• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Rosen3
    Mathilda88 skrev 2023-08-03 01:46:37 följande:
    Stort grattis!! 🥳😍❤️ Håller tummarna!
    Tack! Är dock lite nojig, gravtesten vill inte öka. Dem är på samma styrka nu i 3 dagar. Kan ev vara missfall igen. 
  • Myran1234
    Rosen3 skrev 2023-08-03 08:00:05 följande:
    Tack! Är dock lite nojig, gravtesten vill inte öka. Dem är på samma styrka nu i 3 dagar. Kan ev vara missfall igen. 
    Stort grattis Rosen3! ☺️ Ett tips är att inte hålla på ta gravtest varje dag och jämföra med varandra. Det kan skifta mycket beroende hur mycket vätska du druckit. Risken är att du oroar dig i onödan. Ta ett digitalt med veckoindikation om en vecka då en ökning borde synas då. Håller tummarna! 🙏
  • Mathilda88
    Rosen3 skrev 2023-08-03 08:00:05 följande:
    Håller tummarna för att så inte är fallet! 
  • Mathilda88

Själv är jag jätteglad efter att idag varit på privat IVF-klinik  och fått en ny äggledarspolning - och mycoplasmainfektionen som jag fick i vintras efter cellskrapningen har tack o lov inte skadat något!! 😍😍😍😍😍 Alltså sån lättnad och lycka att veta! Så om man skulle få ett bra ägg en månad och han har tillräckligt många spermier för att hitta fram så kan vi fysiskt sett iallafall fortfarande bli gravida naturlig. inte för att vi har lyckats på 1,5 år men man blir larvigt tacksam över vetskapen att det iallafall inte är stopp och fullständigt omöjligt ❤️! 

• Rosen3
    Myran1234 skrev 2023-08-03 09:46:08 följande:
    Stort grattis Rosen3! ☺️ Ett tips är att inte hålla på ta gravtest varje dag och jämföra med varandra. Det kan skifta mycket beroende hur mycket vätska du druckit. Risken är att du oroar dig i onödan. Ta ett digitalt med veckoindikation om en vecka då en ökning borde synas då. Håller tummarna! 🙏
    Tack för tipset, är ju så svårt bara att inte testa. Vill inte bygga upp förhoppningar och vill försöka förbereda mig om det går åt skogen :)
  • Melsson

Hej på er allihopa nu är jag tillbaka på jobbet från semestern och även tillbaka här på familjeliv. Har varit skönt med en liten paus från att tänka alldeles för mkt på barnaskapande med, även om man alltid har det i bakhuvudet ändå.. 

Hos mig har det inte hänt så mycket i sommar - ingen graviditet iaf men det hade man ju inte direkt trott heller :P 

Nu är det dock bara en vecka kvar tills vårt besök hos kliniken, så är så taggad på det nu och inställd på IVF-karusell i höst! 

Hoppas ni alla har haft en toppensommar! Och stort grattis till din graviditet Rosen!!

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-08-07 08:54:03 följande:

Hej på er allihopa nu är jag tillbaka på jobbet från semestern och även tillbaka här på familjeliv. Har varit skönt med en liten paus från att tänka alldeles för mkt på barnaskapande med, även om man alltid har det i bakhuvudet ändå.. 

Hos mig har det inte hänt så mycket i sommar - ingen graviditet iaf men det hade man ju inte direkt trott heller :P 

Nu är det dock bara en vecka kvar tills vårt besök hos kliniken, så är så taggad på det nu och inställd på IVF-karusell i höst! 

Hoppas ni alla har haft en toppensommar! Och stort grattis till din graviditet Rosen!!

Välkommen tillbaka! Kan förstå det.

Härligt! Nu är det nära igång igen! 
    Tack detsamma Hjärta
  • Melsson

Tack <3

Tillbaka med nya tag :P 

En fråga till dig och Vickan som nyligen gjort IVF- på detta "möte" nu då kör dom en genomgång av hur man gör med sprutor osv bara? Tänker undersökning gjorde vi ju där i december (tänker om jag ska vara inställd på gynundersökning eller inte). 

Och när börjar man med sprutorna? Är det CD1? Börjar bli lite nervös nu haha. 

Och @Matilda, när skulle du få dra igång igen? Har du fått någon tid nu i aug/sep eller har ni inte blivit kallade till nästa omgång än?

• Noelani
    Melsson skrev 2023-08-09 08:58:05 följande:

Tack <3

Tillbaka med nya tag :P 

En fråga till dig och Vickan som nyligen gjort IVF- på detta "möte" nu då kör dom en genomgång av hur man gör med sprutor osv bara? Tänker undersökning gjorde vi ju där i december (tänker om jag ska vara inställd på gynundersökning eller inte). 

Och när börjar man med sprutorna? Är det CD1? Börjar bli lite nervös nu haha. 

Och @Matilda, när skulle du få dra igång igen? Har du fått någon tid nu i aug/sep eller har ni inte blivit kallade till nästa omgång än?

Jag vet inte om det är olika för olika kliniker men vår klinik (I Danmark) vill att man gör VUL på dag 2-3. Sen startar man sprutor på dag 3. Jag tror dock att man på många ställen i Sverige inte gör denna undersökning utan bara kör igång på ca dag 3. 

Är det första omgången för er? Första vändan kändes väldigt nervöst för oss med men nu är vi på omgång 3 och man bryr sig knappt om något längre ;)  Håller tummarna för er! 
  • GuldKvinnan

Tack för att ni delar med er så mycket i den här tråden! Jag är också 35 (fyller 36 i höst), har försökt i snart ett år. Inväntar nästa BIM men blir det inget då så får vi också sätta igång med utredning etc. Jag måste dock gå ned några kilon dessutom innan jag kan få IVF. Höstens projekt är således att gå ned i vikt och fortsätta att försöka bli gravid, håll tummarna för mig! SkämsOskyldig

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet