 följande:

Desto större anledning att anmäla ragatan för sjukförsäkringsfusk..

Givetvis, men det kanske inte är prio 1 i ts fall just nu.
  • Pope Joan II
    Ess skrev 2021-05-27 05:23:37 följande:
    Men vänta nu. Är du 17 år så går du på gymnasiet och har ändå ingen skolskjuts utan får åka de vanliga bussarna.
    Ts skriver ju om "vi" vilket väl innefattar hans lillebror.
    Shit for brains k + E
  • Anonym (X)
    Ess skrev 2021-05-27 05:25:53 följande:

Det övergår till ts att betala de pengarna hem när inte föräldern får dem längre.

Belägg för det?
  • Ess
    Anonym (X) skrev 2021-05-27 17:14:02 följande:

Belägg för det?

Det är ju upp till boendeföräldern, men antingen betala hem eller stå för en större del av sina utgifter.

Det är ju mammans bidrag till att ts ska kunna bo hos sin pappa och ska gå till det och inte till nöjen.

Sen vet jag att särkullarna fick betala hem när underhållet övergick till att betalas åt dem.
  • Ess
    Anonym (Inte rätt) skrev 2021-05-27 15:44:02 följande:

Jag misstänker starkt att ts visst har tillgång till råvaror att tillaga, men pallar inte och har därför köpt köttbullar och hamburgare som är lätta att bara värma.
  • Drottningen1970
    Ess skrev 2021-05-27 17:32:22 följande:

Jag misstänker starkt att ts visst har tillgång till råvaror att tillaga, men pallar inte och har därför köpt köttbullar och hamburgare som är lätta att bara värma.

Vad är det som gör att du misstror TS?
  • Ess
    Drottningen1970 skrev 2021-05-27 17:52:36 följande:
    Vad är det som gör att du misstror TS?
    Vad är det som gör att du tror att det inte finns råvaror överhuvudtaget att tillaga?
  • Anonym (Varierar?)
    Ess skrev 2021-05-27 17:32:22 följande:
    Men kan du lägga ned med ditt obehagliga beteende - du gör ju inte annat än kommer med en massa misstankar och försök att "avslöja" ts, balandat med antaganden som saknar grund. Vad får du ut av det? Av att bete dig så här mot en ung människa som ber om hjälp? 
Svar på tråden Pengarbråk hemma